Gå til innhold

Erfaringer med tøybleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på nøstebarn, men jeg har ingen barn selv. Jeg trenger derfor å få høre andres erfaringer for å kunne hjelpe kundene mine best mulig :-) så, har DU erfaringer med tøybleier som du vil dele med meg? Kom gjerne også med erfaringer du har med andre nøstebarnprodukter også :-)

Anonym poster: 62615e8bf44b4198ea704243dcb802a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe en stakkars, barnløs butikkansatt? ;-)

Anonym poster: b6e20a1cb43b0d5e47b21c1e0b0a1c09

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei,

Jeg kan svare deg, vi har handlet mye hos nøstebarn. men hvorfor er du på baby forum om du ikke har barn?

tøybleier:

Vi kjøpte nøstebarns startpakke med brettebleier og popolinis og garn til å strikke ullbukser selv.

Bleiene i størrelse small og brettebleiene varte til rett før 6 måneder. De hjemmestrikkede ullbuksene fungerte godt etter litt bruk (som du sikkert vet så lekker de litt i begynnelsen), men da de er strikket uten extra hold rundt øåret tok det ikke så veldig mange månedene før det begynnte å lekke rundt lårene.

I 3-4 måneders alderen var det også en periode der buksene ble mye tilgriset og fordi de hjemmestrikkede ikke sperrer så godt ble det mye lekkasjer av babybesj som selvsagt ikke er supert. Prøvde skylle godt av dem men de flest ble aldri kvitt hint av flekker, men her hjalp brillebuksene til brettebleiene godt på og var faktisk å foretrekke.

Veldig fornøyd med popolini og jeg kjøpte flere i størrelse large på finn som vi bruker nå (snart 11 måneder). Jeg har også kjøpt noen større brettebleier som vi bruker når de andre er til vask/ henger til tørk, men etter 6 måneder er det en tålmodighetsprøvelse å få på en brettebleie på en travel liten baby, så annbefaler det ikke.

Bruker for tilden ullbukser (de ferdige ullbuksene fra nøstebarn med høyt liv og extra hold rundt lårene) i 62/68 og 74/80 men har dag bestillt to nye i 86/92 så vi kan slutte bruke de i 62/68 for de begynner å bli for små, men de har sålangt fungert veldig godt. Vasker sjeldent ullbuksene, da de faktisk lukter ganske godt etter lufting, men ca hver annen måned får de en vask og ny god lanolinkur.

Ulempen med vasking av ullbuksene er at de tar ganske lang tid å tørke, ofte 2-4 dager, men hjelper på å rulle dem i håndkle og å vrenge dem og tørke på motsatt side en gang dagen. Til disse dagene har jeg nå 4 imse vimse pul sperrelag som også er veldig gode, men de er også dyre og begynner å bli små.

Har og begynt å lage sperrelag selv av pul og fold over elastic for å spare litt penger (det koster jo litt) men foretrekker absolutt ull som sperrelag!!

Har prøvd ull og silkeull som innlegg i bleiene, men fordi man aldri vet hva som kommer o hvor ille det blir foretrekker jeg flanell eller gas innlegg (bruker nå de små brettebleiene fra begynnelsen til innlegg) så de kan vaskes på 95 når det trengs (som har vert ofte).

Har og prøvd ut bitti d´lish og hjemmesydde all in ones, samt prefolds men jeg foretrekker formsydde bleier definitivt, selv om det gir babyen en real ghetto booty :)

vi kjører på masse ullklær her nå som det er kaldt, både hjemmestrikket, fra nøstebarn og andre. Har ikke så mye å si annet enn at ullfleecen er virker til å være utrolig deilig å ha på seg selv om jeg har kjøpt den altfor stor slik at armer og ben forsvinner inni den.

Håper dette ga deg noe svar på det du lurte på.

Skrevet

Jeg synes nøstebarn sitt tøybleiesystem er dyrt og "gammeldags". Brettebleiene er greie, som andre brettebleier. Formsydde er stive og tykke med dårlig oppsugingsevne. Nøstebarn burde gå for bambus i stedet for bomull. Det er mykere, naturlig antibakterielt, og har høyere oppsugingsevne. I tillegg er fremstillingen mye mer miljøvennlig enn bomull:-)

I forhold til brettebleier: opplys kundene om konvoluttbretten (google) som et alternativ til trekantbretten. Da blir det mye lettere å få bleia tett rundt lårene, og å variere str med hvor stor man bretter "konvolutten".

Å feste brettebleier med snappi (Google) er både veldig enkelt sammenlignet med nøstebarns brillebukser, man får festet bleia mye tettere rundt lårene, og man slipper å dra brillebukser fulle av bæsj nedover beina.

Kanskje du som ansatt kan inspirere nøstebarn til å tenke litt nytt;-)

Anonym poster: f855f080004c8f593cd3fbb2bca21f17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...