Lulle_06_09_13 Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Jeg skal ha planlagt KS, og om alt går som planlagt og det ikke blir noe akutt som oppstår så lurer jeg på om det er sjangs for mormor og også delta under inngrepet? Dette er mitt tredje barn, og jeg har invitert med min mor på forrige fødsler..men hun har takket nei, da hun ikke har ønsket å se meg i store smerter. Siden det blir KS denne gang, ville hun veldig gjerne være med på forløsningen dersom hun får lov til det... Noen som vet hva praksisen er? Hører til SUS..
Nikamo Skrevet 26. november 2012 #2 Skrevet 26. november 2012 Jeg vet ikke for sikkert, men tviler på at de ønsker enda en person der inne under ks; det er rimelig trangt som det er, og selv pappan blir liksom litt "i veien" Det er såklart lov å spørre, men du bør nok ikke ha for høye forhåpninger...
jomfru1964 Skrevet 26. november 2012 #3 Skrevet 26. november 2012 Var inne på SUS idag for å prate om planlagt KS den 20.12. Der ble jeg informert om at kun en voksen fikk bli med på selve keisersnittet.Har to døtre på 14 og 16 år som blir med inn om morgenen.Men de venter utenfor,og får bli med jordmor når hun tar med gutten på veiing og måling.Jordmor lovet å ta godt vare på jentene mine,slik at de alikevel fikk en fin og spesiell opplevelse.Og at de blir involvert:-) Og det setter jeg stor pris på!
AO3 Skrevet 26. november 2012 #4 Skrevet 26. november 2012 Har aldri hørt om noen som har fått ta med mer enn én person. Det er ganske fullt der inne, og det er neppe plass til mer enn én person oppe ved hodet ditt.
Lulle_06_09_13 Skrevet 27. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2012 Ja, da får vi se... Hvis hun kan bli hentet inn til veiing osv så er det jo like stas det sikkert :-)
jomfru1964 Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Ja, da får vi se... Hvis hun kan bli hentet inn til veiing osv så er det jo like stas det sikkert :-) Ja,jeg synes at det var en fin løsning.For jeg er jo ikke mobil på noen timer,og da får de bli med på lillebror sine første timer. Jordmor sa at de var strenge på intensiv,hvor vi må ligge etterpå.Og der vil de helst bare ha en person,som kan være hos mor og baby.Men at de kan komme og være hver sin stund.Vi får også ha babyen hos oss hele tiden.Har hørt ulike praksiser,så det ble jeg glad for:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå