Gå til innhold

Siden vi snakker om barnevernet :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fant jeg denne på nettet,er dere enig eller uenig, jeg leste Kommetarene, og det skrev noen at de ble tatt fra barnet/barna sine uten grunn,akkurat det tror ikke jeg, men er vel både enig og uenig, hvis man er alenemor med et barn som sliter,så synes jeg det er feil og ta fra,de kan heller hjelpe til og gjøre hverdagen bedre for familien,men Barn som lever i uvissthet og ikke er trygge bør tas vekk fra hjemmet.

http://byavisa.no/2012/09/04/advarer-foreldre-mot-barnevernet/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullstendig uenig.

Barn har for lite rettsvern i Norge, foreldre for mye. At et ombud skulle gjøre noe annet enn tilsynsinstansen som allerede finnes - Fylkesmannen - og føre til andre beslutninger enn de som allerede tas i eksisterende rettsinstanser, finner jeg usannsynlig.

Det at utspillet kommer fra Demokratene sier vel gjerne sitt.

Skrevet

Folk som mister omsorgen for sine barn, skjønner det aldri selv...de eier ikke selvinnsikt. Hadde de gjort det, ville de aldri skadet barna slik de gjør psykisk/følelsesmessig eller fysisk. Det skal som oftest utrolig mye til før et barn blir tvangsplassert utenfor hjemmet, men det vet folk flest lite om, for de hører bare versjonen fra "de stakkars" foreldrene. Har selv jobbet mange år i barnevernet og sett mange barn lide i årevis før man har fått samlet nok bevis for å få saken igjennom i nemnda......takk Gud og Norge at det finnes et barnevern! Men de kan helt definitivt bli bedre, og det finnes klart lokale forskjeller fra landsdel til landsdel ift kompetanse og hvilke ressurser barnevernet kan tilby en familie. De færreste av oss hadde orket å stå i en så tøff jobb som barnevernet har! Ja til et bedre rettsvern for BARNA! Nei til foreldrevern!

Skrevet

Enig der, at de verner Foreldrene litt for mye,men skal vel komme en ny lov om det nå,synes jeg leste et sted. Barnevernet har gjort mye feil,men de gjør jo også mye bra,men er jo kun Negative som kommer ut stort sett

Skrevet

Fullstendig uenig.

Barn har for lite rettsvern i Norge, foreldre for mye. At et ombud skulle gjøre noe annet enn tilsynsinstansen som allerede finnes - Fylkesmannen - og føre til andre beslutninger enn de som allerede tas i eksisterende rettsinstanser, finner jeg usannsynlig.

Det at utspillet kommer fra Demokratene sier vel gjerne sitt.

Ja det har jo vert mest foreldrene så,men leste det skulle komme en ny lov,håper den går mer i barnas vei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...