Gå til innhold

Omgansyke, smitte og levering i bhg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til torsdag hadde eldstemann omgansyken. Så hun kan jo i bhg imorra, er mer en 48timer siden.. Men natt til idag hadde jeg omgansyken, er det sånn at jeg ikke kan levere hun i bhg imorra?

Hun er frisk som en fisk nå, spiser bedre enn hun gjorde før denne runda, og er som vanlig i 110.

Hvor lenge er jeg smittsom da? Og kan vi smittes igjen? Kan hun bli smittes av meg igjen?

Anonym poster: 023a942fab9c93423f9ac380746301ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger tenker ikke over konsekvenser og tar på alt mulig. Det gjør ikke de fleste voksne.

Ja du kan levere. Bare ikke ta på så mye.

Anonym poster: 75b4ff1da67afd1fd8da711ca156eced

Skrevet

Jeg hadde sørget for at hun kommer i barnehagen. Bra for deg, bra for henne. Er barnet friskt, kan det i barnehagen, uavhengig av om andre familiemedlemmer er syke, mener jeg.

Men hvis du er redd for å legge igjen smitte i barnehagen, kan du kanskje ringe barnehagen på forhånd og spørre om en av de voksne kan komme utenfor og hente henne? Så slipper du å gå inn i barnehagen?

Anonym poster: 975c2805d901c3ccb26901bf13406358

Skrevet

Jeg hadde sørget for at hun kommer i barnehagen. Bra for deg, bra for henne. Er barnet friskt, kan det i barnehagen, uavhengig av om andre familiemedlemmer er syke, mener jeg.

Men hvis du er redd for å legge igjen smitte i barnehagen, kan du kanskje ringe barnehagen på forhånd og spørre om en av de voksne kan komme utenfor og hente henne? Så slipper du å gå inn i barnehagen?

Anonym poster: 975c2805d901c3ccb26901bf13406358

Enig :-)

Anonym poster: c2c6a0e496f269f77c1ccb5f8a4622d5

Skrevet

neida du kan ikke smitte henne igjen. Sannsynligvis norovirus. Det muterer raskt slik at man kan få det flere ganger samme sesong, men det muterer ikke såå raskt.

Og enig med siste innlegg, om du er syk kan du kanskje be en ansatt møte dere i døra eller utenfor :-)

Skrevet

Det verste er heldigvis over nå tror jeg. Men hadde vært greit å sende henne i bhg imorra. Men vil jo ikke smitte noen. Da ringer jeg på forhånd, og ber de ta henne inn. :)

Hi

Anonym poster: a11b132df5b750665649494075baee83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...