Gå til innhold

Knipse på partneren sin, ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stod med ryggen til og drev med klesvaks i stad. Mannen hadde akkurat fått en telefon så han knipser på meg for å få kontakt. Han signaliserte at han skulle gå i et annet rom sånn at jeg måtte se til ungene. Han går og fortsetter med samtalen på soverommet.

Etter samtalen sa jeg på en rolig måte at jeg setter ikke pris på å bli knipsa etter og at det hadde vært fint om han slutta med det. Han hissa seg skikkelig opp og at dette var unødvendig av meg og pusta skikkelig sinna.

Jeg ble sint tilbake og sa at jeg ikke er en bikkje og når jeg ber om og ikke bli knipsa etter igjen så er det vel ikke så vanskelig å unngå. Jeg går nok rundt og slaver her, det er ikke så mye å be om. Man knipser ikke etter kelnere heller.

Han har ved andre anledninger også knipsa etter meg for å få kontakt. Og mener dette er en vanlig måte å få kontakt med folk uten å åpne munnen.

Overreagerer jeg, eller?

Anonym poster: e0bd7f5ef0e9e7a5a08fbeb6124e4f7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knipsing er jo litt spes da, men er vel vanlig å gi den andre et lite "dunk" på ryggen, eller ett eller annet for å påkalle oppmerksomhet om man ikke kan si ifra..

Syns begge overreagerer..

Anonym poster: a2b3f5368f49fd7d12b356633351fc7c

Skrevet

Syns knipsing er ufint, så jeg hadde nok reagert jeg også.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt veldig på vei, men ja, jeg synes det er en litt tåpelig og unødvendig måte å prøve å oppnå kontakt på. Da burde han heller kommet bort til deg og tatt på deg eller noe slik at du ble oppmerksom på ham.

Skrevet

Ja, han ville jo bare ha oppmerksomheten din...

Anonym poster: 49ba3713734e6271c403d3f135c3630f

Skrevet

Etter min mening syns jeg du overreagerer. Enkel måte å signaliserer og få kontakt på uten å åpne munnen. Gjør vi på jobb og vokst opp med det. Kun i tilfeller der man er i tlf eller opptatt med andre mennesker...

Skrevet

Fint å høre hva andre mener også. Jeg syns det er respektløst og knipse etter folk. Jeg knipser til hunden min for at den skal høre etter kommandoene mine, fordi den er under meg, jeg er flokklederen. Og hvis man knipser etter kelneren på fine restauranter kan man faktisk bli kastet ut. Men nok om det :P

Skrevet

Ja, du overreagerer.

Anonym poster: 897b7fba68a52516319326b69949c58e

Skrevet (endret)

Ein gong sa eg "Hysj" til ein mann frå Somalia. Det er den rareste reaksjonen eg har vore med på. Eg undrar korleis reaksjonen ville blitt om eg hadde knipsa. Dette er signal ein kan bruke til å kalle på dyr, ikkje menneskje, same kva slags kultur ein kjem frå.

Endret av Mixtur
Skrevet

Om han knipser på deg EN gang, sånn som noen velger å gjøre på fingrene til barna, så synes jeg du overreagerer litt.

Om han knipset etter deg, for å få din oppmerksomhet (altså ikke var borti deg) overreagerte du voldsomt. Virker som at det er viktig for deg å føle makt. Du er virkelig sær.

Anonym poster: 3c7bc5c2d13edb537fd3eb8d8581b3e6

Skrevet

Om han knipser på deg EN gang, sånn som noen velger å gjøre på fingrene til barna, så synes jeg du overreagerer litt.

Om han knipset etter deg, for å få din oppmerksomhet (altså ikke var borti deg) overreagerte du voldsomt. Virker som at det er viktig for deg å føle makt. Du er virkelig sær.

Han stod ca. 2-3 meter bak meg og knipsa 4-5 ganger ganske kraftig akkurat sånn han gjør når hunden ikke hører på han, litt sånn hissig. Nå skal det sies at denne samtalen var en ubehagelig samtale, så mulig han var stressa. Jeg skjønner bare ikke hvorfor han må knipse hvis jeg sier at jeg ikke syns noe om det. Kan han ikke bare respektere det liksom...

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet med å knipse jeg da...

Skrevet

Han stod ca. 2-3 meter bak meg og knipsa 4-5 ganger ganske kraftig akkurat sånn han gjør når hunden ikke hører på han, litt sånn hissig. Nå skal det sies at denne samtalen var en ubehagelig samtale, så mulig han var stressa. Jeg skjønner bare ikke hvorfor han må knipse hvis jeg sier at jeg ikke syns noe om det. Kan han ikke bare respektere det liksom...

Men jeg skjønner virkelig ikke hva som surrer og går oppi topplokket ditt om du har så stort behov for maktfølelse at du ikke liker knipsing engang.. Det er en fin måte å prøve å få kontakt med noen på når man ikke kan bruke stemmen noe særlig. Blir ihevrtfall teit å stå og bare vinke som en gal i håp om at du legger merke til det.

Dette er virkelig noe av det særeste jeg har lest.

Mannen knipser mye etter meg når han trenger min oppmerksomhet. Aldri stusset over det. Synes det er helt normalt. Han er vandt med det på grunn av døv forelder.

Skrevet

Ser ikke problemet. Synes det er en ok måte å oppnå kontakt på uten p avbryte samtalen han er i. Men om han ikke var i telefonen ville jeg ha stusset over det og reagert.

Skrevet

Men jeg skjønner virkelig ikke hva som surrer og går oppi topplokket ditt om du har så stort behov for maktfølelse at du ikke liker knipsing engang.. Det er en fin måte å prøve å få kontakt med noen på når man ikke kan bruke stemmen noe særlig. Blir ihevrtfall teit å stå og bare vinke som en gal i håp om at du legger merke til det.

Dette er virkelig noe av det særeste jeg har lest.

Mannen knipser mye etter meg når han trenger min oppmerksomhet. Aldri stusset over det. Synes det er helt normalt. Han er vandt med det på grunn av døv forelder.

Hva mener du med maktfølelse? Jeg mener da selv at jeg ikke føler et behov for makt, så forklar gjerne hva du tenker for skjønner ikke hva du vil frem til med det.

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert hvis han ikke mente noe vondt med det.

Skrevet

Ein gong sa eg "Hysj" til ein mann frå Somalia. Det er den rareste reaksjonen eg har vore med på. Eg undrar korleis reaksjonen ville blitt om eg hadde knipsa. Dette er signal ein kan bruke til å kalle på dyr, ikkje menneskje, same kva slags kultur ein kjem frå.

korleis reagerte han frå somalia?

Anonym poster: a50f2016c8c05b9c9693b6a94cc80dd7

Skrevet

korleis reagerte han frå somalia?

Anonym poster: a50f2016c8c05b9c9693b6a94cc80dd7

:) Han ryggja spontant bakover og held på å ramle av stolen. Og han så veldig forstøkt ut. Store augo og eg kunne sjå at han ikkje visste korleis han skulle bere seg åt. Eg kunne ikkja anna enn å le, og då blei han enda meir forskrekka, men då skjøna han at eg ikkje meinte det slik han var var lært opp til. Og då fortalde han meg at det var kun til kyr dei ropa "Hysj". Aldri til menneskje, om ein då ikkje prøver å fornærme nokon med vilje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...