Gå til innhold

Har matteeksamen på onsdag, er så redd for å stryke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter ikke hvordan jeg skal klare dette, har gått igjennom pensum om igjen og om igjen. Men når jeg skal prøve meg på å gå igjennom gamle eksamen, så står det helt stille. Får det ikke til når det kommer til komplekse oppgaver.. Åååh, som jeg gruer meg! Jeg MÅ bestå for å få studiekompetanse.. Har ingen å spørre, ingen som kan hjelpe meg.. Jeg vil bare klare å bestå, trenger ingen toppkarakter. Men funksjoner og sannsynlighet sliter jeg så med.. Må bare få ut frustrasjon :/

Anonym poster: 5fd61b2f549e661593ac7ac556e1ef6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er vi to, jeg har i morgen;) bare 1 å, men det er jaggu nok, jeg har fått flere 6ere i kapittelprøvene, men ser i gjennom eksamensoppgaver, og jeg føler ikke jeg skjønner noensinne, uff får håpe det går bra;) masse lykke til :)

Skrevet

Fatter ikke hvordan jeg skal klare dette, har gått igjennom pensum om igjen og om igjen. Men når jeg skal prøve meg på å gå igjennom gamle eksamen, så står det helt stille. Får det ikke til når det kommer til komplekse oppgaver.. Åååh, som jeg gruer meg! Jeg MÅ bestå for å få studiekompetanse.. Har ingen å spørre, ingen som kan hjelpe meg.. Jeg vil bare klare å bestå, trenger ingen toppkarakter. Men funksjoner og sannsynlighet sliter jeg så med.. Må bare få ut frustrasjon :/

Hei! Kanskje jeg kan hjelpe deg litt... Er ganske flink i matte, tok den vanskeligste matten på videregående, og har 7.5 stp i matte og 15 stp i statistikk fra høgskole.. Har A på alle de...

Jeg vil anbefale deg å drite i å lese pensum og heller konsentrere deg om gamle eksamensoppgaver... Det kan også være lurt å gjøre to tre oppgaver fra læreboka først for å forstå framgangsmåtene... Ofte går samme typer oppgaver om og om igjen på eksamen, så det er lurt å bruke tid på gml. Eksamensoppgaver... studer løsningsforslaget nøye. Jeg bruker også å skrive ned løsningsforslaget for hånd for da husker du det mye bedre, og får det lettere inn i fingrene...

Prøv å ta deg en joggetur dersom du blir frustrert. Det kan gjøre stor forsjell med litt fysisk aktivitet... Dessuten bør du bare gjøre maks en eksamensoppgave dagen før du skal ha eksamen. Det du ikke kan da, kommer du heller ikke til å lære den siste kvelden sansynligvis.

Hjernen lærer også mye når du sover og ikke tenker på det... Derfor er det lurt å la hodet hvile den siste kvelden.

På eksamen er det lurt å ikke kladde men føre rett inn og bruke mye plass på arket.

Er du usikker på noe, er det lurt å hoppe over til neste oppgave i steden for å sitte lenge med den...

Får du det til er det bedre at du gjør noe, sensor kommer til å lete etter moment i besvarelsen din som han kan gi deg poeng for...

Dersom du får et svar som du er helt sikker på at må være feil, skriv dette, det viser at du i alle fall vet at det er feil... (Men vær saklig da...skriv bare: ser at det må være en feil i denne utregningen fordi... Og st du ikke har tid til å rette det opp...)

Håper det var litt til hjelp... Du må bare spørre om det er noe du lurer på, så kanskje jeg kan hjelpe deg?

Skrevet

Hi

Tusen takk for svar:)

Jeg har ikke brukt læreboka så mye, men prøver meg på disse gamle eksamensoppgavene. Har skrevet ut alle jeg kan finne:) Problemet mitt er at jeg trooor jeg regner riktig, men så er det jo ingen fasit til disse eksamene på nett, dermed vet jeg ikke om jeg har kommet fram til riktig svar. Er det jeg syns er så vanskelig!

Skrevet

Du kan jo legge ut de oppgavene du tviler mest på? Jeg tar matte på universitetet nå, (har eksamen i desember, grøøøsss)...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...