kajak&Daniel Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Skal fylle ut papirer før jeg skal på ultralyd, og der står det at jeg skal skrive fødselens varighet. Men jeg vet egentlig ikke hvor lenge. Når regner jeg fra? Hadde rier i 79 timer før han kom ut. I begynnelsen var de jo ikke så sterke eller effektive da. Det var vel de siste 12 timene at jeg hadde veldig sterke og uutholdelige rier. Vannet gikk aldri. Det tok de noen timer før han var ute. Noen som har forslag til når jeg skal regne fra?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Det sies at fra 4 cm er man i aktiv fødsel (da er det ingen vei tilbake). Hvis du husker når det var kan du regne det fra det tidspunktet. Anonym poster: a591fc410547460b7df32c9b0317b78e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #3 Skrevet 23. november 2012 De regner aktiv fødsel fra enten -4 cm åpning eller -vonde effektive rier som kommer regelmessig oftere enn hvert 5.minutt. Jeg har vært hjemme veldig lenge når jeg har født (bor bare 10 min fra sykehuset) så når jeg har kommet inn har jeg hatt opptil 8 cm åpning. Da fikk jeg beskjed om at siden åpningen ikke var målt men jeg hadde regelmessige rier hele veien kunne jeg regne tiden på fødselen fra jeg hadde regelmessige rier hvert 5.min. De som ikke har regelmessige rier (er jo noen som har uregelmessige rier helt frem til pressriene kommer) regner fra 4 cm åpning. De første riene som gjerne er uregelmessige og ikke veldig vonde regnes ikke med. De kan man gå med i flere døgn før det starter for alvor... Anonym poster: 1f828afbf7dc8445cb8ae5d4bd0a8326
Cat_Woman Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 Hvis du fikk et skjema fra sykehuset med en grafisk framstilling av fødselen står det kanskje på det? På min er det i hvert fall markert et punkt på kurven der det står "start aktiv fødsel".
kajak&Daniel Skrevet 23. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2012 Jeg husker ikke helt når det var 4 cm. Det var vel kanskje 10-12 timer før han kom ut. Det er 6 år siden den fødselen, så jeg husker jo ikke alt, og tror heller ikke jeg har noen papirer der det står noe. Men det spiller kanskje ikke så stor rolle? Neste fødsel blir jo ikke lik, så de vil vel sikkert bare ha en liten pekepinne...?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #6 Skrevet 23. november 2012 Høres ut som om du har hatt vonde modningsrier i mange timer før fødselen egentlig startet - du kan ikke ha hatt "ordentlige" rier i 79 timer, det hadde du aldri fått "lov" til på sykehuset. De har skjemaer for når de skal gripe inn ift åpningsfasen og fødselens lengde. Så jeg vil tro at din fødsel på papiret varte i betydelig kortere tid enn 79 timer. Det betyr likevel ikke at det kommer til å bli en like langvarig prosess neste gang! Anonym poster: 0c04e663c3e3fa20c253336ca62d1a0c
kajak&Daniel Skrevet 23. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2012 Ja, som sagt var det vel kun de siste 12 timene det var uutholdelige rier.. Sov ikke på 3 dager da.. Så da jeg fikk epidural som stoppet riene, sov jeg en times tid :-P Men da skriver jeg ca 12 timer eller noe... :-)
3 nøtter til Askepott Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 3timer og 50 min tok det fra vannet gikk og jeg fikk rier til ungen var ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå