Gravid prinsessemamma<3 Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Jeg har så lyst å lere å strikke, men har ingen som kan lære meg det..Jeg har funnet youtube video om hvordan mann legger oppmasker, klarer også å strikke fram og tilbake..men det stopper dær. Hvordan kan jeg lære å lese oppskrifter? Er helt blank. Sitter å ser på oppskrifter inne på garnstudio.com, å for meg kunne det like gjerne ha stått på Japansk:p Noen som har et godt råd på lur?? ) Hilsen strikkedilla, som ikke kan å strikke:-)
Frufluffy Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 På garnstudio har de også strikkeskole se om du kan lære noe der. På pickles.no er de også flinke til å forklare oppskriftene sine
Frufluffy Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 På garnstudio har de også strikkeskole se om du kan lære noe der. På pickles.no er de også flinke til å forklare oppskriftene sine
Roselilly Skrevet 24. november 2012 #4 Skrevet 24. november 2012 Jeg hadde heldigvis noen til å lære meg det mest grunnleggende. Men utover det så har jeg brukt strikkebutikkene hvor jeg har kjøpt garn og fått mye god hjelp der. Litt variabel hjelp fra butikk til butikk, men stort sett er de bare hyggelige. Det er jo i deres interesse at du lærer å strikke slik at du kjøper mer garn av dem Synes du har vært flink allerede, jeg! Lykke til videre
81-Mamma<3<3 Skrevet 24. november 2012 #5 Skrevet 24. november 2012 Jepp!! Kunne som du å strikke rett, husket ikke vrang med en gang, men det kom raskt lærte meg å legge opp og felle av på Internett. Så kjøpte jeg garn og begynte på ei selebukse. Jeg skjønte overhodet ikke oppskriften, men jeg tenkte : jeg begynner, og så ser jeg litt etterhvert. Og etterhvert skjønte jeg litt hva som måtte gjøres. Spurte på garnbutikk og på nettet noen ganger når jeg var i tvil. Så fikk litt hjelp der. Buksa ble knallfin! Har fått endel skryt av den! Nå er sen for liten, så jeg strikker en ny. Det går mye lettere denne gangen, ser jeg knotet mye sist. Men jeg fikk det da til
Fru Blåbær Skrevet 24. november 2012 #6 Skrevet 24. november 2012 (endret) Jeg lærte rett, vrang og felling som barn. Å legge opp lærte jeg av en bok og det jeg har trengt senere har jeg lært på internett. Oppskrifter er skrevet på kodespråk og umulig å løse uten et strikketøy i hendene. Endret 24. november 2012 av Fru Blåbær
♥Madam Mim♥ Skrevet 24. november 2012 #7 Skrevet 24. november 2012 jeg lærte meg både å strikke og hekle ved hjelp av internett. Kunne rett og vrang strikking fra før, men der stoppet det også. Nå kan jeg hekle og strikke stort sett det jeg vil :-)
Pigalopp:-) Skrevet 24. november 2012 #8 Skrevet 24. november 2012 Begynn med noe enkelt men anvendelig, slik som denne: http://vriddrett.blogspot.no/2006/12/verdens-enkleste-lue.html Man lærer å lese oppskrifter etterhvert og avanserer da. Ellers har youtube lært meg masse :-)
pip pip Skrevet 25. november 2012 #9 Skrevet 25. november 2012 Jeg hadde lært å strikke av tante, men hadde bare strikket skjerf og tepper. Hadde aldri fulgt et mønster før jeg begynte på babyklær. Det finnes en bok som heter myk start. Den har enkle oppskrifter og viser deg hvordan man strikker. Ellers er dale garn enkle oppskrifter.
pip pip Skrevet 25. november 2012 #10 Skrevet 25. november 2012 Ikke les hele oppskriften på begynnelsen. Det er bare forvirrende. Bare begynn fra starten og ta ting etterhvert. Da blir ting litt enklere og lettere Masse lykke til, dette klarer du
Fomle84 Skrevet 25. november 2012 #11 Skrevet 25. november 2012 Jeg har så lyst å lere å strikke, men har ingen som kan lære meg det..Jeg har funnet youtube video om hvordan mann legger oppmasker, klarer også å strikke fram og tilbake..men det stopper dær. Hvordan kan jeg lære å lese oppskrifter? Er helt blank. Sitter å ser på oppskrifter inne på garnstudio.com, å for meg kunne det like gjerne ha stått på Japansk:p Noen som har et godt råd på lur?? ) Hilsen strikkedilla, som ikke kan å strikke:-) Anbefaler deg å kjøpe barnas første strikkepakke. Kjøpte det til jentene men ble litt for avansert for de, så da lærte jeg meg endelig å legg opp, rette opp og avslutte. Veldig kjekt, men kan fremdeles bare stgikke rett
DotM Skrevet 26. november 2012 #12 Skrevet 26. november 2012 Kunne strikke rett, resten har jeg lært på internett Er mange fine sider der ute om man bare søker litt. Ellers er det og mulig å få hjelp i strikkebutikker der man kjøper garn
NoraLill82 Skrevet 29. november 2012 #13 Skrevet 29. november 2012 Ikke selvlært nei, men har lært litt her og litt der. Strikkebutikk, internett, venninner, bestemor osv. Anbefaler teknikkvideoene på garnstudio.no!
Fuglemamma <3 Skrevet 30. november 2012 #14 Skrevet 30. november 2012 Gå til en garnforetning og spør om hjelp! De er villig til å lære bort det finnes også strikkekafeer du kan oppsøke - eller så kan du bare komme hjem til meg
Therese12 Skrevet 6. desember 2012 #15 Skrevet 6. desember 2012 Gå til en garnforetning og spør om hjelp! De er villig til å lære bort det finnes også strikkekafeer du kan oppsøke - eller så kan du bare komme hjem til meg jeg kommer gjerne hjem til deg fuglemamma :-) hørtes koselig ut! Jeg har forøvrig lyst å delta på strikkekafe! Noen som er med i oslo?? :-)
Fuglemamma <3 Skrevet 7. desember 2012 #16 Skrevet 7. desember 2012 Gå til en garnforetning og spør om hjelp! De er villig til å lære bort det finnes også strikkekafeer du kan oppsøke - eller så kan du bare komme hjem til meg jeg kommer gjerne hjem til deg fuglemamma :-) hørtes koselig ut! Jeg har forøvrig lyst å delta på strikkekafe! Noen som er med i oslo?? :-) Så hyggelig, vare å komme! Jeg er sykemeldt , så her er strikkingen det som får dagene til å gå jeg bor litt utenfor Oslo, og har ikke oversikt over disse strikkekafeene lenger , men man kan sikkert søke det opp:) husfliden f. Eks har kataloger med kurs og kafeer og sammenkomster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå