Nirgal Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Etter mye leting og litt roting har jeg finni bakeboka mi og der er oppskriften på tyrkiske brød fra min bestemor, og om du fortsatt er intressert i den så kommer den her: Tyrkiske Brød (1 langpanne) 300g smør 300g (3 1/3) sukker 3 ss lys sirup 4 egg 1,5 dl vann 500g (1L) mel 3 ts bakepulver Glasur 250g (5dl) melis 2ss vann 1ts romessens valnøtter Fremgangsmåte: Sett ovnen på 200 - 220 grader kommer ann på ovnen din. Smør og sukker røres hvitt, tilsett sirup. Ta i lett piskede egg og vann vekselvis med mel og bakepulver. deigen helles i langpannen som er dekket med matpapir som er smurt med smør. Set den i ovnen i ca 18-20 min til den er gyllen på toppen. La den hvile på rist til den er helt kald og så smør på glasuren. Kaken deles opp i passende firkanter og det plasseres en valnøttkjerne på hver. Jeg syntes denne er kjempegod - håper jeg du syntes også
Mushu Skrevet 25. november 2012 #2 Skrevet 25. november 2012 nam, det hoyrtes knall godt ut! veit oppskrifta ikkje er til meg, men eg tenkjer aa prove den i morgon likevell=)
Gjest Pølsevev! Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Denne har jeg også ventet på, tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå