lykkeliten1 Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Hei dere kloke damer her inne...lurer på en ting: mener å ha hørt at ikke jeg som ammer ikke bør spise blant annet jordbær. Men hvorfor kan man da gi en slik "sqeeze" -pose med smoothie med jordbær da? Har en slik i skapet, men kvier meg for å gi den...noen som vet?
Mini&Meg Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Fordi babyer kan få vondt i magen, når de er så store at de kan spise de posene får de mest sannsynlig ikke vondt i magen av det lenger.
lykkeliten1 Skrevet 24. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. november 2012 Å ja, trodde det var pga allergi jeg. Hvordan var det med reker igjen? Var det av samme grunn tro eller var det også allergi? Jeg begynner å klø i halsen av jordbær, tror dere det er noen grunn til å ikke gi det til min lille på 6 måneder da?
Frufluffy Skrevet 25. november 2012 #4 Skrevet 25. november 2012 Ammende kan fint spise jordbær og reker . Om du skal droppe jordbærene for å unngå magevondter ville jeg vurdert utifra om babyen generelt er plaget med magevondt. Jeg spiste alt mulig da jeg ammet og kan ikke si babyen reagerte med vondt i magen på noe go da kan mn ko spise i vei . Når det gjelder allergi er man jo anbefalt å unngå det man selv er allergisk for litt lenger for barn av allergikere eller søsken av allergikere . Så reagerer du på jordbær så kanskje du bør vente?
lykkeliten1 Skrevet 25. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2012 Takk for svar. Ang magevondt er set nok ikke noe problem. Jenta mi har hatt svært lite vondt i magen ogvihar spist det meste. Ang allergi tror jeg at jeg venter til jeg har spurt på helsestasjon neste gang jeg.....for å være på sikre siden!
Puppemamma Skrevet 25. november 2012 #6 Skrevet 25. november 2012 Helsestasjon kan alt for lite om sånt her jeg bor. Prøv www.ammehjelpen.no
Pink Penguin Skrevet 25. november 2012 #7 Skrevet 25. november 2012 Jeg spiste alt... jordbær, reker, peanøtter, osv. mens jeg ammet sønnen min. Han spiser jordbær, reker, peanøtter, osv. uten problem nå. Men det er ikke allergier i familien.
Frufluffy Skrevet 25. november 2012 #8 Skrevet 25. november 2012 Spist alt jeg også det eneste jeg følte at gutten min kanskje regaerte på som sef kan ha vært tilfeldig ,var rå brockoli Ingen alleriger i familien her heller, men gutten min har alltid vært melke intolerant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå