Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Jeg har to barn, og ingen av dem har tålt engangsbleiene. De har blitt ekstremt såre, kjemperøde og væskende. Vondt bare å se på. De har også fått mye sopp i bleieområdet, så her har begge måttet bruke tøybleier. Jeg skjønner jo det da. Jeg får selv sopp med en gang når jeg må bruke bind. Hadde ikke taklet å gå rundt med et digert bind surra rundt rumpa mi 24/7.. Eldste var 3 år og bleiefri ved barnehagestart, men yngste må begynne i barnehagen når hun er litt over 1 år. Kan de virkelig nekte tøybleiebruk? Anonym poster: 3037ee622522303d9d1eb7d6634de012
Kliko Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Hvor lenge har du brukt vanlige bleier da? Kan være at det bare er en tilveningsfase. Jeg ville prøvd igjen for å se om det kanskje går nå. Min var bleiefri fra litt over to år, men vanlig bruk av bleier. Så ser ikke helt sammenhengen. Tror egentlig ikke barnehagen godtar tøybleier. Alt som er mer styr vil de naturlignok slippe.
Ladybugg Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 Vi bruker ikke tøybleier, men vet andre barn i barnhagen gjør det, så tror du må høre med den aktuelle barnehagen. Er vel ikke så mye mere stur enn vanlige bleier?
llie2011 Skrevet 24. november 2012 #4 Skrevet 24. november 2012 Tror ikke det er mange barnehager som nekter tøybleier. Datteren min har brukt tøybleier i barnehagen siden august og det har ikke vært noe problem, ikke er det mer styr for de heller. Eneste forskjellen er at de putter den brukte tøybleien i en pose istedenfor en engangsbleie i søpla. Bare spør så order det seg sikkert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå