Gå til innhold

Litt bekymret for at lille baby ikke snur seg med hodet ned :(


2blå1rosa

Anbefalte innlegg

Jeg er "bare" 28 uker, men alikevell.

 

Kan jeg tvinges til og føde i seteleie?

 

Kjenner jeg meg selv rett, hvis jeg på vurdering i uke 38 så kommer jeg til og storme ut av sykehuset dersom de mener jeg skal føde i seteleie, med en kvass kommentar om at de får ringe når de har kommet på bedre tanker! Forrige fødsel tok 50 timer, og det var med nr 2. ikke HELV.... at jeg føder i sete.. SKAL ha KS!!

 

Var på 3D ul i går å fikk bekreftet at hun ligger med rumpa ned.

Blir skikkelig sinna bare av tanken..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke farlig enda, fikk jeg beskjed om,jeg er i uke 30 nå,men det kan skje alt fra den tiden vi er nå, til uke 36 :). Tror ingen kan tvinge deg til noe som helst, du ikke ønsker

Endret av snartmamma2013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min snur seg som bare det hver dag enda, 30. Uke. Ligger på tvers rett som det er også ;) Ikke bekymret enda nei :) men jeg vil heller føde vaginalt om det blir seteleie, for jeg har KS-angst :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snudde meg visst ikke før noen dager før fødselen ifølge mamma, og barnefar kom med rompa først. Så viss det er arvelig ligger keg dårlig ann :-/ hode til barnet er visst det største uansett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekymrer meg litt for det samme, er også tredjegangs. Men det er fordi første ble født såkalt seteleie (kom med føttene først!), og jeg føder aldri i sete igjen. Vil ikke utsette barnet mitt for det, nå som jeg vet hvor galt det nesten kan gå.. Ikke for å skremme noen..

 

Så kjenner jeg får angst hver gang lillepia sparker meg nedover i bekkenet, i tillegg til at det er ubeskrivelig ubehagelig. Men er nå 31+0 og hun snur seg fortsatt masse, så tror det er litt tidlig å bekymre oss;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan dere kjenner alt dette jeg? Syntes jeg kjenner spark, bobler og kilinger overalt. Aner virkelig ikke hvordan han ligger, men kjenner han sparker hardt øverst til venstre, særlig når jeg går. Det gjør så vondt! Men kjenner ikke om det er rompa, hodet eller beinet når jeg tar på magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan dere kjenner alt dette jeg? Syntes jeg kjenner spark, bobler og kilinger overalt. Aner virkelig ikke hvordan han ligger, men kjenner han sparker hardt øverst til venstre, særlig når jeg går. Det gjør så vondt! Men kjenner ikke om det er rompa, hodet eller beinet når jeg tar på magen...

 

Jeg går til ultralyd hver tredje- fjerde uke, så da ser jeg hvordan baby ligger i forhold til hvordan bevegelsene kjennes ut. Dessuten er det tredje svangerskap på knappe fire år, så har kanskje litt med erfaring å gjøre også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan tvinge deg til føde i seteleie! er en kjemperisiko for mor og barn.I Usa får de ikke engang lov til å føde slik. Nei stå på ditt du:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med dere nå? har babyene snudd seg? jeg har også fått beskjed at babyen ligger i sete leie, er i uke 31, begynner å bli stresset..hvertfall når jeg hører hvor ille det er å føde sånn:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 32 og klarer ikke å si sikkert hvilken vei han ligger jeg... Synes han stikker ut på hver sin side av magen en del, men ligger han da på tverra?? Jeg tror egentlig an snudde seg nedover forrige uke, bevegelsesmønsteret endra seg veldig da, og det kjentes slik ut, men nå er jeg usikker igjen altså... Sjekker jm det? Skal på kontroll på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i uke 32 og klarer ikke å si sikkert hvilken vei han ligger jeg... Synes han stikker ut på hver sin side av magen en del, men ligger han da på tverra?? Jeg tror egentlig an snudde seg nedover forrige uke, bevegelsesmønsteret endra seg veldig da, og det kjentes slik ut, men nå er jeg usikker igjen altså... Sjekker jm det? Skal på kontroll på torsdag.

 

Sist kontroll hos JM sa hun at hun trodde rumpa lå ned. Når jeg dagen etter var på 3D ul så bekreftet UL-mannen det. JM sjekker hver kontroll fra uke 28 hvilket leie barnet ligger i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest at for flergangsfødende skjer det ofte at de ikke snur seg for i siste liten. Men det førstegangs så snur de seg og fester seg ofte tidlig. Jeg er tredjegangs så får bare smøre meg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stesøstra mi fødte i seteleie, og hun var SJELEGLAD for at hun ikke hadde takket ja til vending. Navlestrengen var for kort, og kunne ha vært farlig hvis de hadde prøvd vending. Så noen gangen er det bare best at de ligger i seteleie også:)

 

Når det er sagt, så håper jeg min lille ligger med hode godt ned når det nærmer seg fødsel:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos jm i dag, i uke 32, hun sa det ikke var noe vits i å kjenne etter plassering enda, for han snur seg sannsynligvis mange ganger enda før det spiller noen rolle. Vi skulle sjekke det på neste kontroll sa hun, uke 36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror min har lagt seg med hodet ned nå. Har kjentes ut sånn på spark og hikking den siste uken. Blir spennende å høre hva jordmor sier den 19.12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 31 og min ligger også fortsatt i seteleie, men fikk beskjed om at de ikke kikka noe særlig på det før uke 36-37, så er ikke veldig bekymra ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse jordmødrene sier nå mye forskjellig. Jeg var også til kontroll i uke 32, og da sa hun at baby legger seg med hodet ned fra ca uke 30-32. Men hos flergangsfødende har babyen større plass, og kan snu seg senere enn dette..

 

Jeg er nå i uke 33, og baby har ligget med hode ned i en uke (nr. 3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja,ja, her ligger bebis med rompa ned og hodet opp under ribbeina! Hurra! Ca 35 uker nå. Er mentalt begynt å forberede meg sånn smått på ks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...