Gå til innhold

Mine, dine og våre barn!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en fantastisk mann, han har en sønn på 7-8 år, og jeg har en sønn på 3år.

Vi er akkorat flyttet sammen og ting mellom oss er igrunnen veldig bra.

Mitt problem er at jeg sliter litt med hva jeg skal kunne forvente av en 7åring? Hvordan skal JEG sette grenser for han på best mulig måte og hvilke krav kan jeg stille han når han er hos oss?

Jeg vet jo veldig godt hvordan jeg skal håndtere min egen sønn, men han er 3år og min. Man vokser jo med oppgaven som mor etter hvert som barnet blir eldre, men jeg vet ikke hvordan det er å ha en gutt på 7år enda selv, og derfor finner jeg det litt vansklig og forholde meg til at jeg faktisk skal sette grenser og ¨forventninger¨ nå plutselig til en gutt på 7år..

Hva tenker dere? Hvordan skal jeg takle dette på best mulig måte? :)

Anonym poster: 40312dda4bf6fafd1bfd7c998416ee23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er farens jobb.

Anonym poster: 4d6c730887819b1ef8687289c6dc2d8a

Skrevet

Det er vel ikke farens jobb?

Hun skal bo sammen med barnet, da må hun jo få lov til å stille krav til barnet?

En syvåring bør klare å spørre pent når han vil ha noe, og si takk etterpå. Han bør klare å rydde av bordet etter seg etter mat.

Det er også rimelig å forvente at han kan lære seg å smøre brødskive selv (når alt er lagt tilrette).

De fleste gutter på den alderen kan også vaske seg selv, kle på seg selv, og henge opp yttertøy o.l. når de kommer inn.

Bli kjent med ham gjennom lek først, så kommer nok grenser og forventninger av seg selv :)

Lykke til!

Skrevet

Jeg tenker at det virker som du kjenner gutten ganske dårlig. Det virker som om dere har flyttet veldig fort sammen i og med at du ikke vet hva DERE kan forvente av hans sønn i deres hjem.

Og du vet ikke helt om han er 7 eller 8 år??

Når gutten er hos sin far, er det farens oppgave å sette forventninger til sønnen sin. Etterhvert når du lærer gutten å kjenne og hen (ikke minst lærer deg å kjenne), kan du begynne å ta mer ansvar og følge opp forventninger som dere voksne sammen setter til barna i huset!

Anonym poster: f72d47d81b987a53ad10857ba8592ade

Skrevet (endret)

For det første - hvorfor prater du ikke med faren hans i stedet for å spørre her inne?! Faren kjenner jo sønnen sin, kan si litt om hvor han befinner seg i utviklingen og hvilke krav som blir stilt til gutten.

Hvis dette er så ferskt som det høres ut, så ville jeg trådd veldig forsiktig mtp å oppdra denne gutten.

Endret av Nikamo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...