Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #1 Skrevet 25. november 2012 Fikk besøk av en venninne, og hun ba meg med ut en tur, hun skulle innom en uteplass for å hente noe. Jeg ringte på hos naboen (så at hun nylig var kommet hjem) og spurte henne om hun vil passe mitt barn en liten stund. Sa at jeg har behov for en liten luftetur. Er alene med ett barn, og har ikke hatt barnepasser på lenge. Naboen min (dør til dør) er i 40-årene. Hun bor alene, har ikke mann eller barn. Er engasjert i forskjellige veldedige organisasjoner og har en jobb innenfor helsevesenet. Jeg har tidligere handlet for henne når det var krise (hun var syk og måtte ha noe i butikken), og vi har snakket litt sammen. Vet litt om hvem hun er og slik. Tatt noen kaffekopper sammen. Mitt barn har også sett naboen vår, og vet godt hvem det er. Naboen min sa ja til å passe barnet mitt en stund (barnet sov), og jeg ble borte i nesten to timer. Møtte noen kjentfolk på uteplassen og praten gikk lett. Sendte melding til henne, spurte hvordan det går og fortalte når jeg kom hjem. I etterpåklokskap tenkte jeg at dette kanskje var ganske risky business. Jeg kjenner jo ikke dama så godt, for alt jeg vet kan hun være øksemorder. Så kommer tusenkronersspørsmålet, er jeg en uansvarlig mor? Anonym poster: a5f223e5e0a171c8a58596533e57b778
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 Nei, det synes jeg ikke. Du fikk en nabo til å passe et sovende barn, for 20 år siden gjorde alle det Jeg tror ikke jeg hadde vært borte så lenge når jeg hadde kjent henne så lite, men ellers bra. Anonym poster: 145c93acbed02ee92a7c8b386adb2995
Gjest Malore Skrevet 25. november 2012 #3 Skrevet 25. november 2012 Jeg syns det... Eller, jeg ville ikke gjort det. Jeg er ekstremt sær da på hvem som får passe barna mine. Hmm... Men man må jo gjøre som man selv føler er riktig. Men er man usikker så ikke gjør det...
Gjest Julia1984 Skrevet 25. november 2012 #5 Skrevet 25. november 2012 Jeg synes det er viktig at barnevakt kommer mens barnet barnet er våknet så det vet hvem som er der. Hvis ditt barn våkner etter at du har gått kan barnet bli lei seg/skremt når du ikke er der. Du er ikke uansvarlig, men jeg ville gjort det annerledes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå