Tuttelura881 Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 I enkelte land, har sykehusene babyboxer! Der mødre som ikke kan behold barnet. For en eller annen grunn kan levne fra seg sine nyfødte anonymt. Nå er det snakk om og avskaffe disse boksene, siden det er krenkende mot barnet.. Lever moren barnet på sykehuset, blir hun straffet! Men ikke om hun legger barnet i boksen! Hva syns du om disse boksene?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Jeg er redd at dersom man avskaffer disse boksene, så vil antallet babyer i containere øke. Særlig med tanke på den økonomiske situasjonen som herjer resten av Europa.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Tenker at det er bedre enn å legge barna i søpla for å dø. Mange gjør jo det i stedet. Var det ikke en nyfødt i Stavanger som døde etter å ha blitt lagt igjen et eller annet sted? De boksene redder jo liv... Anonym poster: 1606a010c5d871999d376c50b03a0258
Tuttelura881 Skrevet 25. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2012 Syns også de burde beholde de boksene, det er nå mye bedre at de kan levere de trygt der. Enn og levne de ute i all slaks vær eller områder.. Tror ikke de som legger barna sine der gjør det letthjertet! :/
mrsrogaland. Skrevet 25. november 2012 #5 Skrevet 25. november 2012 Var en død baby som ble funnet i stavanger inabohagen til onkelen til samboeren min. Babybox er fantastisk og jeg håper de fortsetter å gi små babyer en mulighet til et liv!
Koala *g07* Skrevet 25. november 2012 #6 Skrevet 25. november 2012 Jeg er litt delt på synet. Babyboks i seg selv vil helt klart redde mange barn fra en forferdelig død. Men, det som er det triste er at de går glipp av å vite noe om sin bakgrunn. Det burde i hvertfall være en oppfordring at de legger igjen noe som kan gis videre til barnet. Jeg kjenner alt for mange adopterte som bare skulle vist i forhold til sykdom ol.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #7 Skrevet 25. november 2012 De boksene redder jo liv, håper de ikke blir fjerna. Anonym poster: c6ce02228d1ec3364fbffe9cf61a29b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå