Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 MIn hannhund på 6 år markerer over heile huset !! Jeg er så lei av og tørke tiss no att jeg orker han snart ikke mer. Vi har prøvd sånn hormon sprøyte, det hjalp....litt. Han tisser på lekene til ungene, I SENGA vår, ja over alt Vi får masse tur, siden det er en jakt hund. så det har ikke noe med det og gjøre. Noen som har noen mega gode tips? Anonym poster: 50cc1dda3c16aa0eeac008dda0e61593
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Det er ikke naturlig at en hund markerer inne. Hva er det som truer territoriet hans der? Har dere andre hunder? Dere har ikke respekt fra han. Kan være at strømming hjelper hvis dere ikke klarer være ledere og få respekt uten det. Anonym poster: 9c7356c0337c6eae7104760c9c8f8276
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Han har så og si alltid gjort det Vi har katter i hus, men etter han rundet 5 år har det tatt helt av. Sjekket han hos dyrlege, ingenting galt, så hun ville vi skulle gi han hormonsprøyte, noe vi gjor, og det virket i noen uker. (drømme uker uten vasking av tiss) Har tatt han OFTE på fersken og, men han kunne ikke brydd seg mindre.. Han er jo såå god og sofagrisen vår når han ikke tisser Anonym poster: 50cc1dda3c16aa0eeac008dda0e61593
timiane Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Jeg har selv flere hunder. Den ene er en kastrert hann hund som er veldiglydig og marker aldri inne. På en spasiell dyrebutikk gjør han det uansett. Han vet han ikke får lov, tror instinktet tar over. Lurer på hvordan det hadde vært om han ikke hadde vært kastrert. Jeg mener ikke at du skal kastrere, selv om det høres ut som hunden din var kjemisk kastrert en periode( Virkningen sitter gjerne i mer en 3 uker) Dette er an adferd han har hatt hele livet høres det ut som. Og den er veldig vanskelig å gjøre noe med. Dels forsi dette blir en lært adferd som går på autopilot og så høres det ut som hunden mangler grenser. Har dere førsøkt å booke time med trenes instruktør i problemadferd. Skjønner godt du er frustrert...
Kjærepære Skrevet 25. november 2012 #5 Skrevet 25. november 2012 Kastrer ham, kanskje? Vi har nettopp fått en unghund på seks mnd, og han har gjort det samme noen ganger. Han er særdeles dominant, og vi tror han gjør dette pga vi har en hannhund til som står over ham i rang, men som han prøver å dominere. Ser ut til at vi må gi ham fra oss, også.. Vi er erfarne med hunder, men han ser oss nok ikke som ledere uansett, så han driver og leke"biter" hele tiden for å dominere. Det funker ikke om det kommer barn i hus Har dere opplevd lignende ting, kanskje, som tyder på at han rett og slett er sjefen i huset?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #6 Skrevet 25. november 2012 Dette gjorde vår hund også, men mest når vi var på besøk hos andre. Vi fikk han kastrert, problemet forsvant. Anonym poster: a2b948d8f6f4260d9b242384be1d8470
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #7 Skrevet 25. november 2012 Jeg tror att han kansje er "sjefen" i huset... Han er veldig dominant, og skal vise seg for andre hunder. Han var litt gammel når vi fekk han, han var den minste i kullet, og var vell nesten 6 mnd når vi hentet han.. Vi har behandlet han som babyen vår, kansje det er noe vi gjor feil Han er med oss over alt, ( på do og) Skal vi kjøre bil, tar vi han oss med.. Sover i sengen med oss, og lever virkelig livet. Ser lang veg han er en lykklig tissegutt. Han er så god att jeg hadde aldri klart og gitt han fra meg, uansett hvor lei jeg er denne markeringen. Det verste er han faktisk Markerte SØNNEN min når han var liten og låg på gulvet og skulle krype.. Men da måtte jeg bare le, for det trodde jeg aldri var mulig. Har prøvd kurs og sånt, ingenting hjalp der heller. HI Anonym poster: 50cc1dda3c16aa0eeac008dda0e61593
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 25. november 2012 #8 Skrevet 25. november 2012 Vår gjorde det en gang den dagen vi fikk han som 6åring. Prøvde å si i fra at han bestemte, men mannen min satte seg kraftig i respekt og siden har han ikke gjort noe slikt, verken hjemme hos oss eller hos andre. Han er ikke kastrert.
Kjærepære Skrevet 25. november 2012 #9 Skrevet 25. november 2012 Da har dere vært flinke, Adelheid Kona mi satt oppå (!) vår hund etter å ha lagt ham i bakken ( ikke brutalt altså, høres bare sånn ut hehe). Hun venta til det virka som han underkastet/ overga seg. Da hun gikk bort fra ham kløyp han henne i foten, som for å være sikker på å få det siste ordet.. sukk... han er herlig, men vi tør nok ikke med tanke på evt barn.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. november 2012 #10 Skrevet 25. november 2012 Bare for å ha det sagt- det er slett ikke alltid hannhunder markerer fordi de er dominante eller "tror de er sjefen". I mange tilfeller er det stress.
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 25. november 2012 #11 Skrevet 25. november 2012 Kan godt være at vår var stresset når vi fikk han. Han er blanding av et par stressa hundetyper. Men han har jo vært stressa siden også, men aldri gjort noe slikt, han blir 12 år i juni. Kjærepære: vi har måttet lagt vår i bakken flere ganger vi også, bare for å få han til å underkaste seg. Vi var veldig usikker på om vi skulle beholde han med tanke på barn og slikt vi også. Men det har ikke vært noe problem, verken med tantebarn, vårt eget barn eller andre sine barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå