Gå til innhold

Ventetider og erfaringer fra Riksen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har holdt på med IVF i Danmark lenge, men om et par forsøk nå er vi tomme for både penger og donorsæd fra samme donor som til første barn.

 

Dermed vurderer vi å søke Rikshospitalet.

 

Er det noen som vet ca hva ventetiden der ligger på for lesbiske par? Vi regner med de vil vurdere at vi skal gå rett på IVF. Hvor raskt kommer man i gang?

 

Lurer også på hvor fleksible de oppleves i forhold til behandlingsregimer. Jeg har aldri gått på spray, men bruker å stimulere i egen syklus og har etter hvert en del erfaringer på hva jeg responderer godt på og hva som funker dårlig. Opplever dere som tilhører Riksen at det faktisk gjøres individuelle vurderinger, eller er det mye "følg dette skjemaet" for alle?

 

Anonym poster: f4ad3193a76ea37a2f496499b1329b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at de er flinke og profesjonelle, men at de ikke er like personlige og koselige som f.eks på Stork klinikken. Har ikke vært der selv, så jeg vet ikke noe mer detaljert. Ringe eller maile de og høre litt kanskje? Ivf-klinikken i Oslo er kanskje et alternativ? Koster jo penger der, men man slipper å reise til Danmark.

 

Anonym poster: e6e501997c1cd9484c2e65a5b167552a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lang ventetid det er der nå,for de har holdt stengt i hele november,og skal holde stengt i hele desember,så det hoper seg jo bare opp der........ :(

 

Men når det kommer til hvordan de behandler hver enkelt pasient.....

JEG syns ikke de gjorde det individuelt på meg,for å si det sånn!

Tre ganger gjorde de samme feilen,og sa: "dette skal jo ikke gå an,for dette er ikke etter boka"!!! Da sa jeg: "JEG er MEG,og ikke tatt ut fra ei bok...så om dere kunne behandlet meg som MEG,og ikke som alle andre,hadde det vært j.... fint"! Mine penger,og min kropp dette går utover,men alikeveld,brydde dem seg ikke om vi måtte avbryte NOK EN GANG!!!

Men nå,har de endelig satt oss på IVF,så da får vi se da.... hvodan vi blir behandlet nå... :-/

 

Uansett,lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, og takk for svar! :)

 

Vi skal til Danmark denne uken, men det er usikker om vi får verken ut eller inn egg. Da har vi donorsæd til ett forsøk til der (anonym donor som ikke er tilgjengelig lenger).

 

Tenker at om vi søker nå, så kan søknaden ligge på vent samtidig som vi prøver i Danmark.

 

Hvor lang tid tok det fra søknad til første forsøk da dere begynte der?

 

Anonym poster: f4ad3193a76ea37a2f496499b1329b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi og har gjort forsøk i Danmark ;) Var på Stork vi da :)

Kun insemineringer,for de hadde ikke begynt med IVF da vi var der! :(

 

Ja,det kan den jo gjøre da.Man må jo ta helt nye prøver osv.når dere skal inn der alikevel,så like greit å ordne alt nå.Gå inn på nettsidene dems,og skriv ut de testene du må ta FØR du kommer inn. For har du alle blodprøvene i orden,tar det kortere tid :)

Fra den dagen vi søkte,til vi fikk svar om motatt søknad,tok det kun tre uker,men måtte vente litt på første samtalen. Husker ikke hvor lenge... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort ventetid på Riksen nå, eks: tok de siste prøver i begynnelsen av september, forsamtale i oktober og nå er vi i det første forsøket hos Riksen. Skal insimineres 30 november.

 

Det virker som dem følger et fast opplegg ang insiminering..... Pergotime i 5 dager så Menopur til folikklene er store nok så Eggløsningssprøyte.

Går det ikke på 4 insimineringer så er det ivf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar.

 

Vi har to insemineringer, to ferskforsøk på IVF, to fryseforsøk, ett avbrutt IVF, et par spontanaborter og en fertilitetshemmende diagnose i bagasjen. Og ett barn. Jeg blir grinete om noen insisterer på at jeg skal inseminere i lange tider igjen, altså. :)

 

Regner med vi sender en søknad dersom det ikke blir graviditet av nåværende forsøk.

 

Anonym poster: f4ad3193a76ea37a2f496499b1329b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Vi har to insemineringer, to ferskforsøk på IVF, to fryseforsøk, ett avbrutt IVF, et par spontanaborter og en fertilitetshemmende diagnose i bagasjen. Og ett barn. Jeg blir grinete om noen insisterer på at jeg skal inseminere i lange tider igjen, altså. :)

 

Regner med vi sender en søknad dersom det ikke blir graviditet av nåværende forsøk.

 

Anonym poster: f4ad3193a76ea37a2f496499b1329b21

 

De må jo bare sette dere på IVF med en gang... ser ikke helt vitsen med å fortsette med ins med deres historie. :-/

 

Håper virkelig dere får det til å klaffe etterhvert! Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har vært/er hos Riksen.

Jeg ble insiminert fredag. Fikk i dag faktura fra dem på 1500,- i mitt navn, den faktura er ok. MEN i samme konvolutt lå det også ei faktura på 307,- i min samboers navn, selv om hun ikke var med til Riksen. Er dette normal praksis? Noen som vet?

Ikke at kr 307,- er all verden men irriterende at dem ikke opplyser om dem noen plasser......

Endret av piafranord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som har vært/er hos Riksen.

Jeg ble insiminert fredag. Fikk i dag faktura fra dem på 1500,- i mitt navn, den faktura er ok. MEN i samme konvolutt lå det også ei faktura på 307,- i min samboers navn, selv om hun ikke var med til Riksen. Er dette normal praksis? Noen som vet?

Ikke at kr 307,- er all verden men irriterende at dem ikke opplyser om dem noen plasser......

 

Ehhh.,....oki???? Merkelig!

De tok betalt av mannen min også,men han var med da...og jeg syns DET var helt teit!!! Hadde nok ringt og spurt om dette er riktig jeg da...Helt idiotiskt at de tar betalt for partneren i det hele tatt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på samtaletime på Riksen i dag, og fikk beskjed om at vi blir kalt inn til forsøk i mars. Så litt ventetid er det jo, men fire måneder er kanskje ikke all verden. Har tross alt ventet i tre år, så hva gjør vel fire måneder mer.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oki,ja dem må vel hente seg inn igjen etter den stengte perioden :-/

Men enda godt dere har fått et tidsperspektiv da :)

Blir spennende!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei! Slenger meg på her jeg :P Spør på flere tråder i håp om at noen har svar på mine spørsmål ang. Riksen (inseminering) :)

 

Først litt om meg:

Har samboer (jente). Gjort et forsøk tidligere på Stork, uten hell. Er 26 år, så har iallefall aldern på min side :P Hehe.. Og jeg har regelmessige syklusser :)

 

1: Gjør de det på lesbiske par?

2: Hvor mye koster det der?

3: Må alle ta hormoner/medisiner, selvom normal sykluss?

4: Hva koster det for hormoner/medisiner?

5: Hvor lang er ventetiden, på både samtale og forsøk?

 

Håper noen vet noe om disse tingene :D hihi...

Endret av solskinn86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.) Ja.

2.) Jeg tror egenandelen er 1500. Medisiner betaler man selv, men får refundert alt over 15000.

 

Resten vet jeg ikke. :)

 

Anonym poster: f4ad3193a76ea37a2f496499b1329b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3: Kan jeg dessverre ikke svare på :P

4: Hva koster det for hormoner/medisiner? Man kommer opp i 15.000 og så får man igjen det som blir over. Dette er i alle fall ved IVF forsøk.

5: Hvor lang er ventetiden, på både samtale og forsøk? Samtalen ventet vi vel 1,5 måned på omtrent, og forsøket må vi nok vente fire måneder på da de har en del etterslep etter at laben har vært stengt.

 

Lykke til :)

 

Vi har fått bekreftelse på at vi er tatt inn til behandling i dag, og der står det at vi må vente 2-4 måneder, så jeg er mentalt innstilt på april :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...