Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Er vant med at klærne til mindre barn ofte kan vaskes på 60 grader, olabukser også. har nå vasket stebarnet sin bukse fra cubus på 60 grader, så nå at det står 40 inni og den har fått hull på baken. Aner ikke om hullet var der før jeg vasket den. kan klær få hull av å bli vasket varmere enn vaskehenvisningen? møkk altså! Vil gjerne vite om det er min feil at den har fått hull. buksen er ikke særlig slitt ellers, men selvsagt mulig at han har hengt seg fast på noe... Anonym poster: e32a6cdf9559573c851828942697dfac
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Jeg klarer ikke helt å tro at hull i et plagg skyldes for høy temperatur i vaskingen. Har en del ganger vasket klær på for høye temperaturer i håp om å få bort stygge flekker, og det har stort sett gått bra med plagget. Men jeg tenker at om man vasker klær på for varm temperatur, risikerer man krymping, at fargene blir blassere (kanskje mest om man gjør det flere ganger) og at trykk på plagget forsvinner/blir ødelagt/stygt. Hull i plagget er ikke det jeg frykter. Tipper hullet var der fra før jeg. Anonym poster: fb86eb391b3759fef0ec345e1975284d
Roheryn Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 I den grad klær her får hull i vask (det er i så fall gjerne truser og skjorter i tynt stoff) så har jeg regna ut at det skyldes at de hekter i andre plaggs glidelåser eller noe. Aldri opplevd å få hull i klær pga temperatur, med mindre det er kokvaska ull (og jeg kan aldri tenke meg at det finnes olabukser som ikke tåler 60 grader) Holder en knapp på at hullet var der fra før
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå