Gå til innhold

legging av baby som er 2 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter styrer litt på kveldene før hun sovner for natten, klokken blir mellom hall 12 og 1 før hun sovner. Har du noen råd til meg hvordan jeg skal få henne til å sovne tidligere? Når hun først sovner for natten så sover hun godt, mellom 4-8 timer før hun spiser å sover videre.

Takk for svar :)

Anonym poster: 7b60b18b02d63d717f33afe803119c81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonym poster: 7b60b18b02d63d717f33afe803119c81

Skrevet

Hlet normalt at de styrer på kveldene før 3 mnd alder.

Som oftest bedrer det seg fra 3 mnd fordi de da skjønner litt mer av natt og dag. Så ha litt is i magen, så skal du se det går seg til av seg selv.

Legg gjerne til rette med gode rutiner allerede nå, men ikke stress med at hun skal ta natta når du vil helt enda.

Anonym poster: 007c1f70129766eb7c40c96106593322

Skrevet

Hlet normalt at de styrer på kveldene før 3 mnd alder.

Som oftest bedrer det seg fra 3 mnd fordi de da skjønner litt mer av natt og dag. Så ha litt is i magen, så skal du se det går seg til av seg selv.

Legg gjerne til rette med gode rutiner allerede nå, men ikke stress med at hun skal ta natta når du vil helt enda.

Og så kan jeg kanskje legge til. For mange er natt og dag 12 timer. Så vil du at hun skal legge seg kl 22 må dere stå opp innen kl 10 . Vil du ha henne i seng kl 20, må dere opp kl 8 osv.

Skrevet

Når prøver du å legge henne da?

Og når har hun siste lur før du legger henne for kvelden?

Anonym poster: fc1343651aab51e7a96f920503d7db8a

Skrevet

Jeg hadde lagt henne når hun var trøtt jeg. Ikk etter kl så tidlig.

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Men hvor sover hun på dagtid?

Skrevet

Oij, det var sent! Sover hun lang lur på kveldstid da?

Ville prøvd og begynne i 18-19 tiden med et beroligende bad, kos og stell før hun får måltid og legges i seng/vugge alt ettersom hvor det er hun skal sove på natten. Om hun da sover noen timer og våkner for mat er det bare å gi henne det i halvmørket slik at du viser at det er natt, altså ikke f.eks foran tvn med masse lyder/bilder ;)

Håper det snart går seg til :) Her har barna alltid tatt tidlig kveld og søsknene legger seg samtidig - men har forstått nå at det egentlig ikke er så vanlig :P

Skrevet

Hun styrer alle lurene sine selv, men etter 6 har hun bare små lurer å er en del våken. Bruker å bade henne i 8-9 tiden men det er kanskje for sent? På dagen sover hun i vugge, vogn eller bilstol. På natten i sprinkelseng. Merker jo på kvelden at hun et trøtt, klager litt, men sover maks 45 min.

Skrevet

Ville absolutt startet kveldsstellet tidligere :) Kanskje det hjelper å samsove?

Anonym poster: f99e4064921af7c42ece7910096ee5ff

Skrevet (endret)
Hun styrer alle lurene sine selv, men etter 6 har hun bare små lurer å er en del våken. Bruker å bade henne i 8-9 tiden men det er kanskje for sent? På dagen sover hun i vugge, vogn eller bilstol. På natten i sprinkelseng. Merker jo på kvelden at hun et trøtt, klager litt, men sover maks 45 min.

Synes det er litt seint at hun har små lurer etter kl 6. Når hun begynner å bli trøtt etter 6, gi henne et bad, så kos litt, lek litt rolig for så å legge dere i sengen begge to når hun da blir trøtt (kanskje i 20-tiden). Men som en over her sier, da må du belage deg på å stå opp kl 8. :)

Endret av LillePernille♥
Skrevet

Hadde ikke giddet å styre med legging så tidlig. De skjønner ikke så mye av natt/dag før 3 mnd. Ta kveldstellet og slikt, men ikke forvent at hun skal sovne fint for natten med en gang.

Anonym poster: 6fc98bea37afbc8880b6fc091460f10b

Skrevet

Ser ut som om de fleste som svarer her har hatt unger som har vært greie å legge! Min erfaring har vært at dette har vært umulig før 3 mndr. En 2 mndr gammel baby som sover opp til 8 timer i strekk har aldri fantes i mitt hus!! Og at alle " gode råd" har virket mot sin hensikt! Feks at ungen har blitt MER urolig av et bad på kvelden! Mitt råd er å ta det som det kommer, alle babyer er forskjellige! Å stresse med dette kan være mer slitsomt enn å bare la babyen finne ut av dette på egenhånd!

Anonym poster: dcadde63101e48aa7c27bde67481f358

Skrevet

hun sov faktisk 8 timer inatt før hun spiste å sov videre :) å det gjør meg ingenting å stå opp 8-9 på morgenen. har jo en datter til som er hos meg annen hver uke, å jeg leverer henne i barnehagen senest 9 så er oppe i 8 tiden da uansett. kunne tenkt meg at babyen sovnet senest hall 11.

Skrevet

Altfor mye stress rundt dette med legging og en får inntrykk av det går som smurt oss alle andre omtrent fra en kommer hjem fra sykehuset.

Vi har først klart å få inn rutiner de siste 2 ukene etter 3 1/2 mnd med kolikk. Her er småen 4 mnd. Det går seg til :)

Anonym poster: aca21bd1b7300daa68398f950c5c68f6

Gjest Heartbroken
Skrevet

Vi har samme "problemet" med at han sover godt om natten og dagen, men om kvelden virker han veldig utilpass og trøtt, men får ikke sove.

Vi tar kveldstellet i 19-20 tiden og legger han i sprinkelsengen hvor han sovner fort, men våkner etter 20-30 min og holder det gående til kl 23-24. Det nytter heller ikke å samsove eller legge han i vuggen da.

Det er egentlig ikke noe problem i seg selv, vi har bare han liten og kan styre døgnet som vi vil, men det er så vondt at han er så utilpass...

Så jeg henger meg på tråden og håper på gode råd, jeg også ;)

Skrevet

huff gla hun ikke har kolikk. hun er en gla å fornøyd jente som sover bra på dagen å på natten :) å hun legger seg samtidig som meg på kvelden, men jeg kunne tenkt meg å legge meg litt tidligere. men når kvelden kommer å hun er trøtt så får hun et sutte behov, patter på fingrer å hender å blir litt irritert, hender at hun patter på tommeln når hun finner den å får det til. har prøvd smokk, men hun får ikke til å sutte på den. hun har tatt den 4-5 ganger, men er litt arbeid å få det til å hun brekker seg så har gitt opp.

Skrevet

Ble nesten misunnelig jeg. Guttungen vår på den alderen tok kveld kl 7-8 på morgenen. Det fikk vi en stopp på i 3-4 måndersalderen. Da gikk det over til 1-tiden på natta, og da var vi storfornøyde. Har ingen gode råd om hvordan man får en endring på det.. Når han sovna i 1-tia eller noe, så ble alt av lys slått av og vi gikk også å la oss. I starten våknet han ofte, men det roet seg med tiden. :)

Skrevet

hun har siden hun ble født tatt kveld mellom 11 og 1, og sovet 3 timer på det minste å 8 på det meste :) så har aldri hatt søvn mangel :) men jeg skal prøve å vekke henne litt tidligere på morgenen å ta kvelds stellet litt tidligere så får jeg se hvordan det går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...