Gå til innhold

Hvordan overleve ammingen med trøske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså.. overleve gjør jeg nok.. merket først igår at det må være noe sånn på gang her og skal til legen på Mandag..så da kan jeg ordne antibiotika.

Men FYYY det er så vondt å amme.. går bare å gruer meg..

Noe som kan lindre smerten??

Anonym poster: 92edbfd2520c003e096e67b05d3ed861

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antibiotika for trøske? Da vil du nok bare gjøre det mye verre;)

Smør på canesten, samt be legen om mycostatin til babymunnen. Dersom canesten ikke virker ila. noen dager ber du legen om diflucan. Det virker etter 1-2 dager. Lykke til. Sopp er noe herk!

Anonym poster: 08366a580be538cd3bb8fa063cdf23a0

Skrevet

Antibiotika for trøske? Da vil du nok bare gjøre det mye verre;)

Smør på canesten, samt be legen om mycostatin til babymunnen. Dersom canesten ikke virker ila. noen dager ber du legen om diflucan. Det virker etter 1-2 dager. Lykke til. Sopp er noe herk!

Anonym poster: 08366a580be538cd3bb8fa063cdf23a0

Ja mulig.. bare lest at man får et eller annet for det hvertfall.. var det jeg mente;D

Håper det virekr fort.. men er mange ammerunder før Mandagen kommer .. uff..ja er no skikkelig herk:/

Anonym poster: 92edbfd2520c003e096e67b05d3ed861

Skrevet

Canesten krem får du kjøpt reseptfritt på apoteket, så vis det er vakt apotek i nærheten av der du bor så trenger du ikke å vente til mandag.

Skrevet

Ha rene pupper og rene hender og smør på yoghurt naturell med en qtip. La tørke og smør på litt til. La det være på mellom ammingene.

Når du skal amme, renser du det av ved å dyppe puppen i et glass vann og forsiktig pelle litt vekk yoghurtrester med en annen qtip. Om det er igjen et flak eller to er ikke så nøye.

Etter amming smører du inn igjen.

Ikke vær gnien på yoghurten....

Og kutt sukkeret og vær litt forsiktig med karbohydratene noen dager, for det er soppen/trøsken veldig glad i...

Spis gjerne masse yoghurt naturell også.

Og gå til lege.

Skrevet

og du, da jeg fikk det så vasket jeg sengetøyet, kokte bh-ene mine pluss trusene for sikkerhets skyld og kokte ammeinnleggene i tillegg til hemningsløse mengder yoghurt naturell.

virket faktisk kjempefort!

De verste symptomene forsvant i løpet av de første timene /natten og dagen etter var jeg helt fin!

Smurte på litt for sikkerthets skyld et par dager til etterpå. og koker fortsatt bh-ene minimum hver tredje vask.

Skrevet

Vask babyens munn og brystvortene med blå farris. Bruk en mesoftkompress eller lignende når du vasker i munnen på babyen. Det kan ihvertfall lindre godt til du får canesten og mycostatin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...