Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Går i 1. klasse og mitt barn har tidligere nevnt dette for meg. Jeg har merket det selv, og tror ikke gutten følges opp slik han bør av grunner jeg ikke ønsker utdype her. Idag hadde barnet mitt besøk av 2 fra klassen og da hørte jeg de snakket om gutten og denne lukten. De snakket ikke stygt om gutten på den måten, var heller en konstatering av problemet. Blant annet har de nettopp skiftet plasser og ene som var på besøk var glad for dette da lukten hadde vært veldig fæl hørte jeg det ble sagt. Lukten kommer av dårlig hygiene, skitne klær og at han tisser seg ut som regel i lkøpet av skoledagen. Har snakket med mitt barn om dette tidligere men tenker jeg må ha en prat til. Hva eksakt sier en? Jeg vet at læreren har hatt en bekymring mot dette barnet tidligere(igjen- grunner jeg ikke vil gå inn på), men vet jo ikke om det følges med enda. Er det feil av meg å ta det opp med læreren? Jeg ser for meg at gutten kan bli mobbet etterhvert. Ikke bare av de i klassen men også andre barn. Anonym poster: ae69650ece507867e050ad662f025468
Nikamo Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Hvis du legger det frem sånn du gjør her; at de andre barna reagerer på at dette barnet lukter vondt, foreløpig uten å snakke stygt om barnet, men at du er redd det kan bli et grunnlag for mobbing seinere - da synes jeg absolutt du kan ta det opp med læreren. H*n kan selvfølgelig ikke kommentere noe til deg, men det kan jo være et spark i baken til skolen om å ta tak i det. (De har sannsynligvis sine bekymringer i denne saken. Men det kunne jo vært en idé om læreren hjalp dette barnet litt; i hvert fall med å skifte og vaske seg dersom det har tisseuhell i løpet av skoledagen. Men igjen - hvem vet om barnet har med seg skift...)
Pigalopp:-) Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Stakkars barn, det kan jo hende han har foreldre som ikke vasker klærne eller passer på at han har ok hygiene. Det er jo barn som blir forsømt og som stort sett passer på seg selv fra tidlig alder. Syns du bør ta det opp med læreren!
Spiffie Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Enig, du kan godt ta det opp med læreren. Du kan også sende en bekymringsmelding til barnevernet, det høres jo ut som om det er grunnlag for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå