Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. november 2012 #76 Skrevet 29. november 2012 Jeg er imponert over deg! Masse lykke til i dag!
Mamma til go'jentene Skrevet 29. november 2012 #77 Skrevet 29. november 2012 Lykke til! Dette går bra :-)
Toocute Skrevet 29. november 2012 #78 Skrevet 29. november 2012 Å lykke til så kjempe masse, tenker du allerede holder på å treffe han eller har truffet han? Har fulgt med på denne tråden. Fortell hvordan det har gått på første møte. Gikk det bra? Heier på deg
Nettie+jentungen Skrevet 29. november 2012 #79 Skrevet 29. november 2012 Spent på hvordan det har gått og veldig fint med den siste meldingen i går da
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 29. november 2012 #80 Skrevet 29. november 2012 5721 visninger... Tydeligvis ikke bare jeg som følger med i spenning
Gjest Mentha Skrevet 29. november 2012 #81 Skrevet 29. november 2012 Nei her tror jeg vi er mange som følger med og venter på oppdatering
♥Madam Mim♥ Skrevet 29. november 2012 #82 Skrevet 29. november 2012 Venter og venter og venter i spenning :-)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #84 Skrevet 29. november 2012 Hver gang det har kommet et nytt innlegg her så åpner jeg i spenning, men så er det bare dere dyttedamer Anonym poster: 6bde40b039fe6d086bfa21472a7c09d6
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #85 Skrevet 29. november 2012 Tror det må være en slags rekord når man ser på antall visninger i denne tråden... nesten 6 600!! Mange som følger deg, Stearin, og håper at det ordner seg for deg! Og hvis det ikke skulle gå slik som du ønsker så er vi her for deg uansett Venter spent... Anonym poster: 3e03a678f67072197c4ebe15b6f6ec6d
verdens heldigste mamma Skrevet 29. november 2012 #86 Skrevet 29. november 2012 Han skrev forresten også melding i går kveld, omtrent en time etter at vi hadde snakket på telefon. I meldingen takket han for at jeg ringte og sa det varmet hjertet hans. Han er egentlig en mann av få ord Hvis han er en mann av få ord, er det enda mer betydningsfullt at han så raskt sender mld og takker for at du ringte og at det varmet hjertet hans! Jeg håper dette går som du ønsker! Lykke til og hold oss oppdatert :-) Vi er mange som heier på deg.
Honningmelon Skrevet 29. november 2012 #87 Skrevet 29. november 2012 Ja, nå er vi mange spente her :-)
Populært innlegg stearin Skrevet 29. november 2012 Forfatter Populært innlegg #88 Skrevet 29. november 2012 Wow, utrolig mange som følger ja! Og jeg så jeg hadde fått 15 "likes" på det innlegget jeg skrev sist. Utrolig! Takk for så stor respons, det varmer å vite at dere tenker på meg <3 Er så rørt! Jeg har nå møtt min far igjen. Han kom på besøk til meg i ettermiddag, og vi fikk snakket litt sammen. Min datter var også tilstede, introduserte han for henne som bestefar og hun så litt spørrende ut (barnefar har heller ikke kontakt med sin far). Siden min datter var der, så passet vi ganske godt på hva vi snakket om. Så det ble for det meste "vanlige" ting, litt mimring, jeg fikk vite mer om hans kone, deres liv og diverse andre ting. Jeg må si jeg ble positivt overrasket. Har vært i et miljø der det kun er snakket negativt om han, ikke et eneste positivt ord i en setning han er nevnt i. Grunnet det har jeg over tid dannet meg et merkelig bilde av han, har tenkt han har endret seg etter at vi kuttet kontakten og at han ikke lenger er en slik pappa han brukte å være for meg. Men pappa overrasket meg, han sa at han kun ser fremover. Han vil ikke fokusere på fortid og bli opphengt i det, han er ferdig med saken. En del av grunnen til at jeg "måtte" velge side (enten mamma eller pappa) var at ekteskapet deres var helt ræva, for å si det mildt. Pappa fortalte meg at jeg gjentatte ganger har bedt mamma og pappa skille seg når jeg var rundt 13-15 år gammel pga. all kranglingen. Dette er noe jeg ikke klarer å huske selv at jeg har sagt, men det er ikke det eneste jeg har glemt. Husker veldig lite fra tiden jeg var tenåring. Uansett, så sa min far at han vet mamma er en god mor, og at han selv er en god far, men når de bor sammen er de begge elendige foreldre. Det gjorde godt å høre at han ikke ønsket å snakke negativt om min mor. Jeg hadde litt vanskelig for å vite hvordan jeg skal oppføre meg. Etter mange år med total avvising og sinne var det vanskelig å bli kvitt de sinte øynene. Å tillate meg selv å le og fortelle om ting var også litt vanskelig, men jeg fortalte om graviditeten og fødselen, og litt om hva vi har gjort disse årene. Han fortalte også at han hadde gått til psykolog, og at han og hans nye kone gikk til terapi sammen pga. andre grunner enn meg. Han virket ganske åpen og inviterte oss til å komme hjem. Han bor i mitt (og hans) barndomshjem. Det hele var egentlig ganske overraskende. Min datter snakket og lekte med han og jeg serverte han kaffe og lefser, som jeg ville gjort for enhver annen gjest. Det gikk faktisk over all forventning. Og han var på besøk i litt over 1,5 time. Senere skrev han melding til meg der han sa at han var glad jeg tok kontakt og at han veldig gjerne vil ha oss på besøk, at jeg bare kan komme å hente mine babyalbum og slikt og at han alltid er her for meg og min datter for å hjelpe og støtte oss. Det føltes godt Ja, og forresten fortalte han at han hadde vurdert å ringe meg forrige helg, siden han var i byen jeg bor i nå for å hente kona på flyplassen. Og igjen, tusen takk til alle dere! Er overveldet over responsen her inne også, så godt å vite at det er så mange som bryr seg. Og rådene jeg har fått er fantastiske. Etter å ha prøvd å ringe pappas gamle nummer uten respons, så vurderte jeg nesten å gi opp. Eller vente lenger med å ta kontakt. Ble pushet på en veldig bra, oppmuntrende og motiverende måte, av dere, så tuuuuusen takk! Ser for meg at vi kommer til å holde kontakten denne gangen. Selv om det aldri blir som før, så ser jeg meg veldig fornøyd med sånn smått "overfladisk" kontakt med han. Bare å ha min far i livet mitt duger nå. Jeg har savnet han så mye uten å være helt bevisst på det.
Gjest Heartbroken Skrevet 29. november 2012 #90 Skrevet 29. november 2012 Så godt å høre! Jeg ble helt rørt her, jeg nå <3 Jeg ønsker dere alle alt godt og håper at dere kan få et godt og trygt forhold fremover. Det er så viktig å ta vare på de som står oss nær.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #91 Skrevet 29. november 2012 Veldig godt å høre at det gikk så bra med dere i dag, Stearin! Til et første møte etter så lang tid og så mye følelser involvert så virker det som det gikk utrolig bra! Du har vokst mye de siste dagene i deg selv, vil jeg tro Bra jobba - du er tøff som gjennomførte dette! Ønsker deg masse lykke fremover og at dere får en ny kontakt som vil gjøre alles liv rikere fremover Anonym poster: 3e03a678f67072197c4ebe15b6f6ec6d
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 29. november 2012 #92 Skrevet 29. november 2012 Hurra fra meg også Høres ut som din far har reflektert mye og drevet med selvransakelse, og jeg syns han er en "stor" person som setter datteren sin over alt det vonde. Det er tydelig at du alltid har vært det viktigste for han Ta ett skritt av gangen, en dag av gangen. Og føl dere frem. Og for en fantastisk julegave dere har gitt hverandre, og ikke minst din datter Åhhh!!! Jeg ble så glad på dine vegne! Og med denne gla'nyheten skal jeg for en gangs skyld legge meg med et smil om munnen God natt
♥Madam Mim♥ Skrevet 29. november 2012 #93 Skrevet 29. november 2012 Så bra, har fulgt med på denne tråden som en hauk i hele kveld :-) Nå kan jeg legge meg, blid og fornøyd kjenner jeg :-D
stearin Skrevet 29. november 2012 Forfatter #94 Skrevet 29. november 2012 Veldig godt å høre at det gikk så bra med dere i dag, Stearin! Til et første møte etter så lang tid og så mye følelser involvert så virker det som det gikk utrolig bra! Du har vokst mye de siste dagene i deg selv, vil jeg tro Bra jobba - du er tøff som gjennomførte dette! Ønsker deg masse lykke fremover og at dere får en ny kontakt som vil gjøre alles liv rikere fremover Anonym poster: 3e03a678f67072197c4ebe15b6f6ec6d Takk! Jeg tror dette er et av de største utfordringene jeg har hatt i livet. Å faktisk gjennomføre dette tror jeg var en stor gevinst for min personlige utvikling Og ikke minst å kunne gå videre, slutt på ¨å unngå han, slutt på å bære hat for det han gjorde og kunne se fremover
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #95 Skrevet 29. november 2012 Ikke vent med noe du kan angre på at du ikke gjør om du en dag ikke lengre har muligheten....Han er din far, og er åpenbart glad i deg. Du har bare en far. Alt kan kanskje ikke tilgis, men vi kan prøve å glemme. Hør hans versjon, uansett hvordan den er, så vil det gjøre deg godt å få ryddet opp i tankene dine rundt dette. Da kan du få bekreftet eller avkreftet.Møt ham... - om du føler du kan angre mer på å ikke møte ham, enn å møte ham. Anonym poster: 1bd7b4f0ffa45cb4736c6b20821dec4d
Santa's Bell Jingler Skrevet 29. november 2012 #96 Skrevet 29. november 2012 Så fint at det gikk over all forventing - det var koselig å lese! Og at faren din vil så mye som han gir uttrykk for, det må vel også være ålreit å vite. Lykke til videre.
Pigalopp:-) Skrevet 29. november 2012 #97 Skrevet 29. november 2012 Så utrolig bra!! :-) Ble kjempeglad på deres vegne. Syns du har vært utrolig modig og voksen (har jeg forstått det rett er du rundt 21 år? Jeg mener det ikke nedlatende altså, men nå er det nå en gang slik at man trenger ofte noen år på baken :-)), og skjønner at det har vært nervepirrende å ikke få svar med en gang.... Så fint du ikke gav opp! Det er noe med å huske det at alle mennesker har sin egen versjon av ting som skjer, og at folk reagerer som de gjør bygget på tidligere erfaring. De fleste gjør ikke ting for å være slemme eller å ødelegge for andre. Det kan ta litt tid for oss å faktisk forstå det, og dermed ikke dømme andre så hardt. Noen skjønner det aldri...At du har klart å se forbi det, og valgt å prøve på nytt med faren din er virkelig månedens solskinnshistorie! Håper dere får et godt forhold framover (det høres ut som dette blir veldig bra). Gratulerer med å "gjennoppdage" din far ;-) Så glad og rørt på deres vegne!:-)
stearin Skrevet 29. november 2012 Forfatter #98 Skrevet 29. november 2012 Hurra fra meg også Høres ut som din far har reflektert mye og drevet med selvransakelse, og jeg syns han er en "stor" person som setter datteren sin over alt det vonde. Det er tydelig at du alltid har vært det viktigste for han Ta ett skritt av gangen, en dag av gangen. Og føl dere frem. Og for en fantastisk julegave dere har gitt hverandre, og ikke minst din datter Åhhh!!! Jeg ble så glad på dine vegne! Og med denne gla'nyheten skal jeg for en gangs skyld legge meg med et smil om munnen God natt Ja, jeg tror også han har gått igjennom en stor prosess i tiden vi ikke har hatt kontakt. Det gjør meg vondt å tenke på hvor vondt han må ha hatt det, og hvor mye han har skyldt på seg selv. Men som han selv sa, han ser kun fremover. Og det føles godt å få et sånt svar, det synes jeg beviser den ubetingede kjærligheten foreldre skal ha til sine barn Tusen takk Sommerfuggel i vinterland! Er glad for at jeg kunne gi en slik gladnyhet
stearin Skrevet 29. november 2012 Forfatter #99 Skrevet 29. november 2012 Så utrolig bra!! :-) Ble kjempeglad på deres vegne. Syns du har vært utrolig modig og voksen (har jeg forstått det rett er du rundt 21 år? Jeg mener det ikke nedlatende altså, men nå er det nå en gang slik at man trenger ofte noen år på baken :-)), og skjønner at det har vært nervepirrende å ikke få svar med en gang.... Så fint du ikke gav opp! Det er noe med å huske det at alle mennesker har sin egen versjon av ting som skjer, og at folk reagerer som de gjør bygget på tidligere erfaring. De fleste gjør ikke ting for å være slemme eller å ødelegge for andre. Det kan ta litt tid for oss å faktisk forstå det, og dermed ikke dømme andre så hardt. Noen skjønner det aldri...At du har klart å se forbi det, og valgt å prøve på nytt med faren din er virkelig månedens solskinnshistorie! Håper dere får et godt forhold framover (det høres ut som dette blir veldig bra). Gratulerer med å "gjennoppdage" din far ;-) Så glad og rørt på deres vegne!:-) Ja, og noen år framover i tid fra man er 16 år er veldig mye. En tid når man utvikler seg mye, fra ungdom til voksen. Fyller 21 ganske snart, og jeg tror ærlig talt at det er ved 21 -22 års alder at man blir voksen. At noe skjer i hjernen som får oss til å tenke annerledes enn en 16 åring gjør. Er selvfølgeilg en lang og naturlig prosess, men at 21-22 års alderen er en kneik man må komme seg over Er bare noe jeg tror, mener å ha lest om noe slikt en plass og det virket ganske riktig for min del ihvertfall. Jeg har ihvertfall fått meg en stor oppvekker i det å dømme folk. Nå dømte jeg jo en person jeg egentlig kjente til å være en helt ukjent (fra god pappa til dårlig pappa). Etter å ha snakket med pappa i dag, så innså jeg at jeg var for kjapp til å danne meg et slikt bilde av han, jeg visste jo ikke om han faktisk var slik jeg så han for meg. Og det så jeg på grunn av alle de positive overraskelsene jeg fikk, jeg tror aldri jeg kommer til å dømme noen igjen... Eller sette folk i en bås. Det blir bare så galt for meg, har fått en stor oppvekker som jeg skal ta med meg videre i livet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå