Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Som han bruker, hans familie og venner. De kjenner kun til ungen via dette navnet som ikke er barnets virkelige navn. Pga lang anstand er ikke dette folk som omgår barnet til vanlig. Nå er barnet blitt så stort at det begynner å skjønne mer, identiteten kommer mer frem og jeg er redd ungen kan bli forvirret av dette. Større søsken har også begynt å reagere, "pappa, lillebror heter ikke Ole, han heter Per". "Neida, det gjør han ikke" svarer pappan da. Pappan har bare korte stunder med samvær, kan jeg kreve at han skal kalle ungen med sitt riktige navn eller så kan han bare glemme å møte han? Før han går med på å si riktig navn. Mulig jeg burde spørre fam,kontoret, vil ikke ha noe problemer med dette. Han tenker på å gå til sak av diverse andre grunner. Anonym poster: fa7a5f415de997e16eed234852f781ff
Gjest yrild Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 Kan det ikke fungere som et kallenavn da?
Gjest Antarctica Skrevet 24. november 2012 #4 Skrevet 24. november 2012 Hihi, for en gærning!! Han klarer nok ikke tanken på at du har noen form for makt som han ikke har...
Junimage Skrevet 24. november 2012 #5 Skrevet 24. november 2012 Ville nok snakket meg familievern kontoret om det ja... Merkelig spør du meg
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #7 Skrevet 24. november 2012 Skjedde med noen jeg kjenner også. Moren brukte ett navn og faren et annet. Endte med at ungen selv valgte å hete det han het hos moren siden han var mest der. Anonym poster: 077ddb8fa27b06a01a3c5af52ef1d01d
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 24. november 2012 #8 Skrevet 24. november 2012 Herregud, er det mulig?? haha.. Hvor gammelt er barnet? Hvis barnet er ganske lite vil jeg jo gjette på at han/hun vil bli litt forvirret av dette. Men om det er direkte skadelig vil jeg ikke tro:p Hadde jeg skilt meg fra mannen, og han hadde begynt å kalle barna noe annet ville jeg absolutt tatt det opp med noen. Familievernkontoret er vel et sted å begynne? De kan jo eventuelt peke deg i riktig retning dersom de ikke er riktig instans
Gjest Antarctica Skrevet 25. november 2012 #9 Skrevet 25. november 2012 Men av ren interesse, var dere sammen da barnet ble født og fikk navn, eller var du aleine med barnet allerede da?
Tauriel Skrevet 25. november 2012 #10 Skrevet 25. november 2012 Høres rart ut, om det er ulovlig vet jeg ikke (tror ikke det egentlig) men for ungens sin del bør dere bruke samme navn. Tror familievernkontoret er en fin plass og starte med det Synes det forøvrig er meget spesielt og sært av faren, og bruke et annet navn enn det som står i folkeregisteret på ungen. Har han noe i mot navnet som ungen har? Får håpe dere kommer til en enighet på en eller annen måte
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #11 Skrevet 25. november 2012 Høres rart ut, om det er ulovlig vet jeg ikke (tror ikke det egentlig) men for ungens sin del bør dere bruke samme navn. Tror familievernkontoret er en fin plass og starte med det Synes det forøvrig er meget spesielt og sært av faren, og bruke et annet navn enn det som står i folkeregisteret på ungen. Har han noe i mot navnet som ungen har? Får håpe dere kommer til en enighet på en eller annen måte Er da ingenting å komme til enighet om? Her er far, og kun far som må skjerpe seg. Barnet har fått et navn, og er registrert i folkeregisteret med det navnet. Da kan ikke faren bare nekte for at han heter det og gi han et nytt navn for at han har lyst. Han må rett og slett ta seg sammen og innse hva barnet egentlig heter, Anonym poster: ccc0fd8a6bc4c7eee65f46961d6be0a0
Tauriel Skrevet 25. november 2012 #12 Skrevet 25. november 2012 Høres rart ut, om det er ulovlig vet jeg ikke (tror ikke det egentlig) men for ungens sin del bør dere bruke samme navn. Tror familievernkontoret er en fin plass og starte med det Synes det forøvrig er meget spesielt og sært av faren, og bruke et annet navn enn det som står i folkeregisteret på ungen. Har han noe i mot navnet som ungen har? Får håpe dere kommer til en enighet på en eller annen måte Er da ingenting å komme til enighet om? Her er far, og kun far som må skjerpe seg. Barnet har fått et navn, og er registrert i folkeregisteret med det navnet. Da kan ikke faren bare nekte for at han heter det og gi han et nytt navn for at han har lyst. Han må rett og slett ta seg sammen og innse hva barnet egentlig heter, Anonym poster: ccc0fd8a6bc4c7eee65f46961d6be0a0 Joda, men fortsatt må det bli en eller annen form for enighet, det navnet som er folkeregistrert vil jo være fornavnet. Da kan feks mor vike litt og gi ungen et mellomnavn mot at faren bruker riktig fornavn. Jeg mener ikke at ungen skal skifte fornavn, det blir bare feil...
Gjest Antarctica Skrevet 25. november 2012 #13 Skrevet 25. november 2012 Sikkert en vakker tanke, men det innebærer jo at far tar kontakt tidlig og sier "Jeg hadde så gjerne sett at småen ble oppkalt etter min bestefar Arkibald. Kunne det ikke vært en ide å gi ham det som mellomnavn?" Og så kunne de hatt en dialog om dette, der et evt mellomnavn da ble i bruk hos visse familiemedlemmer men ikke hos andre. I så fall kan storesøsken påpeke at han ikke heter Arkibald, og far kan si, jo da, han heter det OGSÅ; som andre fornavn. Men å bare bytte navn litt sånn på gefühlen syns jeg blir helt merkelig.
Elina Skrevet 25. november 2012 #14 Skrevet 25. november 2012 Du får sende julekort til alle i hans familie fra alle barna, med deres navn selvfølgelig. Tipper det er en som får et forklaringsproblem ovenfor familien sin
Isola&Lille+julegave Skrevet 25. november 2012 #15 Skrevet 25. november 2012 Bf her så ikke datteren sin før hun var 3 mnd. Han ville ikke. Jeg inviterte han gjentatte ganger. Så presterer han å bli snurt for at han ikke fikk være med å bestemme navn. Nei, for det føltes jo veldig naturlig da han ikke ville ha noe med oss å gjøre.... Han begynte også å kalle henne noe annet. Han sa forex Ella isteden for Isabella. Heldigvis sluttet han med dette ganske fort.
Gjest Antarctica Skrevet 25. november 2012 #16 Skrevet 25. november 2012 For et fjols... ett av de få kriteriene for å få bidra til å velge navn, må vel være personlig oppmøte til selve rådslagningen...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #17 Skrevet 25. november 2012 Herregud, er det mulig?? haha.. Hvor gammelt er barnet? Hvis barnet er ganske lite vil jeg jo gjette på at han/hun vil bli litt forvirret av dette. Men om det er direkte skadelig vil jeg ikke tro:p Hadde jeg skilt meg fra mannen, og han hadde begynt å kalle barna noe annet ville jeg absolutt tatt det opp med noen. Familievernkontoret er vel et sted å begynne? De kan jo eventuelt peke deg i riktig retning dersom de ikke er riktig instans Barnet er 2 år og reagere ikke stort på det, verken med å reagere når pappan roper til han eller bry seg noe med det. Han er for liten, værre for storesøsken som blir frustrerte av det.. Anonym poster: fa7a5f415de997e16eed234852f781ff
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #18 Skrevet 25. november 2012 Men av ren interesse, var dere sammen da barnet ble født og fikk navn, eller var du aleine med barnet allerede da? Vi var ikke sammen nei, han var veldig langt unna da ungen ble født og kom etter en tid å ville kalle opp ungen etter seg selv.. Anonym poster: fa7a5f415de997e16eed234852f781ff
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #19 Skrevet 25. november 2012 Bf her så ikke datteren sin før hun var 3 mnd. Han ville ikke. Jeg inviterte han gjentatte ganger. Så presterer han å bli snurt for at han ikke fikk være med å bestemme navn. Nei, for det føltes jo veldig naturlig da han ikke ville ha noe med oss å gjøre.... Han begynte også å kalle henne noe annet. Han sa forex Ella isteden for Isabella. Heldigvis sluttet han med dette ganske fort. Har gått 2 år her nå da, og han har ingen plan om å slutte med det. Anonym poster: fa7a5f415de997e16eed234852f781ff
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #20 Skrevet 25. november 2012 Høres rart ut, om det er ulovlig vet jeg ikke (tror ikke det egentlig) men for ungens sin del bør dere bruke samme navn. Tror familievernkontoret er en fin plass og starte med det Synes det forøvrig er meget spesielt og sært av faren, og bruke et annet navn enn det som står i folkeregisteret på ungen. Har han noe i mot navnet som ungen har? Får håpe dere kommer til en enighet på en eller annen måte Er da ingenting å komme til enighet om? Her er far, og kun far som må skjerpe seg. Barnet har fått et navn, og er registrert i folkeregisteret med det navnet. Da kan ikke faren bare nekte for at han heter det og gi han et nytt navn for at han har lyst. Han må rett og slett ta seg sammen og innse hva barnet egentlig heter, Anonym poster: ccc0fd8a6bc4c7eee65f46961d6be0a0 Joda, men fortsatt må det bli en eller annen form for enighet, det navnet som er folkeregistrert vil jo være fornavnet. Da kan feks mor vike litt og gi ungen et mellomnavn mot at faren bruker riktig fornavn. Jeg mener ikke at ungen skal skifte fornavn, det blir bare feil... Anonym poster: fa7a5f415de997e16eed234852f781ff
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #21 Skrevet 25. november 2012 Lurer litt på hva som skjer den dagen han har barnevakt for barnet og det må til legen. Barnevakten tror han heter ola hansen, mens hans virklige navn er per hansen. det må da bli ett problem fordi det ikke er registert noen ola hansen med den fødselsdato i folkeregisteret eller noe annet register Synes du skal ta det til familievern kontoret jeg. burde jo være noe regler for dette eller noe du kan slå i borde med Anonym poster: b425e10e85b96ab638365c8c290f4359
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #22 Skrevet 25. november 2012 Drøft det med far på familievernkontoret. Send gjerne noe skriftlig hvor du understreker at du mener dette er uheldig og ønsker at det opphører. Ikke trusler om å redusere samvær, for det vil du ikke komme noen vei med. I en eventuell sak vil det likevel telle til din fordel at du har tatt det opp, og få far til å fremstå som en tulling. Anonym poster: b7da288351c0ed1b5f4aee6976256565
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #23 Skrevet 25. november 2012 Jeg har tatt det opp med familievernkontoret to ganger nå, de ble like sjokka begge gangene og sier direkte til han at det går ikke å det er respektløst gjort og at han må gjerne mislike meg så mye han vil pga navnevalget men han kan ikke la det gå utover ungene. Det er aldri han som tar med ungen noen som helst plass, ikke til legen, barnehage osv. 90 % av samværet foregår i mitt hus av forskjellige grunner og de kjenner ikke hverandre så veldig godt. Men hører han presentere ungen med sitt navn til folk han drar med seg hit innimellom. Familien vet at han kaller han noe annet, ser på FB og sånn at de kaller han det samme som pappan..snkker de med meg kaller de han med sitt virkelige navn.. Det navnet pappan kaller han,er veldig likt hans eget og er ganske uvanlig i norge da det er fra pappans hjemland. Tror det bunner ut i at siden han ikke fikk viljen sin på dette så skal han gjøre det han kan for å irritere meg.. Lenge leve galskapen.. Anonym poster: fa7a5f415de997e16eed234852f781ff
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 25. november 2012 #24 Skrevet 25. november 2012 Vel, vend det andre kinnet til? Det er jo ikke grov vold det er snakk om. Jeg skjønner det er irriterende, men det å ha et felles barn og ikke være sammen er VM i kamelsvelging åkke som. Forøvrig høres han ut som tidenes tulling.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #25 Skrevet 26. november 2012 Jeg har tatt det opp med familievernkontoret to ganger nå, de ble like sjokka begge gangene og sier direkte til han at det går ikke å det er respektløst gjort og at han må gjerne mislike meg så mye han vil pga navnevalget men han kan ikke la det gå utover ungene. Det er aldri han som tar med ungen noen som helst plass, ikke til legen, barnehage osv. 90 % av samværet foregår i mitt hus av forskjellige grunner og de kjenner ikke hverandre så veldig godt. Men hører han presentere ungen med sitt navn til folk han drar med seg hit innimellom. Familien vet at han kaller han noe annet, ser på FB og sånn at de kaller han det samme som pappan..snkker de med meg kaller de han med sitt virkelige navn.. Det navnet pappan kaller han,er veldig likt hans eget og er ganske uvanlig i norge da det er fra pappans hjemland. Tror det bunner ut i at siden han ikke fikk viljen sin på dette så skal han gjøre det han kan for å irritere meg.. Lenge leve galskapen.. Anonym poster: fa7a5f415de997e16eed234852f781ff Haha, fra et ikke så kvinneelskende land da eller, siden han ikke har respekt for deg? Anonym poster: 46e81f790e619a601e28d00ab512feb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå