Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Jeg jobber som sekretær. Har jobbet i mange år, å syns det er spennende og gøy. Men jeg sliter en del med ryggen. Men det går bra så lenge jeg har varierte oppgaver på kontoret. Men i sommer byttet jeg jobb fordi vi flyttet. Jeg stortrives, å det er flere utfordringer. Jeg får assistere flere dager i uka. Lærer jo kjempemye! Men dette tåler ryggen min dårlig har jeg funnet ut etter ca. 3 mnd. i jobb. Jeg sliter med sterk hodepine og kvalme flere dager i uka, er helt ødelagt etter jobb. Har tatt bilde av ryggen. Det ble funnet flere feil. Det å jobbe i så statiske stillinger fungerer rett og slett ikke lengre. Jeg kan gjøre alt annet på kontoret, å er villig til å gjøre alt de ber meg om bare jeg får bytte vekk assistererjobben. Men så er det jo det at dette var noe vi snakket om på intervjuet. Det var dette de trengte hjelp til. Men jeg kunne jo ikke vite at ryggen min ville streike helt ved slik type jobb (har ikke assister på denne måten før). Jeg syns alt ved jobben er så spennende. Samt at jeg vet at sjefen vil ta dette fryktelig dårlig Hun takler slikt på en dårlig måte (sett hvordan hun behandler andre som kommer med sykmeldinger, er syke osv.). Men jeg mener det ikke er rett å tvinge meg selv til det, jeg skal jo ha ryggen, helsen og være i arbeidslivet i 40 år til. Men en annen del av meg føler at jeg skal ofre det meste for jobb. Har jeg krav på noe tilrettelegging, eller kan de gi meg sparken fordi jeg ikke klarer å utføre denne typen jobb lengre? Æsj jeg gruer meg til å ta det opp...... Anonym poster: 3c61d05fc6e638ef79d83dd701992102
Musemorbr / Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Ja, de kan helt sikkert tilrettelegge til en viss grad. Ta det opp snarest, før problemet øker. Snakk med sjefen, og få deg en tur til fysio for gode råd. Prøv det du kan prøve. Spesialstoler, pauser, øvelser osv... Er du heldig så slipper du fra å måtte ende som ufør hos nav og får beholde selvrespekten og en viss livskvalitet. Ta vare på ryggen. Den påvirker jo alt. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 Går til behandling. Det er nok det som gjør at jeg kan jobbe. Men det å sitte i de ugunstige stillingene jeg gjør når jeg assisterer går ikke fordet. Derfor ønsker jeg å gjør alt annet på kontoret. Bare gruer meg så fælt, for har bare vært der i 3 mnd. Men har sett reaksjoner jeg ikke helt liker hos en sjef... Men spørs om ikke jeg må bytte yrke etterhvert også. Takk for svar! Helsa er uten tvil viktigst. Men hater konflikter! Anonym poster: 3c61d05fc6e638ef79d83dd701992102
lille sprelle Skrevet 24. november 2012 #4 Skrevet 24. november 2012 Riktig behandling og trening vil antagelig gi deg en bedre hverdag. Se å få deg time til en god fysioterapeut som kan hjelpe deg med program (inkl. å følge opp så du gjør øvelsene riktig). Du kan selvsagt kreve tilrettelegging og skal få det. Vær litt kreativ i forhold til hva/hvordan osv. En ergoterapeut kan være til hjelp (som kommer til arbeidsplassen og ser)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå