Barn 4 :) Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 7 veke sida fødselen og eg føle meg FEIT med mine 102 kilo :( var 108 dagen før eg fødte so har also ikkje gått ned so masse i vekt eg er 178 høg og har kraftig beinbygnad i tilleg so eg ser ut som en stranda blåkval på en god dag men de er et problem da.. eg HATA og trene.. skal kjøpe meg sann rokkering da og so skal eg trene pilates problemet no er jo at eg amma og er ganske svolten heila tida so eg ete jo som en dinosaur... so eg må rett og slett ete mindre, men ka mat blir enn lett mett på som varer?? Takker og bukker for alle slanketips eg kan få
Februargullet2013 Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Salat og Advokado med forskjellige ting på for eks reker og kylling
mrsrogaland. Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 Grønnsaker, frukt, fullkorn, knekkebrød, kylling, laks.. Velg olje framfor smør, kutt ut godteri, beveg på deg. Enkelt og greit.
Barn 4 :) Skrevet 24. november 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. november 2012 Grønnsaker, frukt, fullkorn, knekkebrød, kylling, laks.. Velg olje framfor smør, kutt ut godteri, beveg på deg. Enkelt og greit. er hus arbeid en del av og bevege seg ? :P
Rabbit Skrevet 24. november 2012 #5 Skrevet 24. november 2012 Frokost: Smoothie lagd av Kiwi, banan, eple og eple juice. Lunsj: kylling eller tunfisksalat med masse grønnsaker Mellommåltid: litt nøtter og f.eks skyr eller et egg. Middag: kjøtt, fisk eller kylling. Masse grønnsaker til ( ikke poteter eller ris) Kvelds:omelett Drikk masse vann som tørstedrikk. Hvis du i tillegg klarer og bevege deg ved f.eks lange turer er det garantert at du kommer til å gå ned. Gjør dette om til en livsstil ikke la det være en "slankekur"
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #6 Skrevet 24. november 2012 Ville hatt havregryn i frokosten, det holder deg mett lenge. Grovt og grønt, spis etter klokken, hver tredje time, ingen spising mellom måltidene. Gå tur hver dag og ta gjerne noen styrkeøvelser på gulvet. Anonym poster: 7a64df98ecce3fe10045ccecb744cd5a
lille sprelle Skrevet 24. november 2012 #7 Skrevet 24. november 2012 Legg opp til kost du kan leve med også etter at du har redusert vekten. Spis ofte og magert. (hver tredje time). Siden du akkurat har født, er trilleturer første skritt. Få opp pulsen! Litt styrketrening er ikke å forrakte. Det kan skje på stuegulvet. Babyen er etterhvert en fin "vekt". (PS! Beinbygningen har lite å si - det er snaut 2 kg forskjell i ytterkantene av dette.....)
mrsrogaland. Skrevet 24. november 2012 #8 Skrevet 24. november 2012 [quote name=Barn 3 ' timestamp='1353789912' post='144766735] Grønnsaker, frukt, fullkorn, knekkebrød, kylling, laks.. Velg olje framfor smør, kutt ut godteri, beveg på deg. Enkelt og greit. er hus arbeid en del av og bevege seg ? :P Klart det. Første regel. Forbrenn flere kalorier enn du inntar. Det er mye kcal i ost, juice, potet osv selv om det er sunt. Trening er jo det beste for å forbrenne men all bevegelse er god bevegelse. Husarbeid, klippe plenen, trille tur, gå i trapper, henge opp tøy, sex.. Har nettopp gått ned 10 kg. Fra 83 til 73 kg på 3 mnd. Kuttet ut all snop i ukedager. Spiser kun på fredager. Drikker bare vann og spiser rene produkter. Enkle tips er å kutte ut/redusere saus, potet, pasta, ost, salami osv.. Pålegg som er bra: egg, kyllingfilet, lett ost osv. spis mere grønnsaker til middag. 2/3 av middagen kan bestå av grønnsaker. Drikk vann som tørstedrikk. Drikker du 1 glass melk, 2 glass juice og et glass brus om dagen så utgjør det mange kalorier.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #9 Skrevet 24. november 2012 Er det livstilsendring så bør du starte VEEELDIG forsiktig. Spesielt siden du også har barn. Lag enkel delmål for deg selv, som du vet er overkommelig. Det kan være å starte dagen med et stort glass sitronvann. En halvtimes rask gåtur med barnevogna, uansett vær. Start i det små. Man må prøve å finne en måte å trene på, uansett om man hater det. Som regel er det noe man liker, ihvertfall litt. Men det gjør mange gjør feil er å starte for hardt ut. Start heller ut for lett, og øk gradvis, sakte men sikkert. Trening blir en vane, som det å pusse tenner. Det er verst i starten eller hvis man har hatt et langt opphold. Når man først har kommet i gang med en rutine, blir det faktisk lettere å holde tritt. HELT SANT! Det gjelder å være litt tålmodig i starten. Og når du da merker fremgang, så vil du blir mer motivert til å fortsette. Spis noe som er raskt og enkelt og lage, men som ikke er ferdigmat. Noe som også er enkelt å få ta i, i nærbutikken. Søk opp oppskrifter med smoothies på nettet og la deg friste over alle de gode smakene. Fruktsalat med finhakket mørk sjokolade på toppen og vaniljekesam.mmm! Lag knekkebrød med masse godt pålegg oppå. Ost, skinke, pære og nykvernet pepper er både godt, sunt, friskt og mettende. Ikke heng deg opp i en diett. Spis det du liker, men som samtidig er næringsrikt og passe sunt. Ellers er nøkkelen til det meste: PLANLEGGING. Planlegg måltider, innkjøp og når du skal trene. Skriv det opp og stryk ut etterhvert som du har fullført. Dette vil stresse ned og roe hjernen, samtidig som det er litt motiverende og se at punkt for punkt på liste blir strøket bort, etterhvert som det er gjennomført. Gjør alltid det behagelige etter trening. F.eks ingen bladlesing eller tv-titting, før treningsøkten er gjennomført. Da har du noe å se frem til etterpå. Når det kommer til mattips er jo nettet full av dem. Uansett, min erfaring er: Ikke stress!! Jeg gikk mest ned når jeg ikke stresset med verken kosthold eller trening. Klarte jeg ikke å fullføre treningen en dag, eller iløpet av en uke, så gikk jeg ikke rundt med dårlig samvittighet og gav opp. Da blir man ihvertfall ikke slank. Jeg nullstilte meg og trente neste gang jeg hadde mulighet. Plutselig etter en stund hadde jeg gått veldig mye ned i vekt. Uten at jeg følte at jeg hadde jobbet knallhardt. Har til og med unt meg mye godt. Skal sies at det hjelper å finne en aktivitet eller hobby som du syns er så gøy at du glemmer å spise. Det kan være slankende å ha en stillesittende hobby også, så lenge du ikke spiser mens du holder på Anonym poster: 734fe34361cfa2c49a62148dd458d623
Barn 4 :) Skrevet 24. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2012 Takk for gode tips skal begynde allerede på mandag no er eg LEI flesket og joggebukser :/ eg vil ned på 80-85 kilo de var eg før eg blei gravid og.. er og då gubben lika meg best
Barn 4 :) Skrevet 24. november 2012 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2012 Er det livstilsendring så bør du starte VEEELDIG forsiktig. Spesielt siden du også har barn. Lag enkel delmål for deg selv, som du vet er overkommelig. Det kan være å starte dagen med et stort glass sitronvann. En halvtimes rask gåtur med barnevogna, uansett vær. Start i det små. Man må prøve å finne en måte å trene på, uansett om man hater det. Som regel er det noe man liker, ihvertfall litt. Men det gjør mange gjør feil er å starte for hardt ut. Start heller ut for lett, og øk gradvis, sakte men sikkert. Trening blir en vane, som det å pusse tenner. Det er verst i starten eller hvis man har hatt et langt opphold. Når man først har kommet i gang med en rutine, blir det faktisk lettere å holde tritt. HELT SANT! Det gjelder å være litt tålmodig i starten. Og når du da merker fremgang, så vil du blir mer motivert til å fortsette. Spis noe som er raskt og enkelt og lage, men som ikke er ferdigmat. Noe som også er enkelt å få ta i, i nærbutikken. Søk opp oppskrifter med smoothies på nettet og la deg friste over alle de gode smakene. Fruktsalat med finhakket mørk sjokolade på toppen og vaniljekesam.mmm! Lag knekkebrød med masse godt pålegg oppå. Ost, skinke, pære og nykvernet pepper er både godt, sunt, friskt og mettende. Ikke heng deg opp i en diett. Spis det du liker, men som samtidig er næringsrikt og passe sunt. Ellers er nøkkelen til det meste: PLANLEGGING. Planlegg måltider, innkjøp og når du skal trene. Skriv det opp og stryk ut etterhvert som du har fullført. Dette vil stresse ned og roe hjernen, samtidig som det er litt motiverende og se at punkt for punkt på liste blir strøket bort, etterhvert som det er gjennomført. Gjør alltid det behagelige etter trening. F.eks ingen bladlesing eller tv-titting, før treningsøkten er gjennomført. Da har du noe å se frem til etterpå. Når det kommer til mattips er jo nettet full av dem. Uansett, min erfaring er: Ikke stress!! Jeg gikk mest ned når jeg ikke stresset med verken kosthold eller trening. Klarte jeg ikke å fullføre treningen en dag, eller iløpet av en uke, så gikk jeg ikke rundt med dårlig samvittighet og gav opp. Da blir man ihvertfall ikke slank. Jeg nullstilte meg og trente neste gang jeg hadde mulighet. Plutselig etter en stund hadde jeg gått veldig mye ned i vekt. Uten at jeg følte at jeg hadde jobbet knallhardt. Har til og med unt meg mye godt. Skal sies at det hjelper å finne en aktivitet eller hobby som du syns er så gøy at du glemmer å spise. Det kan være slankende å ha en stillesittende hobby også, så lenge du ikke spiser mens du holder på Anonym poster: 734fe34361cfa2c49a62148dd458d623 her var de mange gode tips takk takk håper eg klarere dette her slanke styret... tørr ikkje tenke på korleis eg ser ut om 1 år visst ikkje... no trivst eg ivertfall ikjje med meg sjøl, orka knappt nokk og sjå meg i speielen jo, eller vise meg naken forran gubben
mrsrogaland. Skrevet 24. november 2012 #12 Skrevet 24. november 2012 Husk: Vær sterk. Du har det bedre som lykkelig og sulten enn ulykkelig og stappmett.. Neida.. Men husk at for hvert eneste kilo du tar av deg styrker du selvbildet ditt. Det vil gi deg motivasjon til å fortsette slankingen. Bare klar et par kilo så for du motivasjonen du trenger til å fortsette. Du klarer dette! Det er jeg helt sikker på. Jeg gikk ned fra 83-73 nå på 3 mnd.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #13 Skrevet 24. november 2012 Du får det garantert til. Men starter man med for høye mål og ambisjoner er det lett å bli skuffet og man gir opp. Ikke gå på vekta konstant for å se om du har gått ned noen gram. Det funker ikke. Jeg tror ikke jeg gikk på vekta på nesten 1 år, og da hadd jeg gått ned 4-5 kilo siden sist (det er ikke mye i manges ører, men for meg som er så lita i vekst, så var det ganske mye. Jeg fikk kommentarer om hvor slank jeg hadde blitt fra mange forskjellige hold. Det var første gang i mitt liv at jeg tok det heelt med ro med trening og kosthold. Jeg tenkte at dette er noe jeg vil skal vare livet ut, så da trenger jeg ikke stresse. Før har jeg stressa med at jeg må være tynn til julebordet og sånt, men det gikk helt skeis. Endte opp med at jeg la på meg i stedet. Ikke nekt deg godsaker, spis heller mindre og sjeldnere av det. Jeg tror fort man ramler tilbake til gamle vaner om man nekter seg noe godt. Og ofte er det dørstokkmila som er den verste. Ikke ha noen høy ambisjoner om du skal trene så hardt, ha heller et mål om at du bare skal komme deg ut, bare gå en liten tur i bare 15 minutt. Som regel når du først har kommet deg ut, vil du gjerne gå mer og når da formen også blir bedre kan du prøve å jogge i et par minutt. Tilslutt vil du føle at du får mer energi og lyst til å gi mer. Ellers er musikk alfa omega for meg som trener. Jeg klarer nesten ikke å trene uten musikk, så det vil jeg anbefale. Godt treningstøy som gjerne gjør at du føler deg fresh og klar for en ny start kan være en lur investering. Anonym poster: 734fe34361cfa2c49a62148dd458d623
Barn 4 :) Skrevet 24. november 2012 Forfatter #14 Skrevet 24. november 2012 Husk: Vær sterk. Du har det bedre som lykkelig og sulten enn ulykkelig og stappmett.. Neida.. Men husk at for hvert eneste kilo du tar av deg styrker du selvbildet ditt. Det vil gi deg motivasjon til å fortsette slankingen. Bare klar et par kilo så for du motivasjonen du trenger til å fortsette. Du klarer dette! Det er jeg helt sikker på. Jeg gikk ned fra 83-73 nå på 3 mnd. så flink du er da håper de går like fort me meg da ja eg føle meg lite lykkelig når eg sitter i sofaen me beina på bordet og er kvalm av alt godteriet eg har ete men eg veldig lykkelig i de eg eter de hehe...
mrsrogaland. Skrevet 24. november 2012 #15 Skrevet 24. november 2012 Det er ofte slik det er. Ha tolmodighet. Sett deg inn i stoffet. Da har du større sjanse for å lykkes med slankingen. Lær deg litt om hvilke mat det er mye kalorier i osv. Google på nett og spør her inne om du trenger tips og ideer.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #16 Skrevet 24. november 2012 Kutt drastisk ned på karbohydrater, så kommet resultatene på null komma svisj. Anonym poster: 07bf88e7f39b553683a552d5fd549412
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå