Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på julegaver til alle?

Anbefalte innlegg

Gjest pizzadilla
Skrevet

500kr på hverandre

150kr til bikkja

54x7= 378 til damene i svigerfamilien (hjemmelagde votter)

72x4= 288kr til mennene (votter)

100kr til stefar (spekepølser som de selger før jul)

100kr til mamma (votter som hun har mast om lenge)

150kr til mine besteforeldre (bilde av meg innrammet i voksen alder:-)

Det ble litt over 2000 lappen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og mannen bruker nok totalt ca 15.000,-. Mulig det blir litt mer. Det kommer ann på hva vi kjøper til hverandre. Bruker ganske mye på niesene mine 1600 til hver og guttene til en venninne av meg, ca 1000,- til hver .

Tanter og onkler får for ca 70,- mine foreldre for ca 800,-hver, svigerforeldrene for ca 500,- til sammen. Venninner får for ca 700,- tenker jeg, mannens venner for ca 350,-. Min søster får for ca 800,- og hennes mann for ca 300,-.

Mann og barn vet jeg ikke foreløpig.

Anonym poster: e3597b72c14f9003704014d4c270b90b

Skrevet

Tror vi vanligvis bruker 4-5000 tilsammen (inkludert til hverandre, som pleier å være det dyreste). I år har vi litt dårlig råd, så blir mindre. 1500-2000 kanskje. Har ikke begynt med julegavene enda!

Skrevet

Kommer til å bruke mellom 1500 - 1800 kr. Det er til 6 barn (inkl. mitt eget) og to - tre voksne.

Det er dyrt med jul.

Skrevet

Vi kjøper til 17 barn ( tante/onkel unger, fadderbarn og barna til de nærmeste vennene).. Gjennomsnitt blir d 150kr pr hode. 2550 kr der.

Så er det våre søsken, foreldre og besteforeldre. Totalt 3800 kr.

Også litt usikre på gave til barna ennå. Men maks 1000 kr pr. ( 2 stk).

Så totalt 8350 kr.. Oi, ble mye det.. Ikke ofte jeg regner ut hvor mye vi bruker på julegaver.. Ser hvor fort pengene går unna da.. Men vi bruker hele høsten på å kjøpe inn gavene for ikke å gå blakke noen måneder.. :) godt å slippe å bruke lønna i desember på julegaver. :)

Skrevet

Bruker 5000 kroner på julegaver, 400-500 per gave, litt mer til samboer.

Skrevet

bruker til sammen rundt 3000kr tenker jeg. Meg og mannen kjøper ikke ting til hverandre, men kjøper heller en dyrere ting vi trenger til hjemmet. I år blir det speilreflekskamera så da blir det 3-4000kr til da :-)

Skrevet

Mellom 15-19 000 regner jeg med. Har kun handlet 1 gave. Min manns familie har alltid gitt litt dyrere gaver til hverandre.

Vi har nå råd til det så da går det greit. Vi kjøper ikke så mye "unødvendig" til barna våre ellers i året så da blir det litt dyrere gaver i jula.

Skrevet (endret)

Skal vi se.. vi kjøper vel til 28 stk. Runder jeg godt opp prisen pr pakke, lander vi på ca sum 9000,- Inkludert meg, samboer og barn. Vi kjøper vanligvis gaver til hverandre, i år har vi flyttet og kjøper oss heller noe vi trenger til huset.

Synes nok selv at 9000,- er litt vel dyrt.. men per hode gir det et snitt på ca 320kr, noe jeg ikke synes er veldig ille. Eller, man kommer fort opp i det uansett, føler jeg, hvis man ikke er heldig og finner gode varer på salg. (Noe jeg egentlig burde blitt flinkere til)

Er også veldig imponert over dere som bruker under 3000! Tips mottas gjerne!

Endret av mibella
Skrevet

Det blir 7-8000kr i år utenom til samboeren og meg.

Men vi har kjøpt for langt nesten 2000 til svigers i år som pleier å få for noen hundrelapper.

Skrevet

Mannen min og jeg kjøper alltid en tur til hverandre. Den ene betaler hotell og den andre betaler flyreisen. Ca. 8.000 kr.

Ungene får for ca 1.500 hver.

Foreldrene våre for ca 3.000 tilsammen.

Våre søsken for 2.000 tilsammen (3 stk)

Vi kjøper fortsatt til noen få venner og ender der opp på ca. 2.000 tilsammen.

Barn i familien og fadderbarn får for ca. 2.000 tilsammen

Oldemor 500

Da er vi i 20.500,- Men 8.000 kr er penger vi ville brukt uansett.

Anonym poster: 5a18998226c34172d63c734931874660

Skrevet

Brukt masse tid på å kjøpe julegaver på Ebay i år. Bestilt fra Hong kong, Kina etc. Bare nye ting.

Har sett nøye etter hva jeg vet den enkelte liker. Kjøpt klokker, smykker, vesker, topper, Justin Bieber ting, fotball-lag pysjer, retro og vintage ting, personlige skilt etc.

Vanligvis har jeg brukt ca. 15-20.000 på gaver. I år har jeg brukt 5000 til sammen.

Ergo, jeg og sønnen min kan reise på ferie for pengene jeg tidligere bare brukte uten å tenke på hva det var jeg kjøpte omtrent.

Skrevet

Ca 12000 tenker jeg. Like under 10000 nå i hvert fall. Uff.. Får litt noia av å tenke på det.. Dyr gave til snuppa i år da..:)

Skrevet

Har nettopp kommet hjem, og må se gjennom det vi har kjøpt før jeg kan anslå summen nøyaktig, men vi har funnet personlige og koselige gaver, til små penger. :)

Vi har et budsjett på 2500kr, som faktisk er mye. Drar på juleshopping i dag. Pengene skal rekke til julegaver til alle, inkludert oss selv, julepynt som må skiftes ut (lys osv), men noe av pengene går også med på at vi skal spise noe i byen. Vi som alltid har matpakker ellers. Gleder meg! I tillegg skal det kjøpes noe til kallenderen til guttungen. :)

Imponert!

2500 på gaver til samtlige, julekalender, julepynt og mat på byen!!

Eksempel til etterfølgelse. Må poste her hva du kjøpte, for vi er kjempeinteresserte i hvordan dere klarer dette - så flinke er aldeles ikke vi...

Gjest PeppaGris
Skrevet

Ca 5000 - 6000 tidligere år. Da har jeg kjøpt til mannen, sønnen, alle de 13 søskenbarna til sønnen min, fadderbarnet mitt, seks andre barn, mamma, pappa, de to søstrene mine, tre venninner, to vennepar, besteforeldrene mine og mannen sine besteforeldre pluss foreldrene til mannen min.

I år satser jeg på å halvere budsjettet.

Gir "familiepakke" til de av søskenbarna som er søsken, altså en film og hjemmelaget snop (cookies, sjokolade og marshmallows til s'mores, karamellisert popcorn og peanøttknekk). Kjekt å ha på den lange 1. Juledagen og kanskje det kan bli en fin stund for hele familien. Iallefall det jeg håper på!

Blir nok noe hjemmelaget snop og god kaffe til foreldre og besteforeldre også.

Bare der er 1500 spart, 2000 om man ikke regner med utgiftene til det som skal lages. :-)

Skrevet

hmm...hvis jeg legger sammen hva jeg og samboer bruker til våre familier blir det mellom 10-15 000 et sted. Jeg er glad i jula og koser meg med julegavehandling:D Vi bruker ca 2000 kroner på hverandre og snuppen får gave til ca 1000. resten er jevnt fordelt utover til i hovedsak familien.

Skrevet

Oi, så mange svar og så mye penger folk bruker, da får jeg nesten litt bedre samvittighet, ikke at jeg bruker så mye da og det visste jeg.

Tipper det blir kanskje 5-1000 kr per barn i år, de trenger ikke noen veldig dyre ting i år faktisk.

HI

Anonym poster: 6ba2f461a6924764baca5dae00fc8af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...