Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #1 Skrevet 26. november 2012 Hei Jeg jobber i en barnehage og er ny. Jeg jobber gjennom NAV så jeg har ikke noe sp. stilling der. Jeg har ingen sp. vakt. Er vel mer som ekstra vakt kanskje. Men jeg mistrives veldig pga at jeg ikke har faste oppgaver og jeg av og til ikke vet hvor jeg skal hen. Skal jeg hjelpe til på kjøkkenet og dekke bordet, skal jeg bli med på sammling... det spørr jeg meg selv hver en dag og ingen sier noe så jeg spørr veldig mye da som jeg føler kanskje heller ikke blir populært! Feks forige fredag etter frukt så var det ei som ryddet på kjøkkenet etter frukt. Jeg såg hvor mye hun hadde å gjøre/rydde... så jeg tenkte jeg hjelper henne og skulle til å fullføre å rydde ut av oppvaskmaskina men ho sa det var hennes jobb å rydde etter frukt og jeg måtte se på lista hva de forskjellige vaktene må gjøre. (Jeg har jo ingen sp. vakt!) Jeg sa da javel bare si fra om du trenger hjelp og jeg kan gjøre noe da. Barna satt og såg på en film så jeg ble sittende og gjorde ikke noe. Mens ho jenta hadde en del å rydde. Synes oppførseln hennes var rart. Men jeg er livredd å si fra om dette og at jeg ønsker faste oppgaver! Er så ulykkelig med denne situasjonen Når det er sammling, dekking av bord, frukt dekking av bord og rydding er jeg sååå usikker hva jeg skal gjøre hver gang for alle har faste oppgaver og vil ikke ta fra de arbeidet og er redd for å gjøre noe som ikke er populært som ikke blir likt! Huff noen som har noen gode ord/tips til meg? Anonym poster: aa7a6a82b7df86e39f0ee418e89ba613
<3 2G <3 Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Du har sikkert ikke en spesiell oppgave fordi du skal gå oppå de andre, og da hjelpe til der det trengs. Skjønner det er ekkelt å gå oppå andre og spørre hele tiden. Så snakk med avdelingsleder og hør hva hun mener du skal gjøre.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Snakk med pedlederen på avdelingen, fortell hvor usikker du er på hva du skal gjøre og be om å få litt veiledning, faste oppgaver eller navnet ditt på listen over hva som skal gjøres i dag. Om de har sagt ja til å ha noen i praksis må de jo ta seg et par minutter til å veilede den som kommer for å jobbe der! Anonym poster: 6ba90b61bc6f559543d55a3f9850b4bd
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Takk for svar Det er enkelte som ikke liker at jeg hjelper til føler jeg! Men det er jo derfor jeg er der for å jobbe og lære. Gjør jeg ikke noe er jeg redd for å bli sett på som at jeg ikke gjør en god jobb!! Huffa meg jeg må ta dette opp med styreren/avdelingsleder men aner ikke hvordan jeg skal ordlegge meg uten at det skal høres ut som at jeg klager... Anonym poster: aa7a6a82b7df86e39f0ee418e89ba613
BareMas Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 Snakk m lederen din, og bare si det som det er, at du føler at arbeidsoppgavene dine er litt uklare og at du ønsker mer enn gjerne å ha noe å gjøre
<3 2G <3 Skrevet 26. november 2012 #6 Skrevet 26. november 2012 Bare start med hei, jeg lurer litt på om vi kan ta en kjapp prat om hva det er meningen jeg skal gjøre mens jeg er her? Si det med ett smil og si det som det er at du blir usikker når du ikke har faste oppgaver. Dette skal gå fint skal du se, lykke til
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #7 Skrevet 26. november 2012 Takk for svar Men hva om hun svarer at jeg kan hjelpe til der det trengs? Da må jeg jo fortsette å spørre... Om jeg bare oppserverer der det trengs feks det jeg gjorde fredagen og ho jenta ikke ville at jeg skulle hjelpe henne, da er faren at jeg irriterer. Jeg vet ikke hva som er vanlig for de som går i praksis... Anonym poster: aa7a6a82b7df86e39f0ee418e89ba613
Miamimom Skrevet 26. november 2012 #8 Skrevet 26. november 2012 Er du på tiltak? Vi har innimellom noen på tiltak i vår bhg. Jeg vet at disse fungerer som selskapsdamer for barna, sagt på en flåsete måte. Ingen får egne oppgaver, de hjelper bare til der det trengs. De hjelper barna med mat, toalettbesøk, påkledning osv men har ingen påvirkning eller egne ansvarsområder. Det skal man jo ikke ha når man går oppå heller. Hva slag arbeidsoppgaver du er tiltenkt avhenger helt av grunnen til at du er der.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #9 Skrevet 26. november 2012 Er du på tiltak? Vi har innimellom noen på tiltak i vår bhg. Jeg vet at disse fungerer som selskapsdamer for barna, sagt på en flåsete måte. Ingen får egne oppgaver, de hjelper bare til der det trengs. De hjelper barna med mat, toalettbesøk, påkledning osv men har ingen påvirkning eller egne ansvarsområder. Det skal man jo ikke ha når man går oppå heller. Hva slag arbeidsoppgaver du er tiltenkt avhenger helt av grunnen til at du er der. Jeg går i praksis gjennom NAV. Åååå er det sånn det fungerer hos dere?? Forteller dere det da på denne måten at det er sånn det fungerer? Er det ingen som får sjansen å få en fast jobb da etterpå? Jeg har ikke fått noe veiledning. Ble bare sagt første dagen at jeg må bare spørr om det er noe. Føler at jeg bare går å spørr da og det føler jeg meg IKKE vel med... Jeg er ikke uerfaren i å jobbe i barnehagen! Kan hende det er derfor jeg synes det hele er så ubehagelig... Anonym poster: aa7a6a82b7df86e39f0ee418e89ba613
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #10 Skrevet 26. november 2012 Da synes jeg kanskje ikke de helt har gjort jobben sin heller :-) Det kan være helt selvfølgelig for de som jobber der, hva som er dine oppgaver. At de rett og slett ikke tenker over at dagene blir uforutsigbare for deg. Det blir man jo usikker av. Og om man ikke føler folk vil ha hjelp i tillegg, det hørtes sært ut i mine ører.. Snakk med ped.leder om det. Om du i grunnen trives, så si det! Men at du gjerne vil ha dedikerte oppgaver - feks på lista, fordi du føler du går og maser på personalet... Anonym poster: 0896cd946d236d1475a9b2d91750e75a
Miamimom Skrevet 26. november 2012 #11 Skrevet 26. november 2012 Er du på tiltak? Vi har innimellom noen på tiltak i vår bhg. Jeg vet at disse fungerer som selskapsdamer for barna, sagt på en flåsete måte. Ingen får egne oppgaver, de hjelper bare til der det trengs. De hjelper barna med mat, toalettbesøk, påkledning osv men har ingen påvirkning eller egne ansvarsområder. Det skal man jo ikke ha når man går oppå heller. Hva slag arbeidsoppgaver du er tiltenkt avhenger helt av grunnen til at du er der. Jeg går i praksis gjennom NAV. Åååå er det sånn det fungerer hos dere?? Forteller dere det da på denne måten at det er sånn det fungerer? Er det ingen som får sjansen å få en fast jobb da etterpå? Jeg har ikke fått noe veiledning. Ble bare sagt første dagen at jeg må bare spørr om det er noe. Føler at jeg bare går å spørr da og det føler jeg meg IKKE vel med... Jeg er ikke uerfaren i å jobbe i barnehagen! Kan hende det er derfor jeg synes det hele er så ubehagelig... Anonym poster: aa7a6a82b7df86e39f0ee418e89ba613 Jeg jobber ikke i barnehagen selv, men det er en privat andelsbarnehage og jeg sitter i styret. De får beskjed om at det fungerer sånn ja. Noen har fått jobb etter tiltak, ikke fast men vikariater av varierende varighet. Jeg anbefaler deg å snakke med styrer eller ped.leder på din avdeling å si at du gjerne vil ha litt avklaring på det du skal gjøre fordi du føler at du har masse å bidra med samtidig som du ikke vil tråkke noen på tærne.. Det kan jo ikke bli annet en godt mottatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå