Gå til innhold

Å vekke små babyer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når de sover på dagen?

Gjør dere det?

Jeg tenker da hvis dere skal ut på noe og må kle på, legge i vogna etc?

Eller hvis dere skal ut på noe og babyen kanskje bør ha litt mat før dere drar?

Anonym poster: ba4e516d9befd8d467816c4cf477a684

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange av de tingene prøvde jeg å gjøre mens de sov. Kunne fint prøve å mate dem hvis det passet bedre enn en time senere også, for jeg er mer skeptisk til å vekke om natta.

Skrevet

Eneste gangen jeg har vekket babyen er hvis vi hadde legetime eller lignende, noe vi MÅTTE komme oss til på et bestemt tidspunkt. Vekker aldri dersom jeg skal på besøk til noen, da sier jeg ifra at vi kommer når hun våkner. Hater å vekke henne, hun sliter med få sove i utgangspunktet så det gjør jeg bare ikke dersom det ikke er ekstremt viktig.

Hvis vi skal til legen og jeg må vekke henne uansett, vekker jeg henne i god tid sånn at vi får tid til mating før vi drar.

Skrevet

Jeg vekket mine for mat, ikke ellers. Gjorde det fra de var ganske små (ca 2 uker). Slik ble de vant med mat på dagen og ikke på natten. (De fikk selvfølgelig mat på natten hvis de var sultne). Etter hhv 2 og 3 måneder sov de hele natten, uten skrikekurer eller annen avvenning.

Anonym poster: 68f2cd1f21abe05431bbc06fd08bdda2

Skrevet

Aldri vekk et sovende barn, var det en klok dame som sa til meg en gang. Denne + "søvn avler søvn" har jeg hvilt meg på med mine 2 engler & gjett om de har et godt sovehjerte :)

Anonym poster: 2b21b8858f87f4b04da4c2e59824e686

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Søvn er hellig! Jeg gikk aldri inn for å vekke babyen. Prøvde å lirke han umerket inn i utedressen og opp i vogna, men det var kun om vi absolutt MÅTTE dra noe sted. Ellers tok jeg alt i babyen sitt tempo. "Vi kommer når vi kommer" osv.

Skrevet

Søvn er hellig! Jeg gikk aldri inn for å vekke babyen. Prøvde å lirke han umerket inn i utedressen og opp i vogna, men det var kun om vi absolutt MÅTTE dra noe sted. Ellers tok jeg alt i babyen sitt tempo. "Vi kommer når vi kommer" osv.

Jeg vekker heller aldri baby, men kan prøve å kle på veldig forsiktig mens han sover.

Flott at du har slik tålmodig familie. Her klager de om vi kommer for sent, om det så er med en nyfødt eller liten baby. Det er jo bare å gjøre ditt og datt slik at vi kommer tidsnok. At babyen plutselig må ha mat eller gjør i bleia når vi skal gå ut døra er det ingen som har forståelse for. Denne gangen (i barseltida) merker jeg at vi ikke gidder å ha noen avtaler utenfor hjemmet, for det stresset skal jeg spare meg selv for :) Men hadde det vært greit for dem at " Vi kommer når vi kommer" så skulle dem ha fått besøk. Har det sånn med mine venner og det funker fint begge veier :)

Anonym poster: 4977628933e10b02cbd3b141c340c5a6

Skrevet

Men hva med f.eks levering og henting av større barn i Bhg? Hva gjør dere da.

HI

Anonym poster: d9d96a0493410c476c65b665d699cfae

Skrevet

Jr sov tungt når han endelig sov så hadde aldri problemer å få på klær å komme oss ut. Mat fikk han når han var sulten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...