Gå til innhold

Hvor mye har dere brukt på mat denne måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange er dere i familien? Er dere over eller under budsjett?

I følge sifos referansebudsjett skal jeg og min datter bruker i overkant av 3100 på mat. Jeg regnet nylig ut at vi har brukt akkurat 1000 kr mer i matbutikker enn budsjettet mitt burde klare.

Har hatt verre måneder. Følte at vi har vært flink denne måneden, ikke kjøpt dyre ting, valgt billig og de billigste butikkene som rema og kiwi (til tross for at det er litt langt å dra dit, har ica og coop som nærmeste butikker). Vi har ikke bil, så blir mye småhandling.

En liiiten justering til, så er vi innenfor budsjett :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Vi er 5 i familien, men har 2 på 9 mnd som ikke spiser så mye enda. Fra 1. November har vi brukt ca. 5.000 kr i mat. Vi prøver å holde oss under 8.000 kr i mat hver mnd, men det hender vi går over det. Ofte røsker vi bare med oss det vi har lyst på, så da går det litt ekstra :P vi sparer ikke så mye når det kommer til mat, kjøper gilde istedenfor first price ol.

Skrevet

Woaw! Regnet ut resten av budsjettet, og ser at jeg har 7000 kr (!!!!) TIL OVERS etter regninger, sparing (!) og mitt vanlige forbruk, og det er om jeg bruker hele 4000 kr på mat!!!

Har lønn på 25.000 i mnd.

Sinnsykt... Er i etableringsfasen, har nylig flyttet og merker derfor ingenting til disse pengene. Mye har gått til gjeld (tok opp lån til depositum), flytting og møbler.

Skrevet

Og sånn i tilfelle noen er interessert: Kjøpte et stort tacomåltid for under 100 lappen på kiwi idag. Alt var first price, men ble å koste ca. 70 kr inkludert kjøttdeig og rømme :D Herlig å oppdage noe billig og godt. Blir nok å servere taco neste gang vi har besøk, hehe :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...