Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 fjerne barnet/a fra hjemmet uten forundersøkelser? Anonym poster: 50b740ff23a6227c39d2456b40095b94
Ikkesåallerværst Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Da er det ytterst sjelden mistanker, men harde fakta..
Februargullet2013 Skrevet 23. november 2012 #3 Skrevet 23. november 2012 (endret) Vold Masse Alkehol og Narkotika Misbruk Men må være sikker Endret 23. november 2012 av snartmamma2013
stearin Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 Vold mot barna? Vold mot hvem? Jeg er altså ikke HI, bare lurer.
Februargullet2013 Skrevet 23. november 2012 #5 Skrevet 23. november 2012 Vold mot Mor, barn. alt av Vold
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #6 Skrevet 23. november 2012 De blir ikke fjernet pga mistanke, det er en lang prosess å ta barnet fra foreldrene altså. De få gangene et barn blir hentet ut av huset umiddelbart er de gangen f.eks politiet ringer barnevernsvakten fordi de har kommet opp i noe et barn må fjernes fra. F.eks om politiet blir tilkalt pga husbråk og finner en voldelig far og en banket mor, rusa foreldre e.l. så barnet må bort med en gang. Da blir barnet satt i beredskapshjem som en kriseløsning. Så starter prosessen hvor det blir bestemt hva som skjer videre med barnet, fosterhjem, tilbake til foreldrene eller kanskje til bare en av foreldrene. Anonym poster: 928c3c590c8fa88b90a52f57fb7f6f5f
Februargullet2013 Skrevet 23. november 2012 #7 Skrevet 23. november 2012 her er en link som kanskje hjelper litt http://www.krad.no/forebygging/barnogungdom/barnevern
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 Ok, fordi jeg har en bekjent som har mistet sitt yngste barn. Og her er det INGEN harde fakta som ligger til grunn. Det finnes ikke forundersøkelser, ingen fakta, absolutt ingenting. Og det kan jeg med sikkerhet si fordi jeg har sett endel av papirene. Jeg vet hvilken dag BV fikk mld, når de hentet barnet og jeg har sett datoer for når de har hentet inn opplysninger fra skole, lege og andre instanser. Disse datoene er omtrent 3-4 uker nyere enn da BV fikk melding. Hvordan er dette mulig? Anonym poster: ed9946ae36a430e25d3962536b7b6f2b
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #9 Skrevet 23. november 2012 Ok, fordi jeg har en bekjent som har mistet sitt yngste barn. Og her er det INGEN harde fakta som ligger til grunn. Det finnes ikke forundersøkelser, ingen fakta, absolutt ingenting. Og det kan jeg med sikkerhet si fordi jeg har sett endel av papirene. Jeg vet hvilken dag BV fikk mld, når de hentet barnet og jeg har sett datoer for når de har hentet inn opplysninger fra skole, lege og andre instanser. Disse datoene er omtrent 3-4 uker nyere enn da BV fikk melding. Hvordan er dette mulig? Anonym poster: ed9946ae36a430e25d3962536b7b6f2b Hva stod det om grunnlaget for omsorgsovertakelsen i papirene da? Anonym poster: bab7b65a50d5daa49d35e33557613808
Februargullet2013 Skrevet 23. november 2012 #10 Skrevet 23. november 2012 Det skulle aboslutt ikke være lov. de bør være 100% sikker før de henter et barn,de ødelegger jo tross alt barnet hvis de tar de uten og sjekke ting grundig først
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #11 Skrevet 23. november 2012 Mye kan bli gjort og undersøkt på 4 uker.... Det er nok alvorlige ting som skal til for at barnet nå er fjernet fra moren. Har hun en psykisk lidelse? Har barnet en diagnose moren ikke makter å følge opp? Har hun dårlig økonomi som går ut over barnet? Det finnes mange muligheter. Anonym poster: f0d1e20ccdc089e5b4c582556ca9ab30
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #12 Skrevet 23. november 2012 Ok, fordi jeg har en bekjent som har mistet sitt yngste barn. Og her er det INGEN harde fakta som ligger til grunn. Det finnes ikke forundersøkelser, ingen fakta, absolutt ingenting. Og det kan jeg med sikkerhet si fordi jeg har sett endel av papirene. Jeg vet hvilken dag BV fikk mld, når de hentet barnet og jeg har sett datoer for når de har hentet inn opplysninger fra skole, lege og andre instanser. Disse datoene er omtrent 3-4 uker nyere enn da BV fikk melding. Hvordan er dette mulig? Anonym poster: ed9946ae36a430e25d3962536b7b6f2b Har også en lignende sak. Så det skal ikke så mye til som en oppbanket mor og rusa far. To oppegående foreldre med tre barn. Ett av barna sliter, uten at PPT har funnet endelig grunn. Det har vært snakk om en diagnose. Mor ønsker ikke bistand fra BV, men tar selv kontakt med PPT for videre utredning. Det er en del krangling hjemme. Ikke mange vet om dette, kanskje ikke barna heller siden de sover når kranglingen pågår. Så mottar BV bekymringsmelding fra helt ukjente personer (ikke barnehage) om at det pågår skyting hjemme. Det stemmer at far har et jaktvåpen i huset, men det er aldri brukt til annet enn jakt av elg. Barnevernet hadde ingen fakta, kun denne bekymringsmeldingen som ikke hadde noe bevis. Barna blir hentet umiddelbart fra barnehage og akuttplassert i beredskapshjem. Her synes jeg absolutt barnevernet skulle troppet inn, men på en annen måte. Det var helt klart at foreldrene trengte bistand, men barnevernet gjorde det på feil måte. De kunne hjulpet familien, istedet førte de mange plager til de tre barna det gjaldt. Dette gjelder en familie som står meg veldig nær, og derfor vet jeg hvordan dette har gått. Ser at eldste gutten i familien utvikler adferdsproblemer, yngste jenta har angst og mellomste (han med diagnosen) sliter mer enn noen gang på grunn av lidelsen hans. Omtrent tre-fire år etter at dette skjedde ble bv-leder omplassert. Hun flyttet til en avdeling i kommunen der hun ikke jobber direkte med mennesker. Mange hadde klaget på vedtak som ble gjort samt BV-leders oppførsel overfor foreldre og barn i en sårbar situasjon, og denne kommunen hadde en av de høyeste antall akuttplasseringen den perioden BV-lederen jobbet der. Tragisk å tenke på at mange barn ble rammet for en slik urettferdighet på grunn av lederen i barnevernet. Men godt at det er over. Anonym poster: 2b58e0cc3c4d62d721d841ebe2b6e268
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #13 Skrevet 23. november 2012 Jeg vil helst ikke avsløre for mange detaljer ift. omsorgsovertakelsen og hvilke beskyldninger som ligger til grunne. Det er veldig vanskelig å forklare dere saken når jeg ikke kan avsløre noe særlig uten at saken kan kjennes igjen. Jeg kan si såpass at det er svært vage beskyldinger, ingenting håndfast man kan bevise på noe som helst måte. Det foreligger ikke mistanker til seksuelt misbruk eller annet misbruk. Alle beskyldninger som har kommet via melder stiller denne familien seg uforstående til. Aller mest det fjernede barnet og de to barna som fremdeles bor hjemme. Andre ting i saken som har vært litt tja... utradisjonelt i mine øyne: - barnets far blir nektet midlertidig omsorg pga sitt gode forhold til mor. - barnet blir sent rundt til slektninger i helgene uten mors medviten er mye mer også og jeg kan si at av det jeg har sett og hørt ang denne saken så har BV handlet fullstendig galt. Personen i BV som har hatt denne saken er fjernet og leder har tatt over. Dette skjedde etter at advokat la frem en anmeldelse under vurdering. En annen involvert har også innrømmet falske forklaringer og beskyldninger til BV men dette tas ikke til etterretning. Anonym poster: ed9946ae36a430e25d3962536b7b6f2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå