Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Jeg har en cycste i hvert håndledd og en i foten ved storetåa. Disse har jeg vært plaget av i flere år, med veldig vonde strålende smerter. Har prøvd diverse medisiner legen har foreskrevet, og det har ikke hjuelpet. Har fått kortisonsprøyter, og det har fjernet smerten et par mnd, men så kommer det tilbake. Har tatt mr, så vet at det er cyster. De måler 0,5x0,8cm og 0,4x0,9cm i håndledda, og 0,3x0,6 i foten. Så de er jo henholdsvis store iforhold til mine veldig spinkle håndledd. De presser på alt av sener og muskler og vev, og det er vel derfor det gjør vondt. Vel, så skulle jeg opereres, men ble gravid, så det ble utsatt. I svangerskapet forsvant smertene helt, nesten over natten. De kom tilbake et par uker etter fødsel, så da oppsøkte jeg legen og fikk sendt ny henvisning. Ting tar jo tid i helsenorge, og da jeg fikk innkalling til ny MR var jeg gravid på nytt. Det ble utsatt igjen. Denne gangen forsvant smertene også, men nå har de kommet tilbake (baby er 3 uker). Jeg skal på ny MR, og det blir nok operasjon igjen. Men så lurer jeg på da... Kan virkelig svangerskap fjerne cyster? Eller ihvertfall "krympe" dem såpass at de ikke presser på det som er rundt lenger? Syns det er så rart at jeg ikke har vondt i dem når jeg går gravid. Det er så godt å slippe de smertene at jeg er fristet til å gå gravid hele tiden (men det er jo ikke aktuelt). Kanskje det er hormonene som gjør det? Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men kanskje noen av dere kan noe om cyster? Hva det egentlig er, hvorfor de oppstår, om det er noe farlig ift senere sykdommer som kan komme pga de? Legen min har jo knapt tid til å svare meg på noe som helst, og google gir meg så og si bare opplysninger om kreft, noe som skremmer meg, så da vil jeg ikke lese det. Mine cyster er ikke farlige, det har legen min sagt. Han kalte de vanncyster. Noen som kan opplyse meg litt? Anonym poster: 835b5f2a01ad450e0cb30e35c7bdb55d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå