Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Kjenner meg så frustrert. Valgte å bli revisor. Fant meg det jeg trodde var drømmeyrket, fullførte skolen og fikk jobb i firmaet jeg ønsket. Skulle jo tro dette var drømmen. Men det er det ikke. Jobben er overhode ikke som forventet. Synes det er kaotisk og liten struktur, noe som er motsatt av hva man blir forespeilet. Lønnen er veldig dårlig. Jeg ville tjent det samme om jeg fortsatte som butikkansatt i stedet for å velge skole. Jeg kjeder meg virkelig på jobb hver dag. Vet at det er normalt å kjenne på frustrasjonen det første året fordi det er mye å lære. Vet ikke om det er her det ligger, eller om jeg rett og slett ikke passer til dette. Fordelen med yrket er muligheten til å ta lange sommerferier og videreutdannelse. Er det normalt å ha det slik som ny? Kanskje jeg bare har satt meg altfor høye forventinger. Anonym poster: 8ec1c97fece1d7b4ce8ae0e7d133f236
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Kanskje en annen arbeidsplass hjelper? Er jo mye å velge mellom med en slik utdanning... Anonym poster: 9f729741baf9cfed789a9123610dc923
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Hei! Dette er en veldig frustrerende følelse. Jeg begynte selv i første jobb for 2,5 år siden. Når det hadde gått et år var jeg veldig usikker på om dette var rett og om jeg burde bytte jobb for jeg hadde ingen gnist eller glød for det jeg gjorde. Det som hjalp meg var å tenke over sist gang jeg var hoppende fornøy på jobb, en dag eller en oppgave jeg virkelig storkoste meg med. Jeg skjønte etterhvert hva dette var og tok en uformell prat med sjefen min som syntes det var veldig bra jeg hadde tenkt over dette. Nå er jeg kanonfornøyd og trives som bar det:) Men m du setter deg ned og tenker og ikke. Kommer på noe spesielt/oppgaver du virkelig trives med er det kanskje ok å bytte jobb? Revisor er jo et yrke med mange potensielle arbeidsgivere:) etter å ha gjennomgått en slik utdannelse vil jeg tro at du trives med det faglige og det er klart det finnes en jobb du kan trives i:) Har du jobbet siden sommeren? Er din overordnede en du kan snakke med uformelt på en grei måte? Håper det ordner seg for deg! Anonym poster: 8e17495ff1c57b071592f36ca1e4a474
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Beklager skrivefeil! Skrevet på lite samarbeidsvillig iPad:) Anonym poster: 8e17495ff1c57b071592f36ca1e4a474
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #5 Skrevet 25. november 2012 Hei! Dette er en veldig frustrerende følelse. Jeg begynte selv i første jobb for 2,5 år siden. Når det hadde gått et år var jeg veldig usikker på om dette var rett og om jeg burde bytte jobb for jeg hadde ingen gnist eller glød for det jeg gjorde. Det som hjalp meg var å tenke over sist gang jeg var hoppende fornøy på jobb, en dag eller en oppgave jeg virkelig storkoste meg med. Jeg skjønte etterhvert hva dette var og tok en uformell prat med sjefen min som syntes det var veldig bra jeg hadde tenkt over dette. Nå er jeg kanonfornøyd og trives som bar det:) Men m du setter deg ned og tenker og ikke. Kommer på noe spesielt/oppgaver du virkelig trives med er det kanskje ok å bytte jobb? Revisor er jo et yrke med mange potensielle arbeidsgivere:) etter å ha gjennomgått en slik utdannelse vil jeg tro at du trives med det faglige og det er klart det finnes en jobb du kan trives i:) Har du jobbet siden sommeren? Er din overordnede en du kan snakke med uformelt på en grei måte? Håper det ordner seg for deg! Anonym poster: 8e17495ff1c57b071592f36ca1e4a474 Takk for svar. Jeg har tenkt på hva som ga meg gnist tidligere. Tror kanskje jeg passer bedre på andre siden, dvs regnskap, med noe ansvar. Og noen år i denne bransjen så pleier jo mulighetene er være gode. Kanskje jeg finner mer gnist om jeg ser på dette som en opplæringsjobb og ikke noe jeg MÅ gjøre resten av livet fordi jeg satset denne veien. Anonym poster: 8ec1c97fece1d7b4ce8ae0e7d133f236
Gjest peacock Skrevet 25. november 2012 #6 Skrevet 25. november 2012 Du er absolutt ikke låst til revisorjobben resten av livet, men ville nok prøvd å få statsautorisering før du slutter. Da har du et veldig godt bevis på at du kjenner til regelverket bak regnskapet, og det er veldig bra. Hva med å søke jobb som controller eller økonomisjef om det er det du trives med? Alternativet er jo å eventuelt å ta en ny mastergrad - mange på min skole som tar master i organisasjonspsykologi som har eksempelvis siviløkonomi fra før... Om du ikke er siviløkonom er det jo også en mulighet, det finnes veldig mange spesialiseringer og ingen obligatoriske regnskapsfag. Jeg har selv valgt å bytte beite etter fem års musikerutdanning. Det føltes bare ikke rett. Jeg måtte begynne forfra og er nå nesten siviløkonom med spesialisering i logistikk og nettverk :-)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #7 Skrevet 25. november 2012 Hei! Dette er en veldig frustrerende følelse. Jeg begynte selv i første jobb for 2,5 år siden. Når det hadde gått et år var jeg veldig usikker på om dette var rett og om jeg burde bytte jobb for jeg hadde ingen gnist eller glød for det jeg gjorde. Det som hjalp meg var å tenke over sist gang jeg var hoppende fornøy på jobb, en dag eller en oppgave jeg virkelig storkoste meg med. Jeg skjønte etterhvert hva dette var og tok en uformell prat med sjefen min som syntes det var veldig bra jeg hadde tenkt over dette. Nå er jeg kanonfornøyd og trives som bar det:) Men m du setter deg ned og tenker og ikke. Kommer på noe spesielt/oppgaver du virkelig trives med er det kanskje ok å bytte jobb? Revisor er jo et yrke med mange potensielle arbeidsgivere:) etter å ha gjennomgått en slik utdannelse vil jeg tro at du trives med det faglige og det er klart det finnes en jobb du kan trives i:) Har du jobbet siden sommeren? Er din overordnede en du kan snakke med uformelt på en grei måte? Håper det ordner seg for deg! Anonym poster: 8e17495ff1c57b071592f36ca1e4a474 Takk for svar. Jeg har tenkt på hva som ga meg gnist tidligere. Tror kanskje jeg passer bedre på andre siden, dvs regnskap, med noe ansvar. Og noen år i denne bransjen så pleier jo mulighetene er være gode. Kanskje jeg finner mer gnist om jeg ser på dette som en opplæringsjobb og ikke noe jeg MÅ gjøre resten av livet fordi jeg satset denne veien. Anonym poster: 8ec1c97fece1d7b4ce8ae0e7d133f236 Hei! Om du allerede nå har en formening om at du kanskje vil trives bedre på den andre siden med både regnskap og ansvar kan du jo kanskje se om du kan ta noen relevante kurs ved siden av jobben slik at du raskere kommer dit? Fagforeningen (Tekna, NITO etc.) pleier å ha gratisk medlemskurs både støtt og stadig. Regnskapsførere har kanskje samme ordning? Ved å ta relevante kurs kan det kanskje bli lettere å ha dette som en "trenigsjobb"? Jeg tok et fag ved siden av jobb relevan for der jeg ser for meg å ende opp og fant det veldig motiverende, både under forelesning da jeg ble motivert av å se hvordan jeg kunne bruke kunnskapen, men også på jobb da jeg så hvordan jeg kunne anvende kurset både nå og fremtidig når man "kommer dit man vil". Dette er jo selvfølgelig individuelt Jeg heier på deg og håper du finner ut av det:) Anonym poster: 8e17495ff1c57b071592f36ca1e4a474
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #8 Skrevet 25. november 2012 Mannen min er revisor, men jobbet bare som det i 2 år. Etter det har han vært controller, økonomisjef og bedriftsleder. Mange muligheter med andre ord. Lykke til! Anonym poster: 2a4fb01653eaee0c0dda67d6e20c8782
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå