Gå til innhold

Jordbær og amming?!?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere kloke damer her inne...lurer på en ting: mener å ha hørt at ikke jeg som ammer ikke bør spise blant annet jordbær. Men hvorfor kan man da gi en slik "sqeeze" -pose med smoothie med jordbær da? Har en slik i skapet, men kvier meg for å gi den...noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi babyer kan få vondt i magen, når de er så store at de kan spise de posene får de mest sannsynlig ikke vondt i magen av det lenger.

Skrevet

Å ja, trodde det var pga allergi jeg. Hvordan var det med reker igjen? Var det av samme grunn tro eller var det også allergi?

Jeg begynner å klø i halsen av jordbær, tror dere det er noen grunn til å ikke gi det til min lille på 6 måneder da?

Skrevet

Ammende kan fint spise jordbær og reker .

Om du skal droppe jordbærene for å unngå magevondter ville jeg vurdert utifra om babyen generelt er plaget med magevondt. Jeg spiste alt mulig da jeg ammet og kan ikke si babyen reagerte med vondt i magen på noe go da kan mn ko spise i vei .

Når det gjelder allergi er man jo anbefalt å unngå det man selv er allergisk for litt lenger for barn av allergikere eller søsken av allergikere . Så reagerer du på jordbær så kanskje du bør vente?

Skrevet

Takk for svar. Ang magevondt er set nok ikke noe problem. Jenta mi har hatt svært lite vondt i magen ogvihar spist det meste.

Ang allergi tror jeg at jeg venter til jeg har spurt på helsestasjon neste gang jeg.....for å være på sikre siden!

Skrevet

Helsestasjon kan alt for lite om sånt her jeg bor. Prøv www.ammehjelpen.no

Skrevet

Jeg spiste alt... jordbær, reker, peanøtter, osv. mens jeg ammet sønnen min. Han spiser jordbær, reker, peanøtter, osv. uten problem nå. Men det er ikke allergier i familien.

Skrevet

Spist alt jeg også det eneste jeg følte at gutten min kanskje regaerte på som sef kan ha vært tilfeldig ,var rå brockoli

Ingen alleriger i familien her heller, men gutten min har alltid vært melke intolerant

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...