Gå til innhold

uff, hjertet mitt blør fr folket i Goma i Kongo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Huff grusomt! Det som også er helt jævlig er at det er et barnesenter på grensen, som ligger i Uganda og det er skuddskive mellom de to landene de er krig i.

Vi jobber med å flytte de til et trygt sted så om du vil bidra gå inn på Amadia International på fb og se hvordan du kan bidra!

Det er så jævlig det som foregår nå. Hver dag forsvinner det titalls med gutter sporløst som blir "rekruttert" som barnesoldater :(

Skrevet

har en god vennine som kommer fra det området, hun har ikke hørt fra familien sin om de er i live eller ikke, det er vanskelig da vi kjenner hele familien ganske godt

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Huff jeg orker ikke se. Får så vontnår jeg ser menbesker som virkelig lider, og blir provosert over de som sier "hjelpe våre egne først". Greit nok det, men det er nok enkelt å si det mens man sitter med ræva sofan og rødvinsglasset i hånda.

Vi vet ikke hva virkelig nød er, og skal være ydmyke ovenfor det privelegiet vi har å vokse opp i norge.

Håper vi alltid skal få leve i fred i et demokratisk norge og aldri oppleve krig og virkelig nød.

Noen kunne derimot hatt godt av å få kjenne litt nød på kroppen, så kanskje man evner å vise empati med de som virkelig lider.

Skrevet

Jeg skal ned i sommer bli med Vicky!

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jeg greiernok ikke reise fra miniene mine,men det er virkelig beundringsverdig det du gjør :) Men jeg kan vel sikkert bidra på andre måter ;)

Skrevet

Grusomt !! Så det kjapt på nyhetene om det igår, ingenting i dag .... Merkelig synes jeg ..

Anonym poster: 582fb380e82948b1dd6f0d9d3a9c9424

Skrevet

da har vi fått melding fra Kongo, av 15 mennesker i familien er det nå bare gamlemor(min vennines mor) og de to små tvillingene p ett år etter hennes bror igjen, at det går ann, de er i trygghet nå, men gamlemor er i sjokk

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Tragisk! Venninnen din er heldig som er trygg i norge. Samtidig må det være forferdelig å være så langt unna sine kjære :(

Skrevet

Jeg greiernok ikke reise fra miniene mine,men det er virkelig beundringsverdig det du gjør :) Men jeg kan vel sikkert bidra på andre måter ;)

Ser den derfor jeg venter, lille må bli større og tør ikke ta henne med :/ Lik oss på fb og følg med der! Masse du kan gjøre =)

Skrevet

ja hun sier hun helst ville vært der hos sin mor og de to små nevøen sine, men på grunn av flyktninge status kan hun ikke ta sjansen på de da hun har barn her i Norge

Skrevet

Huff jeg orker ikke se. Får så vontnår jeg ser menbesker som virkelig lider, og blir provosert over de som sier "hjelpe våre egne først". Greit nok det, men det er nok enkelt å si det mens man sitter med ræva sofan og rødvinsglasset i hånda.

Vi vet ikke hva virkelig nød er, og skal være ydmyke ovenfor det privelegiet vi har å vokse opp i norge.

Håper vi alltid skal få leve i fred i et demokratisk norge og aldri oppleve krig og virkelig nød.

Noen kunne derimot hatt godt av å få kjenne litt nød på kroppen, så kanskje man evner å vise empati med de som virkelig lider.

Jeg kjenner jeg blir provosert av deg.

Går an å hjelpe sine egne OG andre vet du, samt være skeptisk til HVEM man hjelper.

Tragisk situasjon dette, flott at du gjør en innsats Juliea!

Anonym poster: bc49177357d6d931fd708edad9c1d99b

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir provosert av deg.

Går an å hjelpe sine egne OG andre vet du, samt være skeptisk til HVEM man hjelper.

Tragisk situasjon dette, flott at du gjør en innsats Juliea!

Anonym poster: bc49177357d6d931fd708edad9c1d99b

Hmm... Hvorfor lurer jeg IKKE på hvilken småekstrenistisk pro-israel-annie som skrev dette??

Du sier jeg provoserer deg? Du provoserer ikke meg- jeg bryr meg lite om dine meninger....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...