Gå til innhold

Vittig å handle billigmerker, landlord er jo bra!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet enig i at mye smaker like bra...

Men så er jeg så skeptisk til at de bruker palmeolje og mye annen dritt (mye saltlake i kyllingen kanskje?) i billigproduktene..... og med det i tankene så klarer jeg ikke kjøpe det.

Men bleier, såper o.l kjøper jeg, og er kjempefornøyd :)

Skrevet

Og dere aner ikke hvor mye penger jeg har spart siden jeg kuttet ut posesauser. Billigere og bedre smak med hjemmelaget. Lager hvit og brun saus, fiskesaus, karrisaus, soyasaus (tykk som i kinamat), tomatsaus, fløtesaus osv.

Eneste jeg ikke har prøvd meg på er bernaise :P

Å lage supper, sauser og dressinger selv er nesten gratis og MYE bedre enn pose variantene, så er helt enig med deg. For det som det koster med en pose med blomkåssuppe fra toro, kan en lage suppe fra bunnen av til en hel bataljon til samme pris :D

Skrevet

Ca 2 kg X-tra kyllingfilèt til 170kr eller noe på Coop Obs smile.png

Anonym poster: c498327e6a339574c686b1f8a5800824

2 kg fra first price koster bare 139 smile.png noen som har prøvd begge? Noen forskjell?

Vet ikke om det er forskjell på de to, men jeg liker first price kyllingfileter. Synes de er gode :)

Skrevet

First Price sin taco er forresten også ganske godt. Og utrolig billig! 7-8 kr. for en pakke med 12 tacoskjell, en pose med tacosaus og krydderet til kjøttet. Lompene koster vel ca. 9 kr.

Skrevet

...men sliter med å finne god billig kaffi...HI

Anonym poster: caf6098856fba71f645e790acd5993a1

Aroma. Gul pakke. Billigmerke fra Friele. Må ikke forveksles med den ekle sirkelkaffen (også gul pose).

Anonym poster: 60cff40e92108d7d06f3eaadc5495d70

Skrevet

Bbbbb...billigdritt!!!

Anonym poster: 2364778d325ef052f6d102b2cac081db

Skrevet

Og dere aner ikke hvor mye penger jeg har spart siden jeg kuttet ut posesauser. Billigere og bedre smak med hjemmelaget. Lager hvit og brun saus, fiskesaus, karrisaus, soyasaus (tykk som i kinamat), tomatsaus, fløtesaus osv.

Å lage supper, sauser og dressinger selv er nesten gratis og MYE bedre enn pose variantene, så er helt enig med deg. For det som det koster med en pose med blomkåssuppe fra toro, kan en lage suppe fra bunnen av til en hel bataljon til samme pris :D

Akkurat :) :)

Skrevet

Ca 2 kg X-tra kyllingfilèt til 170kr eller noe på Coop Obs smile.png

Anonym poster: c498327e6a339574c686b1f8a5800824

2 kg fra first price koster bare 139 smile.png noen som har prøvd begge? Noen forskjell?

Vet ikke om det er forskjell på de to, men jeg liker first price kyllingfileter. Synes de er gode :)

Er de jeg kjøper. Ikke prøvd coop sine. Liker FP sine godt jeg også :)

Skrevet

Velkommen etter ;)

Anonym poster: c447e65b9863c2324aac313c3a84912f

Skrevet

Deilig å halvere budsjettet sitt og fortsatt spise sunt og godt :) Jeg er nazi på sunn mat ifølge mannen (og familie/venner). Men mannen spiser det jeg lager og er storfornøyd :)

Men er ikke bare de produktene vi kjøper billig som har noe å si, det er etter at jeg begynte med hjemmelaget mat at budsjettet har falt drastisk. Mye kjøper vi fortsatt kjente/dyre merker av, spørs hva vi liker :)

Spiser grønnsaker til alt. Evt salat der grønnsaker ikke hører hjemme. Fisk spiser vi 3-4 ganger i uka. Ellers kylling og annet rent kjøtt. Lite kjøttdeig. Får en del hjemmelaget kjøttdeig av svigermor da, det er gull :)

Mannen skal absolutt ha den dyreste biffen og det unner vi oss en gang i uka :) Så lever ikke på first price, men har et matbudsjett som er overraskende lavt.

Skrevet

Dere som er så flinke med sauser fra bunnen av. Hvordan lager dere di ? Kan basis med jevning av margarin og mel og kraft. men synes det blir mye fløte og sånt for å få den ekstra god. Noen tips for å få det til å smake skikkelig? :)

Anonym poster: 4de277f1d4bce23d822af20b8fc5df28

Skrevet

Jeg har sjelden fløte i, ønsker litt sunnere variant da vi bruker saus til det meste (les: mannen må ha saus til alt, jeg klarer meg uten) :P

Kan du mel/smør delen så kan du vel egentlig alt :P

Eksempel på brun saus: Mel/smør brunes, har i vann og buljong eller kraft (jeg MÅ ha buljong eller kraft, andre liker ikke buljong i sausen, smakssak!), smaker til med salt og pepper. Kan ha i litt melk, men ikke nødvendig. Aldri fløte. Noen har brun ost i, jeg dropper det.

Hvit saus: samme, men bytter ut vannet med melk selvfølgelig og bruker kraft fra fiskeboller eller lignende.

Tomatsaus: Koker gulrot, paprika, løk, hvitløk, litt chili slik at det blir mørt. Grønnsakene + hermetiske tomater og tomatpure kjøres med stavmikser. Blir veldig tykk konsistens så jeg bruker buljong for å få den tynnere, får MYE saus. Smaker til med salt og pepper, og viktigst: litt sukker!

Grunnen til at jeg ikke skriver mengder er fordi jeg lager alt på øyemål/erfaring. Sikkert noe jeg har glemt, men det er tidlig om morgenen så ha meg unnskyldt :P

Eks tomatsausen lager jeg såpass mye av at jeg kan få til 5 middager for 20 kr, og det smaker mye bedre enn toro til over 20 kr per glass :) når du tar opp en porsjon fra fryseren er konsistensen litt tykkere og du kan spe på med mer buljong feks. Altså: ENDA mer saus enn utgangspunktet ;) min kresne mann elsker sausen ! Til og med nevøen min på 5 spiser for livet :)

Skrevet

Dere som er så flinke med sauser fra bunnen av. Hvordan lager dere di ? Kan basis med jevning av margarin og mel og kraft. men synes det blir mye fløte og sånt for å få den ekstra god. Noen tips for å få det til å smake skikkelig? :)

Eneste sausen jeg lager på den måten er brunsaus, og naturligvis bechamel (som jeg tror jeg kun lager når vi har lasagne) Ellers går det i å ha en god base (kraft, vin, urter, eddik etc) som reduseres og tilsettes smør/fløte ol. Kan naturligvis bruke jevning også/i stedet for.

Skrevet

Coop butikkene har xtra merket i pulver kaffe kjempe god og firstprice også

Anonym poster: dab9977514c624add67f6922f434127d

Nei! Du kan da ikke mene at de smaker godt?! Smaker brent papp!!

Skrevet

Jeg har sjelden fløte i, ønsker litt sunnere variant da vi bruker saus til det meste (les: mannen må ha saus til alt, jeg klarer meg uten) :P

Eksempel på brun saus: Mel/smør brunes, har i vann og buljong eller kraft (jeg MÅ ha buljong eller kraft, andre liker ikke buljong i sausen, smakssak!), smaker til med salt og pepper. Kan ha i litt melk, men ikke nødvendig. Aldri fløte. Noen har brun ost i, jeg dropper det.

Hvit saus: samme, men bytter ut vannet med melk selvfølgelig og bruker kraft fra fiskeboller eller lignende.

Tomatsaus: Koker gulrot, paprika, løk, hvitløk, litt chili slik at det blir mørt. Grønnsakene + hermetiske tomater og tomatpure kjøres med stavmikser. Blir veldig tykk konsistens så jeg bruker buljong for å få den tynnere, får MYE saus. Smaker til med salt og pepper, og viktigst: litt sukker!

Grunnen til at jeg ikke skriver mengder er fordi jeg lager alt på øyemål/erfaring. Sikkert noe jeg har glemt, men det er tidlig om morgenen så ha meg unnskyldt :P

Eks tomatsausen lager jeg såpass mye av at jeg kan få til 5 middager for 20 kr, og det smaker mye bedre enn toro til over 20 kr per glass :) når du tar opp en porsjon fra fryseren er konsistensen litt tykkere og du kan spe på med mer buljong feks. Altså: ENDA mer saus enn utgangspunktet ;) min kresne mann elsker sausen ! Til og med nevøen min på 5 spiser for livet :)

Tusen takk :)

Skrevet

.

Bare hyggelig :) har testet en del oppskrifter på nettet (matprat, hellstrøm osv). Utrolig mye godt og lettvint :)

Anonym poster: e3a58a10cbd783d6c46caa23f8ce1fc4

Skrevet

.

Bare hyggelig :) har testet en del oppskrifter på nettet (matprat, hellstrøm osv). Utrolig mye godt og lettvint :)

Anonym poster: e3a58a10cbd783d6c46caa23f8ce1fc4

Skjønner ikke hvorfor den ble anonym :S men men, du skjønte vel at samme person svarte :)

Skrevet

Oppskrift på tykk soyasaus? ;-)

Skrevet

Noe billigmat er bra, noe synes jeg smaker dritt selv om andre liker det og noe inneholder ting jeg ikke vil spise eller det er produsert under forhold jeg ikke vil støtte.

Det lønner seg å sjekke innholdsfortegnelser skikklig og å teste produktene. Noen ting fungerer like bra som de dyrere produktene, andre gjør det ikke.

Jeg kunne ikke tenke meg å kjøpe firstprice taco for eksempel. Den liker jeg ikke. Gulerøtter går derimot fint hvis de ikke skal knaskes.

Anonym poster: 639e54904c75aa31c0982222a6f6ea93

Skrevet

...men sliter med å finne god billig kaffi...HI

Anonym poster: caf6098856fba71f645e790acd5993a1

Har du prøvd Kjeldsberg kaffen? Billig OG god, i hvert fall min mening. Du får kjøpt den på Rema. Husker ikke prisen helt, men tror det er 70 kr for 1 kilo hvis du kjøper en eske med 4 i.

Skrevet

Oppskrift på tykk soyasaus? ;-)

Ingen voldsom oppskrift på dette altså, lettere blir det ikke :) Er veldig glad i vanlig soyasaus på ris f.eks (den tynne kikoman). Men om jeg skal lage biff chop suey så foretrekker jeg tykk saus slik du får på kinarestaurant. Har bare ønsket mengde kikoman i panna sammen med det ferdigstekte biffkjøttet. Og rett og slett bare maizenna blandet i vann som helles i en tynn stråle oppi panna mens jeg rører rundt (mens sausen koker, usikker på om sausen MÅ koke men synes resultatet blir best da). Blir tykk og god :)

Skrevet

Rema-bacon er fantastisk! Bleiene fra Rema er de beste bleiene, og det supersoft-dopapiret er også bra. Coop appelsinjuice er kjempegodt :)

Må bare legge til en kommentar;)

Jeg har testa Rema bacon, og de må være sprøytet m vann eller noe i følge min mann m kokkeutdannelse, fordi egenvekten ble redusert til nesten halvparten etter at den var stekt. Ikke rart den er billig..

Skrevet

Rema-bacon er fantastisk! Bleiene fra Rema er de beste bleiene, og det supersoft-dopapiret er også bra. Coop appelsinjuice er kjempegodt :)

Må bare legge til en kommentar;)

Jeg har testa Rema bacon, og de må være sprøytet m vann eller noe i følge min mann m kokkeutdannelse, fordi egenvekten ble redusert til nesten halvparten etter at den var stekt. Ikke rart den er billig..

Enig i denne. Og jeg er langt ifra utdannet kokk! Tenkte prøve rema bacon, og brukte halve pakken. Endte jo opp med nok bacon til en halv porsjon jo. Skuffet. Og for dere som ikke har sett de pakkene, de er svære !

Gjest ________
Skrevet

Rema1000 bleiene er bedre enn Libero og pampers, koster 14,- for 50 stk

Billigvåtserviettene 7 Kr pakka

Rema/landlord iskrem er god

Rema1000 hvitløksbaguetter, frokostrundstykker osv

Rema1000 hermetikk, pasta, oliven/Mais/rasp olje er like bra som

Vanlig.

Nordfjord kjøttdeig, karbonadedeig, grillpølser og risengryngsgrøt er bede enn gilde på næringsinhhold

Så synes jeg at bakepapir - alufolie, telys, såpe osv funker like bra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...