Gå til innhold

Bekkensmerter i symfysen....noen som har råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk en rolig tur på 20 minutter igår, og siden har det vært grusomt vondt. Før dette har jeg bare kjent tendensene.

Hadde bekkensmerter forrige svangerskap også, da fortsatte jeg som før inntil jeg bare måtte innse at jeg måtte roe ned for å ikke bli invalid. Nå er jeg i uke 18 og tenker at det bare er å grave seg ned i 5 måneder....... F*** også! Det er så vondt!!

Har forøvrig gått til trening hos fysio en gang i uken den siste måneden for å prøve å forebygge. Men neida.

Hva annet kan jeg gjøre? Svømming? Her er ikke noe organisert - så er det bare å svømme frem og tilbake som skal hjelpe liksom? Kiropraktor? Heksepulver? Voodoo????

Bare å reise seg fra stolen gjør at tårene spretter.

Anonym poster: ab1af97b7ec9a52dd184168766ff6dfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det likt som deg, og er bare 12 uker på vei... Så dette blir noen herlige uker :P Bassengtrening er det absolutt beste - har du spurt fysioterapeuten om det finnes noe sånt i nærheten? (Så du skrev at det ikke var noe organisert, men kanskje verdt å sjekke mer...?)

Ellers må du være flink til å passe på deg selv; gå med små skritt, sett deg inn i bilen med beina samlet, hold beina samlet når du snur deg i senga, ha gjerne et glatt laken i senga som gjør det enklere å snu seg (legg det dobbelt, så sklir du som på bånd liksom...), ikke press deg for langt og bruk krykker til avlastning om nødvendig (jeg vet, det er ikke gøy! Men jeg innså til slutt at det var bedre å føle seg litt teit, enn å ikke kpmme seg ut av døra...)

Skrevet

Takk for svar...

Har sånn ekkelt silkelaken fra sist. Gravde det frem fra en kasse igår. Æsj.....krykker..... ja..... må kanskje det :( Kapitulering :(

Må få time med fastlege da? Eller, hvor får man krykker?

HI

Anonym poster: 0e85850e5f1635ba6ee3e54e87cb3cec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...