Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Har bekymret meg over en føflekk noen uker, den har vokst endel, men er fortsatt ikke spes. stor, og fargen har endret seg. Men den sitter på ryggen, så jeg klarer ikke sjekke om fargen/e i den er forskjellige, og om der er ujevne kanter osv. MEN. I går begynte den å blø. Masse! (i alle fall mtp. at det bare er en liten føflekk) Ringte og bestilte legetime med en gang. Og fikk time 16 jan.... Noen som har hatt blødende føflekk, men som var fin likevel? Anonym poster: 41ddba73139d9aa95d20264061b3a239
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Tror jeg hadde byttet fastlege jeg... Så lang ventetid! Nå er det jo mest sannsynlig ikke noe farlig, men man skal jo ta føflekker alvorlig, særlig hvis de endrer seg og blør! Har du noen som kan sjekke for deg? Se på kantene, måle størrelse og sånt? Da kan du jo ringe opp igjen, hvis den har noen av disse punktene: (Dette er tegn på en føflekk som bør sjekkes/fjernes) A for asymmetri: Er ofte uregelmessig i formen. B for begrensing: Har ofte en uregelmessig begrensning mot huden. C for kulør eller farge: Fargevariasjon, som regel med svarte partier. D for diameter: Er vanligvis større enn 6 mm. E for endring: Ny føflekk eller føflekk som forandrer seg Anonym poster: e4f37990bf5c7c46e569969cb560b4d8
soleia Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 Det synes eg var alt for lenge å vente på ein time. Hadde nok prøvd å få time ein annan stad, evt privat, og skifta fastlege.
PintSizedDictator Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Veldig lang ventetid :s Jeg hadde dratt på legevakten faktisk, for føflekker skal ikek blø, ihvertfall ikke av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå