Gå til innhold

Jeg trenger deres hjelp!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slanker meg og har allerede gått ned masse. Hver helg overspiser jeg noe enormt. Nå har jeg skeiet ut enormt så mange dager på rad nå og har så dårlig samvittighet. Tenker at alt er ødelagt for nå må jeg ta av de par kiloene jeg har gått opp igjen. Jeg er veldig flink og har god kontroll på inntak ellers men den siste uken har jeg bare skeiet ut. Har så dårlig samvittighet og blir så sint på meg selv.. Når jeg først spiser en sjokoladebit så tenker jeg what the hell og spiser hele plata osv..Sånn har det vært de siste dagene.. Trenger motivasjon og spark i baken fra dere...

 

Anonym poster: daef089802c79a4da1ed7437ae431ea9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel... Hjernen din lurer deg til å tro du må ha noe å spise. Hvorfor tok du den første biten? Det var den som var problemet.. ;) Da måtte du ha mer og du hadde jo allerede syndet så...

 

Jeg ville nok vurdert å tømme huset for godis helt, men derimot fylle kjøleskapet med sunne saker.

 

Har du vurdert lavkarbo? Da mister du suget etter goddis... Det er digg å slippe å sikle når en passerer godteriet i butikken!

 

Lykke til..

Skrevet (endret)

Klarer du å tenke deg om en ekstra gang før du tar den sjokoladebiten. Det blir en vane, en usunn vane. Og bare du kan snu den ;) Kan du bytte ut sjokoladen med god frukt? Skjær den opp og ha den i kjøleskap - og spis det når du får lyst på sjokolade eller annet usunt. Jeg sliter selv med dumme vaner. Om to uker skal jeg begynne på trening igjen, og jeg drikker Diet Meal om kvelden istedet for kvelds. Den fåes med jorbær/sjokolade/vaniljesmak. Kan anbefales - den er uten aspartam! Og den dekker litt av "søtbehovet" (uvanen).

Rosiner, om du liker det, er også et godt alternativ i små doser... ;)

Endret av Oktoberbarnetmitt
Skrevet

Det dummeste man gjør når man har skeiet ut i mange dager over tid, er å gi opp. Hvordan tror du enden på visa blir da? Man må heller bare akseptere at gjort er gjort og ikke dvele ved noe du ikke kan gjøre noe med. Nå må du bare tenke framover igjen. Start på nytt nå! Jeg pleier å lese litt trenings og kostholdsblogger og høre på gladmusikk, så kommer som regel motivasjonen tilbake. Hva var det du fikk til i starten som gjorde at du klarte å la være å skeie ut så mye.

 

Jeg vil foreslå at du ikke nekter deg noe. Spis noe godt, men bestemt deg rett før du skal spise det ,hvor grensen skal gå. Vær bevisst og bestemt hele veien. Nekter du deg noe, vil det være lettere å skeie ut, og da gjerne veldig mye.

 

Jeg kjenner meg godt igjen, har gått i denne fella flere ganger. Men etter å lært meg å askeptere utskeielsene, og ikke gitt opp, så har jeg klart å ta meg selv i nakkeskinnet igjen. De gangene jeg har gitt opp, da har jeg virkelig lagt på meg. Man blir ikke slank av å gi opp! Det er mye verre det enn å skeie ut i ny og ne.

 

Anonym poster: 3fd692393d5812092926595316b60a1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...