Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Jeg og mannen har vært fast bestemt på at vi hadde nok med to barn. Men nå er barna tre og fire år, og jeg kjenner at jeg begynner å forandre mening. Skummelt og spennende på samme tid!!
Februargullet2013 Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Koselig det da:) er vel bare og kjøpe på,hvis mannen vil det
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 23. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2012 Jepp, har bestilt time for å ta ut hormonspiral på tirsdag. Gleder meg til å starte prøving. Og så vi som hadde gitt bort/solgt unna alt utstyr. Gleder meg til og med til å gå gravid denne gangen, så får vi se hvor lenge det varer
Nurse77 Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 Så spennende! Brukte du lang tid på å bli gravid m de to du har fra før? Jeg er litt i samme båt. Har bestandig trodd at jeg skulle få to barn. Men da minsten var ett år begynte jeg å kjenne behovet for å få en til!! Var helt sjokka over meg selv. Det var temmelig uaktuelt for mannen min å få en til, så veien har vært lang..., men han ble med til slutt, og nå er vi i prøvinga på nr 3. Må ha hjelp til å bli gravid, så holder på med hormoner og skal ha prøverørsforsøk i des. Masse lykke til med prøvinga:-))
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 23. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2012 Nurse77; Vi har vært litt bortskjemt på de to første, det har gått bare 1-2 måneder før jeg har blitt gravid. Men da har jeg ikke brukt prevensjon, bare type ladycomp. Nå har jeg hatt h-spiral i tre år, så er spent på om det blir annerledes denne gangen. Rart hvor sikker man kan være på noe, og så plutselig forandrer man mening likevel Ønsker dere virkelig lykke til med prøvinga!!!
LillePerlen Skrevet 23. november 2012 #6 Skrevet 23. november 2012 Så koselig<3 Har ønsket oss nr 3 i flere år, men Har ikke kommet til det at det passer eller Jeg har ikke følt meg helt klar selv om lysten Er der. Men nå ligger alt til rette for å Få en til, men det blir 6 år mellom nr 2 og 3. Litt skummelt å hoppe i det igjen! Redd for å "ødelegge" det bra vi allerede har Med de to andre.
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 23. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2012 Ja, det er jo bare å hoppe i det Tror ikke akkurat eldste på nærmere fem hadde blitt lei seg for en lillesøster eller en ekstra lillebror. Jeg klarer ikke tenke på noe annet om dagen, håper det snart roer seg litt slik at jeg får konsentrert meg på jobb oæææ, det er så spennende!!!!!!!!
Nurse77 Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 Får håpe ikke hormonspiralen ikke har kludret til noe da. Det hadde vel vært supert å få d til med en gang.:-) Man blir jo litt utålmodig når man først har bestemt seg!:-) Takk for lykkeønskninger;-)
LillePerlen Skrevet 23. november 2012 #9 Skrevet 23. november 2012 Men om dere starter prøving nå blir termin på Høsten/ vinteren? Kunne tenkt meg ett barn på ny året, men da Må vi vente helt til mai med å starte prøvingen
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 23. november 2012 Forfatter #10 Skrevet 23. november 2012 Ja, det blir høstbaby. Vi har snakket om det og for oss blir det mest praktisk slik selv om vi ikke får barnehageplass før barnet nærmer seg to. Vi må prøve å finne en dagmamma en periode. Alternativet for oss er å vente halvannet år, og det klarer jeg ikke så gira som jeg er nå
LillePerlen Skrevet 23. november 2012 #11 Skrevet 23. november 2012 Ja det skjønner jeg! Men jeg regnet ut på terminkalkulator at hvis jeg har første dag i siste mens f. Eks den 28 mars så er terminen 5 januar. Men får ikke det til å stemme når jeg teller på fingrene? Hmm. Ikke lenge til Mars hvertfall <3
81-Mamma<3<3 Skrevet 23. november 2012 #12 Skrevet 23. november 2012 Vi prøver på nr 3 nå. Har to på 1&3 år. Jeg har alltid tenkt jeg ville ha barn på nyåret/ vårbarn. Men.. Så ble nr en til 1 svingen, et halvt år før aktiv prøving. Så det ble høstbarn. Nr to ville vi ha tett, men ikke for tett. To år syntes vi passet fint, dvs nytt høstbarn. Og nå prøver vi på et tredje høstbarn Ser mange fordeler med høstbarn nå, man får nytt sommeren og ferien med de to eldste, og de er vell etablert i Bhg, evt skole når babyen kommer. Da får mor og barn masse kosetid på dagtid utover høsten/vinteren! Når babyen er et halvt år kommer våren, og da passer det perfekt å begynne med sportsvogn! Og man rekker kanskje å komme i bikiniform til neste sommer. Selv har jeg lite energi lenge etter fødsel, og da er det faktisk greit med høst/vinter.
Frufluffy Skrevet 23. november 2012 #13 Skrevet 23. november 2012 Jeg har akkurat blitt gravid med nr 3. Det er mange tanker i hodet for tiden, mye dreier seg om hvordan familien tar det. Ellers så tenker jeg litt på det praktiske som ferier og så videre. Jeg tok ut hormonspiral og fikk beskjed at det kunne blø litt, etter 2 dager begynte jeg å blø som en mens, 3 uker senere fikk jeg nok mensen på ordentlig og etter det kom det ikke noe mens gitt .. fordi jeg var gravid. Hadde hatt sex en gang så det var totalt uventet for å si det mildt Har to barn som er født på høstsiden av sommeren, det har vel egentlig vært helt supert. November er jo egentlig årets værste månded så det kan muligens være en tung måned å gå å vente på fødsel sånn som jeg gjorde sist. Neste baby blir sommerbaby også veldig bra.
LillePerlen Skrevet 24. november 2012 #14 Skrevet 24. november 2012 Så spennende! Vi vil jo ha tre barn, men har blitt veldig godt vandt med å bare ha to også så Blir nok en omveltning!
løvemamma29 Skrevet 25. november 2012 #15 Skrevet 25. november 2012 Eg e gravid me nr 3. Termin i januar/februar. De andre barna vil da være 8 og 4,5 år. Altså et bittelite hopp i mellom. D e fordi vi lenge tenkte at to er superpasselig.. Men når de etterhvert ble store og mer selvstendige kom ønske om et barn til. har måttet kjøpe litt nytt utstyr siden eg som ei over her har gitt bort masse av d eg hadde fra de to andre..men d e no d minste :-) Vi gleder oss kjempemasse,og no ekje d så lenge igjen. Har hatt et ok svangerskap sett bort fra første trimester med kvalme og oppkast... No tenker eg som så at kem veit om d ikkje komme en nr4 etterhvert òg :-D Lykke til :-)
Jaffs Skrevet 25. november 2012 #16 Skrevet 25. november 2012 Vi tenkte også at 2 barn ville mer enn nok, men det er rart med det for i sommer begynnte vi og prate om hvor dan det ville bli med 3 barn og tenkt om vi ville få ei jente siden vi har 2 deilige gutter...Og vips i juli var jeg gravid Og fikk bekreftet på ul nå i november at det er ei lita snuppe i magen min! He,he!! Jeg har termin i april Og mannen min har allerede lagt inn ønske om et barn nr 4, så her blir vi nok en storfamillie tenker jeg Her har alle barna vært plannlagt og alle har sittet på første forsøk så prøvetiden har vært kort her i gården, heldigvis Lykke til med prøvingen det er så utrolig spenende
LillePerlen Skrevet 25. november 2012 #17 Skrevet 25. november 2012 Så koselig med ei lita jente på vei Jaffs! Noen tips om hvordan man unnfanger ei jente? Hadde vært koselig å avsluttet med ei jente, men veldig glad i gutta så hadde blitt glad for gutt igjen:)
Jaffs Skrevet 25. november 2012 #18 Skrevet 25. november 2012 For og få jente så er det en fordel og ha full oversikt over syklusen sin, for en bør ha sex 2-3 dager FØR eggløsning. Vi hadde 3 dager før. Ellers så sørget jeg og få et surt miljø i kjeden jeg sprutet inn eddikvann i skjeden ca 10 min før samleiet og eller så drakk jeg masse melk og grapefrukt juice for og få et surt miljø i skjeden. Ellers så fikk mannen koffein nekt, for koffein setter erkstra fart på guttene Vi hadde masse sex frem til de 3 dagen før eggløsning for jentene lever lengre enn guttene og jeg tenkte at jo mere sex vi hadde jo flere jenter ville det være igjen til og jakte på egget mitt Om det var dette som gjorde utslagget for om vi får jenta er jeg jaggu meg ikke helt sikker på, men dette blir ivertfall den første jenta i mannens famillie..
LillePerlen Skrevet 25. november 2012 #19 Skrevet 25. november 2012 Å så morro at det klaffet for dere! Man er jo selvfølgelig mest takknemlig for friske barn uansett kjønn, men er jo litt morro å eksprimentere uskyldig og prøve på noe man Ikke har fra før:) Har lest litt ang det med eddik skilling syntes det er spennende temaer. Med første hadde vi sex alle dagene hele syklusen. Med andre hadde vi kun en gang rett etter EL ca. Begge gutter.
Jaffs Skrevet 25. november 2012 #20 Skrevet 25. november 2012 Ja jeg ble kjempesjokka på ul når jordmoren sa det var en jente, jeg var nemmlig bombesikkert på at det var gutt nr 3 som var på vei Så jeg plannla og gå på shopping og kjøppe søtte gutteklær etterpå Jordmoren sa også at hun omtrent kunne garantere meg at nr 3 også var gutt, siden vi allerede hadde 2 gutter..he,he! Vi hadde ikke brydd oss om det ble gutt nr heller for vi vil jo ha en baby:D Men det er jo lov og prøve på jenta fordet om
Frufluffy Skrevet 25. november 2012 #21 Skrevet 25. november 2012 Har en av hver jeg og etter å ha sett i kalenderen ser det ut som vi hadde sex akkurat på el dagen.. Vi hadde sex en gang den perioden. Jeg var nesten ikke hjemme. Vi har vel egentlgi 50/50 for hva det blir og ikke skal vi vite det på ul heller. Blir en liten jobb å gå igjenom klær etter de to andre for å ha klart det som er nøytalt. Har ikke vist de to andre heller så har jo mye tøy som passer uansett.
Drømmer om nummer 3 <3 Skrevet 26. november 2012 Forfatter #22 Skrevet 26. november 2012 Kjiiiiipern! Kom nettopp hjem fra legen der jeg skulle ha tatt ut hormonspiralen, men så har trådene "krøpet inn" eller hva han sa, så han fikk den ikke ut men måtte henvise til gynekolog Håååååper ikke det tar så veldig lang tid... Ja ja, det er jo ikke verdens undergang, bare litt forkludring av planene. Ikke greit å være så uttålmodig
Jaffs Skrevet 26. november 2012 #23 Skrevet 26. november 2012 Du kan jo ta turen til privat gu om du har råd da Kan umulig koste så mye og da kommer du til på kort tid
LillePerlen Skrevet 26. november 2012 #24 Skrevet 26. november 2012 Ja det kan jeg tenke meg kom som ett sjokk<3 Har en ørliten følelse av at vi vil få jente, men blir nok gutt og kommer nok til å innstille meg på det /
LillePerlen Skrevet 26. november 2012 #25 Skrevet 26. november 2012 Kipt med oppkrøpet tråder! Håper du får time raskt og kan starte prøvingen snart <3 Heldiggris:€
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå