Gå til innhold

Jeg er utro - hjelp?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vanskelig å skrive om. Og mest sannsynlig er det noen som kommer til å se meg på meg som et troll som spammer forumet. Men etter å ha lest hele innlegget mitt håper jeg dere ser jeg egentlig er et normalt menneske....

 

Jeg har verdens beste kjæreste/samboer. Vi har vært sammen siden vi var ungdommer (noe som er mange år siden). Vi har hatt våre oppturer og nedturer, som jeg antar er vanlig når man omtrent vokser opp sammen. Derfor har ting skjedd innimellom som ingen av oss er stolte av.

 

Nå er vi midt i 20-årene, slått oss til ro, kjøpt rekkehus, fått bikkje, og prøver på barn. Jeg ønsker å være med han hele livet, med familie og hele pakka. Han er alt jeg ønsker i en mann. Men problemet er meg. Jeg ser på andre menn, føler en stor trang til å flørte. Og rett som det er, er jeg utro. Sist det skjedde var jeg veldig full, og sa at jeg ikke kunne ligge med han. Allikevel lar jeg han ligge der i senga med meg, og tilslutt er jeg så kåt at jeg lar han pule meg. (ang det med barn, var jeg faktisk klar nok i hodet til å ikke la han komme inn i meg).

 

Føles ut som det har noe med min dårlige selvtillit å gjøre. Derfor jeg trenger anerkjennelse fra menn, og når de gir meg nok oppmerksomhet tilbyr jeg meg villig til de. Men hvordan stoppe med dette? Er jeg den eneste i verden som anser meg som et god menneske, men allikevel drikker meg full på byen med venner og prøver å sjekke opp gutter? Noen ideer til hvorfor jeg gjør dette, og hvordan stoppe med det? Har ikke akkurat noen jeg kan snakke med om dette, derfor jeg poster det her. Alle tanker og gode tips er hjertlig velkommen. De som hater meg for hva jeg gjør mot han, har sikkert rett. Men samtidig kjenner de ikke meg og vet ikke hva som skjer i hodet mitt:

 

Egentlig er det helt sykt. For til hverdags er jeg en ganske snill og koselig kjæreste, som hadde gjørt hva som helst for han. Som tilleggsinfo kan jeg legge til at vi har hatt våre krangler opp gjennom åra, og han har blitt ganske voldelig noen ganger. Det inkluderer å slå meg. med sår og blåmerker. Dette har jeg aldri tilgitt han. Kan det være hevn det jeg driver med? Føles ikke sånn. Men så har jeg ikke tenkt så mye på det før nå i det siste...

 

Anonym poster: b02ca98127d196f61422725571d8d90d

 

Anonym poster: 869e375678218f179243f9b41719a3bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde ihvertfall ha vett og anstendighet nok til å bruke beskyttelse når du er utro, så du ikke smitter "kjæresten" din med en eller annen ufyselig kjønnssykdom .. For ikke snakke om hiv !!!!

Skrevet

Neida, du er ikke den eneste i verden som er snill og godhjertet, men likevel utro. Alle er opptatt av bekreftelse og jeg tror ofte et langvarig forhold kan blir rutinepreget og kjedelig. Man trenger ikke være slem og ondsskapsfull fordi om man er utro. Det handler vel mer om at man er redd for å såre partneren ved å være helt ærlig om de følelsene og tankene. Så man holder de følelsene for seg selv og "plutselig" blir fantasien til virkelighet.

 

Anonym poster: fc3e10fd2accd253516fde87da5b45c7

Skrevet

Folk har tydeligvis forskjellige syn på hva som er utroskap og ikke. For meg er ikke utroskap å flørte, utroskap for meg er fysisk kontakt som f.eks sex, mens kyssing er uansett uakseptabelt! Så for meg har du ikke vært utro, vist du ikke har gjort noe av dette. Folk mener forskjellig.

Du er ett menneske uansett, mange mennesker ser på de, de er tiltrekt av. Noe som er ganske vanlig, man trenger ikke å alltid gjøre noe. Det ligger i natur mener nå jeg. Om du elsker den du er sammen med, så er det vell greit. Du flørter for å få respons på en måte? Vite at du forsatt er attraktiv? Jeg er slik selv, men går aldri langt. Det vet jeg min også gjør. Det er morro med litt bekreftelse, styrker litt på selvtilliten. Så lenge det er på en akseptabel måte for da værende partneren.

Skrevet

Folk har tydeligvis forskjellige syn på hva som er utroskap og ikke. For meg er ikke utroskap å flørte, utroskap for meg er fysisk kontakt som f.eks sex, mens kyssing er uansett uakseptabelt! Så for meg har du ikke vært utro, vist du ikke har gjort noe av dette. Folk mener forskjellig.

Du er ett menneske uansett, mange mennesker ser på de, de er tiltrekt av. Noe som er ganske vanlig, man trenger ikke å alltid gjøre noe. Det ligger i natur mener nå jeg. Om du elsker den du er sammen med, så er det vell greit. Du flørter for å få respons på en måte? Vite at du forsatt er attraktiv? Jeg er slik selv, men går aldri langt. Det vet jeg min også gjør. Det er morro med litt bekreftelse, styrker litt på selvtilliten. Så lenge det er på en akseptabel måte for da værende partneren.

Hun skriver jo at hun ligger med de da ..

 

Anonym poster: 63c3c69459d8ee1d36de3c85fedc9964

Skrevet

Folk har tydeligvis forskjellige syn på hva som er utroskap og ikke. For meg er ikke utroskap å flørte, utroskap for meg er fysisk kontakt som f.eks sex, mens kyssing er uansett uakseptabelt! Så for meg har du ikke vært utro, vist du ikke har gjort noe av dette. Folk mener forskjellig.

Du er ett menneske uansett, mange mennesker ser på de, de er tiltrekt av. Noe som er ganske vanlig, man trenger ikke å alltid gjøre noe. Det ligger i natur mener nå jeg. Om du elsker den du er sammen med, så er det vell greit. Du flørter for å få respons på en måte? Vite at du forsatt er attraktiv? Jeg er slik selv, men går aldri langt. Det vet jeg min også gjør. Det er morro med litt bekreftelse, styrker litt på selvtilliten. Så lenge det er på en akseptabel måte for da værende partneren.

Hun skriver jo at hun ligger med de da ..

 

Anonym poster: 63c3c69459d8ee1d36de3c85fedc9964

 

Så det nå ja, gikk litt fort her. Sorry.

Skrevet

"Som tilleggsinfo kan jeg legge til at vi har hatt våre krangler opp gjennom åra, og han har blitt ganske voldelig noen ganger. Det inkluderer å slå meg. med sår og blåmerker. Dette har jeg aldri tilgitt han."

 

Eh.. her lyste MINE varsellamper. Jeg skjønner ikke at du kan tenke deg å lage barn med et menneske som SLÅR DEG slik at du får SÅR og BLÅMERKER!! En slik mann ville jeg aldri valgt å la et barn ha som far..!

 

Og ja, du er utro. Og det er jo ikke bra en plass det heller. Jeg tror dere trenger å kommer dere til en samlivsterapaut for dette forholdet er jo destruktivt!

 

HVORFOR drikker du deg full om du ikke klarer å ha kontroll på deg selv? Jeg skjønner dette med bekreftelse, men du burde ha stoppet ved flørtingen, ikke gått så langt som til kyss og kos og ALDRI hatt sex med den du flørter i når du allerede er i et forhold. Hevn? Tja, kanskje det. Men er det verdt å synke ned på hans nivå?

 

Reflekter litt over hva du har gjort, kanskje det går opp for deg at dere begge to kanskje har det best uten hverandre? Uansett hvor mye du sier du elsker han, så er kanskje ikke dette den såkalte "ekte" kjærligheten? Kanskje du TRENGER å vite hvordan det er å være med noen andre slik at du ikke gror fast i tilværelsen. Kanskje dere begge trenger å være bare for dere selv i noen mnd. Dere behøver ikke går fra hverandre for det om, men kjenne litt på hvordan det er å bo alene litt. Kanskje ikke det frister like mye med andre da?

 

Er mange ting man kan gjøre når man er utro.

Det beste er om du er ærlig med partneren din og sier hva du har gjort, men iom han er voldelig ville jeg hatt en telefon lett tilgjengelig så du kan ringe etter hjelp kjapt.

For det andre burde du stoppe å ha sex med andre enn partneren din, og gi han valget om han vil fortsette med deg eller om dere burde gå fra hverandre. OM han velger å fortsette med deg, så må dere begge to være veldig fokusert på at det er KUN dere to i det forholdet nå. Ikke ha sex med andre enn partneren din!

 

Og min personlige mening til slutt; IKKE FÅ BARN MED HAN! HAN ER VOLDELIG!!

 

 

Anonym poster: 2e011f1b93295c1b886674b43bd5882e

Skrevet

Hvis jeg var sammen med en som har vist seg å være voldelig, så hadde jeg aldri sagt at jeg hadde vært utro. Det er jo som å kaste bensin på bålet. Hvis du ikke lenger ønsker å være utro, så er det bare å holde kjeft om det. Hvis han har vært voldelig mot deg, om så bare en gang, og ikke fått hjelp i ettertid, vil jeg tenke meg at sannsynligheten er stor for at han vil utøve vold igjen, selv om det kan ta år.

Hvis du fortsatt ønsker å være utro, men ikke tør fortelle han sannheten i frykt for at han kan bli farlig sint, så ville jeg kanskje revurdert forholdet litt.

 

Anonym poster: fc3e10fd2accd253516fde87da5b45c7

Skrevet

Du er ikkje saman med "verdens beste kjæreste", svært langt der i frå! Dette innser du nok sjølv og, men orkar ikkje ta kampen med å bryte opp, og det skumle ved å vere åleine. Når ein har eit godt forhold treng ein ikkje å gå på byen og vere utru for å få bekreftelse på seg sjølv.

Dette forholdet du er i no er ingen heim å føde barn i, og eg synes du skal legge prøvinga til side og gå på prevensjon til du får orden i livet ditt. Det er skikkeleg uansvarleg å føde barn inn i ein heim prega av vald.

Og når du gjer det slutt med denne manen, så ikkje kom på å fortelje om utruskapen, det vil berre gjere detheile enno meir bittert og sansynlegvis valdeleg. Forholdet til " verdens beste kjæreste" har ikkje noko framtid, og særleg ikkje med barn!

Ærleg og brutalt.

Lykke til med eit nytt liv med ein mann du kan ha det bra saman med!

Skrevet

Slutt å drikk og finn deg en snill kjæreste, enkelt og greit!

 

Anonym poster: 4a8711f8ce173544303dbd16e89af4c5

Skrevet

Har du vært utsatt for seksuelle overgrep? eller andre overgrep?

Føler du kan trenger hjelp av en profesjonell. Snakk med fastlegen din og be om henvisning. du kan få hjelp. Typiske tegn at man finner seg en som er voldelig og er utro selv.

 

Anonym poster: 0743d0a158bf781149cbd5173fa08661

Skrevet

Din historie er ganske lik min min bortsett fra noe helt vesentlig - min mann ER en fantastisk mann på alle måter og har aldri lagt sin hand på meg.

 

Jeg var som deg mye på byen og fikk mye oppmerksomhet. Når jeg drakk mistet jeg all moral og dømmekraft og var utro.

 

Det tok noen år før jeg tok et oppgjør med meg selv, gikk alene til psykolog og fikk mange svar på hvorfor jeg hadde behov for bekreftelse fra andre menn.

 

Jeg har ikke vært utro siden, og setter meg selv ikke i situasjoner der jeg kan bli det. Mao jeg drikker aldri mer enn et par glass vin i sosoiale sammenhenger uten min mann. Jeg stoler ikke på meg selv etter å ha opplevd tidligere at jeg forandrer meg når jeg drikker.

 

Mitt råd er å kontakte psykolog, men også revurdere forholdet ditt. En mann som slår hadde jeg aldri fått barn med.

 

En klem til deg.

 

Anonym poster: fe072c2f6726c6e63c3f5983a0c7a2ad

Skrevet

Bryt ut av forholdet. En mann som har vært voldelig noen kanger, kommer til å være det igjen. Mer enn noen ganger. Dette ønsker du ikke for deg selv, eller for barna. Tenk på det som om det var ditt barn som fant seg en voldelig partner. Ville du da rådet barnet ditt til å bli i forholdet, siden partneren er så snill når han ikke er slem? Slutt å beskytte han, og begynn å beskytte deg selv fysisk og psykisk.

 

Du og alkohol går ikke godt sammen. Det at du, i utgangspunktet mot.din vilje, driver og ligger med fremmede, tyder på at du ikke har kontroll på hvor mye alkohol du tåler. Eller at du ikke klarer slutte når du først drikker. Da bør du ta avgjørelsen om å ikke drikke på en stund. Hent deg inn, og kanskje til og med opparbeid litt bedre selvtillit og selvkontroll på alle områder, før du tar deg en fest igjen. En voksen person, for ikke å nevne kone/kjæreste, forbilde og mor bør kunne kontrollere seg mer enn som så.

Skrevet

Nå er ikke jeg utdannet psykolog, så jeg kaster bare ut noen tanker:

 

Du skriver at dere har vært sammen siden ungdomstiden. Kan være derfor du har så vanskelig for å bryte ut. Du har aldri vært alene i voksen alder og er redd for å være alene. Du vet ikke hva du går til, da er det tryggest å bli der du er for da vet du ihvertfall hva du har..

 

Det at du er utro i øst og vest tyder på at du ikke er mentalt klar til å tilbringe resten av livet med samboeren din. Du er glad i han og bryr deg om han, men det virker ikke som du elsker han. Ikke på den rette måten. men siden du alltid har vært sammen med han så er dette det eneste du kjenner.

 

Det at han slår deg: KOM DEG UT, IKKE LAG BARN MED HAN!! For guds skyld, ikke gjør noe som binder deg til han for resten av livet. Og man vet jo aldri, der han i stand til å slå deg, tror du han kan være i stand til å slå barna sine???!!

 

Ang utroskap så er det det styggeste jeg vet! Og jeg mener mannen din har krav på å vite det!

Kom deg ut av forholdet NUH!! Flytt hjem til foreldrene dine, ett eller annet, og så kan du fortelle hva du har gjort. Men vent til du er trygg hos noen andre.

 

Anonym poster: 26001d2420016ec0191969696f6974bf

Skrevet

Ikke råd en kvinne som allerede blir slått til å fortelle at hun gjentatte ganger har vært utro. Hvem vet hvilken grense det kan sende han over, og om hun ender på sykehus, eller likhus. Normalt bør folk få vite om utroskap, men ikke denne gangen. Røm før det kommer for en dag fra noen andre og han slår deg ihjel.

Skrevet

Vil du virkelig ha barn med en mann som slår? Hva har du tenkt å gjøre den dagen han begynner å slå barna deres? (ja for den dagen kommer til å komme, barn trasser og tester grenser og kan drive foreldrene til vanvidd innimellom)

 

Er det ikke bedre å forlate ham nå. Vet det er vanskelig, men det blir enda verre når dere har barn sammen. Han vil sikkert kreve samvær og kunne du virkelig tenke deg å sende barna dine til samvær med en mann du vet er i stand til å slå? Og her snakker vi skikkelig slag, du sier til og med at du har fått sår og blåmerker!

 

Resten av oppryddingen i livet ditt tar du etter du har blitt kvitt denne fyren. Da kan du høre med feks fastlegen om henvisning til psykolog slik at du finne ut årsaken til hvorfor du har endt opp med å være så mye utro. Men første prioritet er å komme deg bort! Uten å fortelle noe som helst om utroskapen!

 

Anonym poster: 8ebfaf5755125d79a699618e816e539d

Skrevet

Jeg er langt mer bekymret for hans voldsbruk enn ditt utroskap, altså...

 

Få nå for Guds skyld ikke barn inn i dette!

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Ikke råd en kvinne som allerede blir slått til å fortelle at hun gjentatte ganger har vært utro. Hvem vet hvilken grense det kan sende han over, og om hun ender på sykehus, eller likhus. Normalt bør folk få vite om utroskap, men ikke denne gangen. Røm før det kommer for en dag fra noen andre og han slår deg ihjel.

 

Enig

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Hadde du virkelig syntes han var verdens beste kjæreste hadde du ikke vært utro.

 

Je hadde det som deg med min x, jeg var aldri utro, men hadde lyst og så på andre menn. Da forstod jeg at forholdet ikke var så ta så je gjorde det slutt. Det råder jeg deg til også.

 

Du vil ha andre menn da er det ikke vits med en kjæreste !

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Jeg tror du er full av passiv-aggresive følelser fordi han faktisk IKKE er verdens beste kjæreste. Det er noe du sier til deg sjøl for å forsvare hvorfor du ennå er sammen med ham, på tross av hans "anger issues" og dine utagerende reaksjoner.

 

Drikking og tilfeldig sex i sørpefylla er en form for selvskadende atferd, og siden du (i min tanke, i alle fall) er passiv-aggressiv, er det deg selv du straffer, selv om det er noen andre du kanskje er sint på.

 

Jeg tror denne fasen er innledningen til sluttfasen, og deres prøveprosjekt for å lage barn er en desperat krampetrekning for å få et såkalt "redde-ekteskapet-barn".

 

Det du trenger er minst 6 måneder HELT aleine, uten kontakt med ham fyren, og uten de der tilfeldige, litt negative fylleopplevelsene også. Og deretter å bygge opp deg sjøl, dine ønsker og din hverdag ut i fra hvilken framtid du faktisk finner ut at du VIL ha, ikke de som bare er staket ut for deg av gammel vane.

Endret av Pashla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...