Gå til innhold

Svigermor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor er utrolig engasjert over sitt kommende barnebarn. Hun har to fra fra før,men dette setter ingen stopper for gleden!

Sist hun var på besøk sa hun at hun hadde planer om en feiretur.. Jeg lurte på hvor, og da hadde tydeligvis hun og min samboer lagt planer om å reise på hytta deres (2t fra der vi bor) iløpet av hans to-ukers permisjon. Planen var da at svigermor,svigerfar,barnebarn på 2 år og 1 år, samt samboer + meg og lille baby.

Dette er virkelig ikke noe jeg ser for meg. Hytte uten mulighet for å trekke oss tilbake selv. Merker jeg blir meget irritert over at hun legger planer for meg og lillegutt de første ukene.. Jeg svarte bare at dette må vi nok se på når den tid kommer :/ Termin om 2 dager...

Er jeg sær? Eller mener dere dette er å gå litt langt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde svigermor kommet med det forslaget hadde jeg sagt at det er uaktuelt. Hadde samboer vært med på forslaget hadde jeg spurt han om han hadde røyka sokkene sine ! ?

Hadde aldri dratt på hyttetur med en HELT nyfødt, ville vært hjemme og blitt kjent med det nye familiemedlemmet jeg, enkelt og greit :)

Skrevet

Hadde aldri skjedd her, ikke at det noen gang blir snakk om noen hyttetur med de da. Men hadde ikke skjedd med mine foreldre heller så kort etter fødselen for den saks skyld.

Skrevet

Du er ikke sær. Hadde aldri kommet på tale her.

Skrevet

Herregud, har hun glemt helt hvordan det er etter man har fødet?! Da har man som regel vondt hele kroppen og så utslitt at man helst vil bare ligge og hvile. Dessuten blir det ikke hele 2 uker, siden far tar permisjon fra den dagen ungen kommer til verden, og som regel ligger du på sykehuset 3 dager etter det igjen, og da er det plutselig bare 1,5 uker igjen til han skal på jobb igjen. Og de dagene der vil man helst være hjemme og slappe av, og bli bedre kjent med nye verdens borger. Sist gang jeg ble gravid, første gangsfødende vel merke, så mistet jeg en god del blod, fikk da beskjed fra sykehuset at jeg må bare hvile og knasket i meg C-vit og jerntabletter.

Hvis du ikke vil såre henne, bare si noe sånt som dette: Takk for omtanken din, men jeg ønsker å være hjemme og slapper av etter fødselen, og benytter den tida til å få igjen energi og ikke minst bli bedre kjent med nurket vårt.

Forresten så syns jeg du skal ta en prat med mannen din, og fremlegger din sak. Det er tross alt DU som skal føde og ikke han. Regner med han har selv opplevd hva "manneinfluensa", fødselen er langt "verre" enn det....

Lykke til!

Skrevet

Hvorfor bli sur på svigemor, når din mann har vært med på planen. Det er han som du bør bli sur på. At han ikke har spurt deg om din mening. La besteforeldre ta med de andre barna på hytta. Så kan du få ro hjemme med babyen.

Skrevet

Syns ikke du er sær i det hele tatt, syns det er ganske spesielt at ingen har spurt deg hva du vil!

Men på en annen side (Viss svigerforeldrene dine er avslappende typer som har vett til å trekke seg litt tilbake) kan det kanskje være behagelig for dere å være sammen med de på hytten. Da kan de lage mat og passe de andre ungene mens dere får tid med den lille :)

Skrevet

Er vel ingen vits å bli sur? Må jo være greit å si at det ikke passer. Hun har nok bare ikke tenkt på det på den måten. I utgangspunkteter det jo hyggelig å ha en svigermor som syns det er SÅ stas med det nye familiemedlemmet :-) jeg ville bare sagt pent i fra og ikke gjort så mye mer ut av det.

Skrevet

Ho kunne i alle fall spurt deg først synes jeg, men er vel ikke noe og bli sint for,men du får få henne til forstå at det er slitsomt for deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...