Gå til innhold

Har barna deres nettbrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å kjøpe til jul, men jeg syntes en iPad er altfor dyrt. For å si det slik så er det UAKTUELT at han får en iPad. Vi har en iPad som guttungen kan bruke, men han ønsker deg et eget. Han ønsker selv en kurio, han har ikke snakket om iPad selv. Fikk inntrykk her inne at kurio var barnslig og at dette ikke var til å anbefale for barn over seks år.

Jeg har lest en del om kurio og jeg ser ikke helt hva som er galt med det til en syvåring. Vi kan laste inn spill akkurat som på iPad, vi kan ha ekstra minnekort om vi trenger mer plass. Det er Internett og det er foreldrekontroll slik at vi kan inngå avtaler med barna.

Noen innspill?

Anonym poster: 4f71097febd9e9493df625ff4c86b596

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min snart seksåring har kurio, og hun elsker det. Forstår de som ikke anbefaler det til store barn, for det har sine begrensninger i forhold til iPad for eksempel, men her er også pappaen frelst, så åpenbart brukbart for voksne også. Dessuten mye billigere.

Anonym poster: 0aeb78d5e730f843b5b4eba4dbcd52fc

Skrevet

Min snart seksåring har kurio, og hun elsker det. Forstår de som ikke anbefaler det til store barn, for det har sine begrensninger i forhold til iPad for eksempel, men her er også pappaen frelst, så åpenbart brukbart for voksne også. Dessuten mye billigere.

Da velger jeg å stole på deg sammen med magefølelsen og guttens ønske. Det blir kurio til jul.

Skrevet

Vi har ipad og ipad mini. Helst minstemann på 6 år som bruker ipad'en. Ipad mini er mor og far sitt brett. De andre to bruker begge brettene om en annen, men da bare om de er her nede... Sjelden de tar med seg brett på rommene sine.

Anonym poster: 82200a057531221a1a5a52585cb10bcb

Skrevet

Vi har ipad og ipad mini. Helst minstemann på 6 år som bruker ipad'en. Ipad mini er mor og far sitt brett. De andre to bruker begge brettene om en annen, men da bare om de er her nede... Sjelden de tar med seg brett på rommene sine.

Anonym poster: 82200a057531221a1a5a52585cb10bcb

Det er litt pengene som avgjør også.

Skrevet

Lurer på å kjøpe til jul, men jeg syntes en iPad er altfor dyrt. For å si det slik så er det UAKTUELT at han får en iPad. Vi har en iPad som guttungen kan bruke, men han ønsker deg et eget. Han ønsker selv en kurio, han har ikke snakket om iPad selv. Fikk inntrykk her inne at kurio var barnslig og at dette ikke var til å anbefale for barn over seks år.

Jeg har lest en del om kurio og jeg ser ikke helt hva som er galt med det til en syvåring. Vi kan laste inn spill akkurat som på iPad, vi kan ha ekstra minnekort om vi trenger mer plass. Det er Internett og det er foreldrekontroll slik at vi kan inngå avtaler med barna.

Noen innspill?

Min datter på 9 år har ipad. Jeg og mannen er ipay.....

Dette var bursdagsgave i sommer, hun la også i litt penger selv, og får kun julegave til et par hundre siden brettet var så dyrt.

Skrevet

Min 10 åring har spart selv til et Kurio nettbrett. Vi har ikke fått det enda (har bestilt) men ut i fra det jeg leser om det så virker det ganske ideelt for barn. :)

Skrevet

Vi har kjøpt Samsung tab til ungene er helt genialt og mye billigere enn iPad .tror kurio er bra til de som er helt ferske på sånt

Skrevet

Her får de tre eldste hver sin iPad til jul. Dyrt ja, men vi har besteforeldre som er med på gaven. De er ni, tolv og fjorten år :)

Skrevet

Du kan få android nettbrett mye billigere enn Kurio.

Barna har ikke eget nettbrett, men vi har en billig Samsung tab som du får lov å bruke.

Anonym poster: bfbf029926fb6ab6ec19590798f56a4c

Skrevet

Ikke enda, men vi har kjøpt Kurio til 3-åringen vår til jul.

Anonym poster: 5a81cf1d35522cc9ca988b5fa9ee3a95

Skrevet

De/vi har Ipad, men kunne sikkert klart seg med noe annet. Vi vurderer å skaffe oss et nettbrett til, men aner ikke hvilket. Har bare tenkt enda en Ipad, så følger med tråden her.

Hva mangler på en kurio i forhold til Ipad?

Skrevet

Kurio er genialt til barn fordi man kan sette sperre på bruk og internett, så da kan jeg være helt trygg på at de ikke roter seg inn på nettsider/ kjøper noe via spillene. Kurio har dessverre litt dårlig skjerm og er litt treg og rotete i forhold til iPad. Den er også uoversiktelig i forhold til andre android nettbrett. Men fullt brukbar til den prisen.

Skrevet

Glemte å si; jeg er litt skuffet over utvalget av apper på kurio i forhold til iPad, men alle kan finne noe gøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...