BikkjeBisk Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Jeg er helt rar når det gjelder det. Musikk er svært viktig for meg, ekstremt viktig faktisk: Her her den som SKAL spilles i min begravelse; http://www.youtube.com/watch?v=EJlRujI4uXU Jeg har faktisk sakt til flere at denne SKAL spilles når jeg har tatt farvell! Og når jeg har sakt det til enkelte familien har de bare sett rart på meg
skyrim Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Haha, jeg har også planlagt musikken. Ingen konkrete dødsplaner, men til helvete om kirka og salmer skal involveres! Sang 1 - Zelda ouverture Sang 2 - The Smiths, There is a light Sang 3 - The Smiths, Asleep Sang 4 - Timbuktu, Alle vill til himmlen, men ingen vill dø. Og hvis jeg blir begravet i stedet for kremert, så kommer jeg til å spøke for noen Godt det er flere skrudde folk som meg der ute!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Ha ha, det har faktisk jeg også, uten at jeg vil røpe det av fare for å bli gjenkjent. Ingen konkrete dødsplaner på meg heller. Anonym poster: 4ff22a03fd82cb3d07e874d9802a1d9f
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Jeg har. Sanger har jeg sagt til venner og familie, men resten har jeg skrevet ned i et brev som ligger ganske åpent her hjemme, men likevel gjemt - håper det blir funnet før begravelsen er planlagt! Nå har jeg noen sykdommer som gjør meg ekstra utsatt for å dø, men hovedtanken var egentlig å ha det nedskrevet om jeg plutselig skulle dø en dag... Har ikke snakket med noen om brevet, men det ligger fortsatt like uåpnet... Anonym poster: 370239d70bfde4e9a31bd7623c44a662
Frøken Ubesluttsom Skrevet 26. november 2012 #5 Skrevet 26. november 2012 (endret) Jeg har litt på fleip og en del på alvor "planlagt" deler av min egen begravelse..... Jeg har sagt til flere at de helst skal kle seg i masse knæsje farger istedefor svart, for å hedre meg som person. Jeg er veldig glad i farger og er en fargerik person (syns jeg selv). Denne sangen skal spilles/synges i min begravelse.... og denne: http://youtu.be/JuebC-VOcmI Endret 26. november 2012 av Scania
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #6 Skrevet 26. november 2012 Les boka Anges i senga, hun har kjærlighetssorg og planlegger sin egen begravelse. Ganske morsomt Anonym poster: 73e4fde98d66ba23d7a54e1eeba6e86d
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #7 Skrevet 26. november 2012 Nei, set har jeg ikke og vil ikke. Men jeg vil ha sånn dyster musikk som HI planlegger. Anonym poster: fa2b84d1a161c9ba3d7a4b6eb605a1dd
Gjest Julia1984 Skrevet 26. november 2012 #8 Skrevet 26. november 2012 Hvorfor så "tung" musikk, HI? Vil du ikke at de som skal sitte der i kirken får litt "lysere" avskjed med deg?
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2012 #9 Skrevet 26. november 2012 Jupp. Har gitt beskjed om musikkvalg og blomster. Og at den skal legges til en fredag slik at alle kan dra på byen og feste ræva av seg etterpå Om jeg dør naturlig i en alder av 90 f.eks så kan de heller ta en dram på gamlehjemmet
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #10 Skrevet 26. november 2012 Jeg har ikke planlagt den, men snakker med mi. Mann om begravelse innimellom. Meg og han har ganske ulike oppfattninger av hvordan en begravelse skal være, eller tradisjonene er veldig ulike i våre familier. Jeg ønsker min begravelse skal bli livlig slik som den er i min fars side av familien, der spilles musikk som den avdøde likt. Om det er hevy metall eller rolig musikk. Blomster velger vi utifra hvem blomster den avdøde likte og farger vi syns kler den avdøde, så hvite og røde er det ikke alltid det er. I min oldemors begravelse var det nesten bare markblomster, for det var det hun gledet seg til hver vinter; vår og plukke markblomster. Det var kjempefint, og veldig mange av de som kom i begravelsen kom med en plukket bukett markblomster. Ingen store kranser som gjerne er vanlig. I min oldefars begravelse så var vi hjemme i hagens hans for å plukke snøklokkene som hadde sprunget ut. Det ble ikke mange, men for oss betød det mye. Og barn er med i begravelser, såfremt de selv ønsker det. I min fars familie er ikke begravelse veldig trist, vi fokuserer å "feire" livet de hadde og personen som døde. Ikke fokusere på døden i den forstand. Nå har de fleste dødd av alderdom, eller sykdom når de har vært gamle. Er det små barn med i kirken så har vi med litt leker slik at de har noe å pussle med, men de går også fritt rundt i kirken om de vil det. Barneprat og barnelatter gjør det hele bare hyggligere. Sist vi var i begravelse til min farmor, satt tre av hennes oldebarn oppe ved kista. De studerte blomstene og tittet på alle menneskene som satt i kirken. Jeg vet at det hadde in farmor likt, oldebarna hennes var den største gleden i livet hennes og det er vel ingen som var mer barnekjær enn hun. Så st min minste jente på 2 år dukket opp i rosa ballerina kjole, vet jeg hun hadde smilt av. En to åring i skikkelig trassalder og som elsket ballerinakjolen, noe som hun også sov i. Dn kampen orket jeg ikke å ta for å si det slik, mange som trakk på smilebåndet for å si det slik. Men min søster som alltid har kledd seg veldig nøytralt dukket opp i sort kjole og rosa strømpebukse. For hun hadde nemlig fått beskjed av vår farmor å ha på seg den strømpebuksa i begravelsen hennes, så da måtte hun da. Men vi barn, barnebarn og oldebarn kom i ganske fargerike klær. Hun elsket farger lg slltid irritert seg over at en må ha sort i begravelser, så vi var noen fargeklatter. Vi fikk veldig mange komentarer på dette, men kun positive. Min oldefar ble gravlagt nyttårsaften, den nyttårsaften ble veldig spesiell for å si det slik. Veldig hyggelig egentlig, men spesiell. Han døde etter sykeleie, han ønsket selv at livet snart var over. Han sa han selv var klar for å lukke øyne for godt, han hadde hatt en langt og godt liv så han følte seg klar. Julaften snakket min far med han, han ønsket seg ett klass konjakk siden de var julaften. Han som aldri drakk. Mn far lovet å ta med seg når han kom litt senere, men før han kom var han død. Min far angret på at han ikke kom fortere, men nyttårsaften mens rakettene suste over jodet vårt bestemte han seg for å dra på graven. Med ett glass konjakk. Mne foreldre, meg med mine barn, min søster med henmes familie dro. Så vi stå på kirkegården midt på natten med sterjenskudd, min far drakk ett glass konjakk og helte ett utover jorden til min farfar. Dør jeg i ung alder er det faktisk noe jeg håper mine venne og familie kan gjøre. Det var så spesielt og så fantastisk, det ble en skikkelig personlig avsluttning. Anonym poster: 574050727705f5eaec7089ed07b49953
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #11 Skrevet 26. november 2012 Jeg har ikke det. Jeg kan ikke dø før om minst 10 år, for barna mine har allerede mistet sin pappa for halvannet år siden. Da kan de ikke bære å miste også, så jeg må holde meg i live enn så lenge. Kanksje om ti år, hvis jeg fortsatt lever, kan jeg begynne med planleggingen. Men jeg synes ikke det er det minste dumt å gjøre det, det er jo bare fint for de som blir igjen. Én av sangene vi valgte til mannen min sin bisettelse var en sang min eldste ofte hade spilt for oss på piano, og som han likte godt. Det var en venn av oss som spilte: Den er vakker, men det er ikke til å holde ut å høre på den nå, da skjærer det i hjetet. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #12 Skrevet 26. november 2012 Bare jeg som synes det er litt sykt å planlegge egen begravelse? Sitter dere der og spiller musikken for dere selv mens snørr og tårer renner og dere ser for dere hvem som kommer og ikke? Spesielt.... Anonym poster: 72544eea9e0b8532fefca6e2f170cc93
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #13 Skrevet 26. november 2012 Jeg har ikke det. Jeg kan ikke dø før om minst 10 år, for barna mine har allerede mistet sin pappa for halvannet år siden. Da kan de ikke bære å miste også, så jeg må holde meg i live enn så lenge. Kanksje om ti år, hvis jeg fortsatt lever, kan jeg begynne med planleggingen. Men jeg synes ikke det er det minste dumt å gjøre det, det er jo bare fint for de som blir igjen. Én av sangene vi valgte til mannen min sin bisettelse var en sang min eldste ofte hade spilt for oss på piano, og som han likte godt. Det var en venn av oss som spilte: Den er vakker, men det er ikke til å holde ut å høre på den nå, da skjærer det i hjetet. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459 Vakker musikk! Er ikke det fra en film? Anonym poster: a9386872813c8cb9bca7bbd256a0d076
jente_80 Skrevet 26. november 2012 #14 Skrevet 26. november 2012 Jeg har ikke det. Jeg kan ikke dø før om minst 10 år, for barna mine har allerede mistet sin pappa for halvannet år siden. Da kan de ikke bære å miste også, så jeg må holde meg i live enn så lenge. Kanksje om ti år, hvis jeg fortsatt lever, kan jeg begynne med planleggingen. Men jeg synes ikke det er det minste dumt å gjøre det, det er jo bare fint for de som blir igjen. Én av sangene vi valgte til mannen min sin bisettelse var en sang min eldste ofte hade spilt for oss på piano, og som han likte godt. Det var en venn av oss som spilte: Den er vakker, men det er ikke til å holde ut å høre på den nå, da skjærer det i hjetet. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459 Var det du som så brått mista mannen din i kreft?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #15 Skrevet 26. november 2012 Begravelsen er for mine etterlatte, ikke for meg. Da skal de få bestemme uten at jeg blander meg. Anonym poster: 120d409e4086ec105e8c12daa5ab67c5
BikkjeBisk Skrevet 26. november 2012 Forfatter #16 Skrevet 26. november 2012 Hvorfor så "tung" musikk, HI? Vil du ikke at de som skal sitte der i kirken får litt "lysere" avskjed med deg? Grunnen er at dette er mitt yndlingsstykke. Rett og slett et fantastisk stykke som er full av følelser
BikkjeBisk Skrevet 26. november 2012 Forfatter #17 Skrevet 26. november 2012 Bare jeg som synes det er litt sykt å planlegge egen begravelse? Sitter dere der og spiller musikken for dere selv mens snørr og tårer renner og dere ser for dere hvem som kommer og ikke? Spesielt.... Anonym poster: 72544eea9e0b8532fefca6e2f170cc93 Jeg sitter ikke å griner å tørker snør når jeg sitter å tenker på hvilken musikk som skal spilles o.l. Det er ikke noe vonde følelser egentlig, bare et voldsomt stort ønske. Man er jo hovedatraksjonen så hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #18 Skrevet 26. november 2012 Sitter å sliter med å planlegge bryllupet mitt, hvilke sanger vi skal ha osv. Så begravelsen min er langt bak i planlegginga Men finner jeg en sang som jeg føler passer så skal jeg gi beskjed til mine nærmeste. Anonym poster: 7acef3af423a600670d6f28e75490ec4
Cat_Woman Skrevet 26. november 2012 #19 Skrevet 26. november 2012 Planlegger ikke i detalj. Men har sagt klart ifra at jeg ønsker kremering og humanetisk minnestund, ikke en kirkebegravelse!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #20 Skrevet 26. november 2012 Jeg har ikke det. Jeg kan ikke dø før om minst 10 år, for barna mine har allerede mistet sin pappa for halvannet år siden. Da kan de ikke bære å miste også, så jeg må holde meg i live enn så lenge. Kanksje om ti år, hvis jeg fortsatt lever, kan jeg begynne med planleggingen. Men jeg synes ikke det er det minste dumt å gjøre det, det er jo bare fint for de som blir igjen. Én av sangene vi valgte til mannen min sin bisettelse var en sang min eldste ofte hade spilt for oss på piano, og som han likte godt. Det var en venn av oss som spilte: Den er vakker, men det er ikke til å holde ut å høre på den nå, da skjærer det i hjetet. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459 Var det du som så brått mista mannen din i kreft? Ja. Mulig det var noen andre her også, som gjorde det, men min mann døde ihvertfall av kreft, kun 3 mnd. etter at han fikk diagnosen. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #21 Skrevet 26. november 2012 Jeg har ikke det. Jeg kan ikke dø før om minst 10 år, for barna mine har allerede mistet sin pappa for halvannet år siden. Da kan de ikke bære å miste også, så jeg må holde meg i live enn så lenge. Kanksje om ti år, hvis jeg fortsatt lever, kan jeg begynne med planleggingen. Men jeg synes ikke det er det minste dumt å gjøre det, det er jo bare fint for de som blir igjen. Én av sangene vi valgte til mannen min sin bisettelse var en sang min eldste ofte hade spilt for oss på piano, og som han likte godt. Det var en venn av oss som spilte: Den er vakker, men det er ikke til å holde ut å høre på den nå, da skjærer det i hjetet. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459 Var det du som så brått mista mannen din i kreft? Ja. Mulig det var noen andre her også, som gjorde det, men min mann døde ihvertfall av kreft, kun 3 mnd. etter at han fikk diagnosen. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459 Kondolerer. Det må være noe av det værste man kan oppleve. Svar til HI: Ja planlegger litt i det stille.hehe. Skal skrive testamente etter jul når vi flytter inn i nytt hus. Ornder alle papirene da, så lager nok et lite ark med informasjon om hva jeg ønsker i forhold til en evt.begravelse også. Jeg ønsker feks. kors på gravstenen min. Samling etter begravelsen. Spesielle sanger osv. Jeg bare liker å planlegge. Er ikke syk. Men man vet jo aldri. Anonym poster: 917f05164b138e94d18251982dad8a6b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #22 Skrevet 26. november 2012 Denne vil jeg ha Anonym poster: 917f05164b138e94d18251982dad8a6b
jente_80 Skrevet 26. november 2012 #23 Skrevet 26. november 2012 Jeg har ikke det. Jeg kan ikke dø før om minst 10 år, for barna mine har allerede mistet sin pappa for halvannet år siden. Da kan de ikke bære å miste også, så jeg må holde meg i live enn så lenge. Kanksje om ti år, hvis jeg fortsatt lever, kan jeg begynne med planleggingen. Men jeg synes ikke det er det minste dumt å gjøre det, det er jo bare fint for de som blir igjen. Én av sangene vi valgte til mannen min sin bisettelse var en sang min eldste ofte hade spilt for oss på piano, og som han likte godt. Det var en venn av oss som spilte: Den er vakker, men det er ikke til å holde ut å høre på den nå, da skjærer det i hjetet. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459 Var det du som så brått mista mannen din i kreft? Ja. Mulig det var noen andre her også, som gjorde det, men min mann døde ihvertfall av kreft, kun 3 mnd. etter at han fikk diagnosen. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459 Da er det deg jeg mener på. Har tenkt på deg siden jeg først leste om deg her. Jeg er nemlig i fare for å havne i samme situasjon - dessverre
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #24 Skrevet 26. november 2012 Jeg har ikke det. Jeg kan ikke dø før om minst 10 år, for barna mine har allerede mistet sin pappa for halvannet år siden. Da kan de ikke bære å miste også, så jeg må holde meg i live enn så lenge. Kanksje om ti år, hvis jeg fortsatt lever, kan jeg begynne med planleggingen. Men jeg synes ikke det er det minste dumt å gjøre det, det er jo bare fint for de som blir igjen. Én av sangene vi valgte til mannen min sin bisettelse var en sang min eldste ofte hade spilt for oss på piano, og som han likte godt. Det var en venn av oss som spilte: Den er vakker, men det er ikke til å holde ut å høre på den nå, da skjærer det i hjetet. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459 Var det du som så brått mista mannen din i kreft? Ja. Mulig det var noen andre her også, som gjorde det, men min mann døde ihvertfall av kreft, kun 3 mnd. etter at han fikk diagnosen. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459 Da er det deg jeg mener på. Har tenkt på deg siden jeg først leste om deg her. Jeg er nemlig i fare for å havne i samme situasjon - dessverre Å nei! Er mannen din syk? Håper det er noe som kan behandles. Si fra hvis du vil at jeg skal sende deg en PM. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459
jente_80 Skrevet 26. november 2012 #25 Skrevet 26. november 2012 Jeg har ikke det. Jeg kan ikke dø før om minst 10 år, for barna mine har allerede mistet sin pappa for halvannet år siden. Da kan de ikke bære å miste også, så jeg må holde meg i live enn så lenge. Kanksje om ti år, hvis jeg fortsatt lever, kan jeg begynne med planleggingen. Men jeg synes ikke det er det minste dumt å gjøre det, det er jo bare fint for de som blir igjen. Én av sangene vi valgte til mannen min sin bisettelse var en sang min eldste ofte hade spilt for oss på piano, og som han likte godt. Det var en venn av oss som spilte: Den er vakker, men det er ikke til å holde ut å høre på den nå, da skjærer det i hjetet. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459 Var det du som så brått mista mannen din i kreft? Ja. Mulig det var noen andre her også, som gjorde det, men min mann døde ihvertfall av kreft, kun 3 mnd. etter at han fikk diagnosen. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459 Da er det deg jeg mener på. Har tenkt på deg siden jeg først leste om deg her. Jeg er nemlig i fare for å havne i samme situasjon - dessverre Å nei! Er mannen din syk? Håper det er noe som kan behandles. Si fra hvis du vil at jeg skal sende deg en PM. Anonym poster: 32ea5723d54804d36b958ec72cc9c459 Ja takk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå