Gå til innhold

Bamse i barnehagen.?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna i huset har akkurat begynt i barnehagen, hun sover i vogna om dagen og da er det ofte hun ikke får sove uten bamsen sin, hun setter den høyere enn smokken i de aller fleste tilfeller. bare bamsen er med er alt helt greit, naturlig nok da drasser hun denne bamsen med seg overalt om hun får lov, ihvertfall hjemme. I barnehagen ligger den noen ganger i vogna, men de fleste ganger ligger den akkurat der jeg la den igjen eller så ligger den på pause rommet til barnehagetantene. og jeg lurer litt, er det sånn at de helst ikke vil ha sånt i barnehagen? og da hvorfor ikke? bamsen er godt merket med navnelapp og frøkna er jo veldig gla i denne bamsen... synes det er litt merkelig. .. noen som vet?

 

Anonym poster: 8ca0b0c7e37e00bac4d6ab48dcd55d1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vil garantert ikke bli kalt barnehagetanter. Det kan jeg forsikre deg om. Ansatte derimot, det vil de nok godkjenne.

 

Når deg gjelder bamsen er det jo bare å spørre dem.

Jeg har i alle fall ikke opplevd at det er noe problem at barn har med seg kosedyr i barnehagen. Det er mange hos oss som har et i vogna si.

Kanskje barnet ditt ikke har det samme behovet for bamsen sin i barnehagen som det hun har hjemme?

 

 

Anonym poster: fd8f38bcb6d8942a90aa5336b9020e77

Skrevet

Kanskje de ansatte tar med bamsen inn etter at barnet har våknet? Kler det om der inne feks? Hvor står vognene om natten?

Vår 2 åring har bamse i bhg, trenger den for å sove. Den ligger bare i posen hele tiden for vi har 3 helt like (2 hjemme) men vognen står inne så det som er i blir ikke fuktig.

 

Anonym poster: 5f847244ec95f769efa8b958ea572cc0

Skrevet

Vi vil gjo gerne at barna skal frigjøre seg litt fra bamser og koser hos oss. Når vi ser at barna ikke trenger det legger vi det vekk. Men trenger barne det for trygghet eller trøst tar vi det frem.

 

Dessuten hadde det er det ganske vanskelig å passe på alt dette. Alle barna har kluter og smoker og bamser, og tepper. De bruker det å legger det fra seg, også bruker de det. Det er mildt sagt lett for å bli borte. Jeg har mere en en gang løpt bhg rundt og stått på hode for å finne igjen en bamse på slutten av dagen.

Så når den ligger på hylla har vi kontroll på den.

 

Men er det slik at dere foreldre heller vil at barnet skal være av hengi av bamsen sin, og sitte å kose med den, eller vil dere at barne skal frigjøre seg, og bli nysgjerig på de andre barna og leken.

 

Vi bhg"tanter" er også veldig opptatt av utvikling og læring. Og hvis barna kan utvikle seg mot å være mindre avhengi av kosene sine, så er det ønskelig i vår øyne.

Skrevet

#3

skjønner at det kan være problematisk om barna sitter med kosebamsen sin "hele tiden" men min sover bare med den, og har den kun i vogna/senga. Om jeg hadde funnet ut at de i bhg plutselig bare hadde tatt den bort fordi de mente at barnet ikke trengte den -uten å snakke med meg først- ville jeg blitt blitt veldig skuffet....

 

Anonym poster: 5f847244ec95f769efa8b958ea572cc0

Gjest meg mamma?
Skrevet

Vi vil gjo gerne at barna skal frigjøre seg litt fra bamser og koser hos oss. Når vi ser at barna ikke trenger det legger vi det vekk. Men trenger barne det for trygghet eller trøst tar vi det frem.

 

Dessuten hadde det er det ganske vanskelig å passe på alt dette. Alle barna har kluter og smoker og bamser, og tepper. De bruker det å legger det fra seg, også bruker de det. Det er mildt sagt lett for å bli borte. Jeg har mere en en gang løpt bhg rundt og stått på hode for å finne igjen en bamse på slutten av dagen.

Så når den ligger på hylla har vi kontroll på den.

 

Men er det slik at dere foreldre heller vil at barnet skal være av hengi av bamsen sin, og sitte å kose med den, eller vil dere at barne skal frigjøre seg, og bli nysgjerig på de andre barna og leken.

 

Vi bhg"tanter" er også veldig opptatt av utvikling og læring. Og hvis barna kan utvikle seg mot å være mindre avhengi av kosene sine, så er det ønskelig i vår øyne.

 

Tar dere bort koser, smokker og bamser som barna sover med, fordi det er vanskelig for dere og hold styr på, eller fordi dere ønsker at barna skal frigjøre seg fra tingene sine? Det er det rareste jeg har hørt. Er vel vanlig at barn har diverse "koseting" når de sover. Eller mente du at dere tar det bort utenom soving?

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Her er både smokk og bamse lov når de sover, men kun da. Det er jeg enig i =)

Skrevet

Vi vil gjo gerne at barna skal frigjøre seg litt fra bamser og koser hos oss. Når vi ser at barna ikke trenger det legger vi det vekk. Men trenger barne det for trygghet eller trøst tar vi det frem.

 

Dessuten hadde det er det ganske vanskelig å passe på alt dette. Alle barna har kluter og smoker og bamser, og tepper. De bruker det å legger det fra seg, også bruker de det. Det er mildt sagt lett for å bli borte. Jeg har mere en en gang løpt bhg rundt og stått på hode for å finne igjen en bamse på slutten av dagen.

Så når den ligger på hylla har vi kontroll på den.

 

Men er det slik at dere foreldre heller vil at barnet skal være av hengi av bamsen sin, og sitte å kose med den, eller vil dere at barne skal frigjøre seg, og bli nysgjerig på de andre barna og leken.

 

Vi bhg"tanter" er også veldig opptatt av utvikling og læring. Og hvis barna kan utvikle seg mot å være mindre avhengi av kosene sine, så er det ønskelig i vår øyne.

 

Tar dere bort koser, smokker og bamser som barna sover med, fordi det er vanskelig for dere og hold styr på, eller fordi dere ønsker at barna skal frigjøre seg fra tingene sine? Det er det rareste jeg har hørt. Er vel vanlig at barn har diverse "koseting" når de sover. Eller mente du at dere tar det bort utenom soving?

 

Barna bruker jo kosene sine når de sover. Det er jo en selvfølge!!

Gjest meg mamma?
Skrevet

Vi vil gjo gerne at barna skal frigjøre seg litt fra bamser og koser hos oss. Når vi ser at barna ikke trenger det legger vi det vekk. Men trenger barne det for trygghet eller trøst tar vi det frem.

 

Dessuten hadde det er det ganske vanskelig å passe på alt dette. Alle barna har kluter og smoker og bamser, og tepper. De bruker det å legger det fra seg, også bruker de det. Det er mildt sagt lett for å bli borte. Jeg har mere en en gang løpt bhg rundt og stått på hode for å finne igjen en bamse på slutten av dagen.

Så når den ligger på hylla har vi kontroll på den.

 

Men er det slik at dere foreldre heller vil at barnet skal være av hengi av bamsen sin, og sitte å kose med den, eller vil dere at barne skal frigjøre seg, og bli nysgjerig på de andre barna og leken.

 

Vi bhg"tanter" er også veldig opptatt av utvikling og læring. Og hvis barna kan utvikle seg mot å være mindre avhengi av kosene sine, så er det ønskelig i vår øyne.

 

Tar dere bort koser, smokker og bamser som barna sover med, fordi det er vanskelig for dere og hold styr på, eller fordi dere ønsker at barna skal frigjøre seg fra tingene sine? Det er det rareste jeg har hørt. Er vel vanlig at barn har diverse "koseting" når de sover. Eller mente du at dere tar det bort utenom soving?

 

Barna bruker jo kosene sine når de sover. Det er jo en selvfølge!!

 

Da er jeg enig med deg. Det gjør vi hos oss og, untatt når barna er nye eller veldig lei seg

Skrevet

I all hovedsak var det snakk om at jeg ikke skjønner hvorfor de velger å ikke ta den med når hun skal sove. Når hun leker med de andre barna skjønner jeg det selvfølgelig når jeg ser svarene her og hadde jeg tenkt litt lengere enn til nesa før fingrene trampet over ttastaturet, det kan vel kanskje ha en uheldig effekt om de som holder på å bli avvent kosedyr, at de blir misunnelige ell? Grunnen til at jeg også spørr er vi hadde oppstart i bhg på mandag, hvis det var slik at alle burde vite at kosedyr ikke er lov ville jeg blitt litt flau siden jeg har pushet så veldig med denne bamsen... Nettopp fordi frøkna mi trenger egentlig ikke bruke smokk, bare bamsen er der er alt helt i skjønneste orden, vi glemte bamsen igjen hos et vennepar en gang, ALDRI igjen! de andre barna i barnehagen løper jo rundt med smokk, bamsen er "smokken" til min frøken. Trenger jeg si noe mer? Hehe:) takk for fine svar :)Og beklager virkelig, hvis jeg fornærmet noen med barnehagetanter "beskrivelsen" , Jeg viste ikke at dette var en sår greie. Ihvertfall ikke siden noen de ansatte i bhg til datteren min introduserte seg som nettopp det... navn, barnehagetante, jobbet her i x antall år... er vel smak og behag?men uansett beklager virkelig om jeg tråkket på noen tær her, det var ikke meningen! :/

 

Anonym poster: 8ca0b0c7e37e00bac4d6ab48dcd55d1e

Skrevet

forresten er frøkna bare 8mnd... vel, nesten 9mnd... og siden hun i tillegg er helt fersk i bhg, ville det ikke være godt for henne å ha bamsen med seg de første ukene slik at hun blir komfortabel med alle de nye settingene hun opplever nå :)? kanskje forseint å gjøre noe med nå, og hun stortrives sammen med de andre barna, så jeg har ingen bekymringer sånn sett:) bare synes det har vært litt snodig med denne bamsen:)

 

Anonym poster: 8ca0b0c7e37e00bac4d6ab48dcd55d1e

Gjest meg mamma?
Skrevet

I all hovedsak var det snakk om at jeg ikke skjønner hvorfor de velger å ikke ta den med når hun skal sove. Når hun leker med de andre barna skjønner jeg det selvfølgelig når jeg ser svarene her og hadde jeg tenkt litt lengere enn til nesa før fingrene trampet over ttastaturet, det kan vel kanskje ha en uheldig effekt om de som holder på å bli avvent kosedyr, at de blir misunnelige ell? Grunnen til at jeg også spørr er vi hadde oppstart i bhg på mandag, hvis det var slik at alle burde vite at kosedyr ikke er lov ville jeg blitt litt flau siden jeg har pushet så veldig med denne bamsen... Nettopp fordi frøkna mi trenger egentlig ikke bruke smokk, bare bamsen er der er alt helt i skjønneste orden, vi glemte bamsen igjen hos et vennepar en gang, ALDRI igjen! de andre barna i barnehagen løper jo rundt med smokk, bamsen er "smokken" til min frøken. Trenger jeg si noe mer? Hehe:) takk for fine svar :)Og beklager virkelig, hvis jeg fornærmet noen med barnehagetanter "beskrivelsen" , Jeg viste ikke at dette var en sår greie. Ihvertfall ikke siden noen de ansatte i bhg til datteren min introduserte seg som nettopp det... navn, barnehagetante, jobbet her i x antall år... er vel smak og behag?men uansett beklager virkelig om jeg tråkket på noen tær her, det var ikke meningen! :/

 

Anonym poster: 8ca0b0c7e37e00bac4d6ab48dcd55d1e

 

Det er ofte dumt med private leker blant barnehagens leker. For din datter er bamsen hennes kos, men for resten av barna er det en leke.

Små barn har ofte vanskelig for å forstå at noen leker er private og ikke kan deles, men at andre leker må deles. Derfor er det lettere med sutter og kosekluter.

 

Og ja jeg liker ikke ordet barnehagetante, men mine tær lever enda :)

Gjest meg mamma?
Skrevet

forresten er frøkna bare 8mnd... vel, nesten 9mnd... og siden hun i tillegg er helt fersk i bhg, ville det ikke være godt for henne å ha bamsen med seg de første ukene slik at hun blir komfortabel med alle de nye settingene hun opplever nå :)? kanskje forseint å gjøre noe med nå, og hun stortrives sammen med de andre barna, så jeg har ingen bekymringer sånn sett:) bare synes det har vært litt snodig med denne bamsen:)

 

Anonym poster: 8ca0b0c7e37e00bac4d6ab48dcd55d1e

 

Siden du sier at hun stortrives, så er det jo ikke sikkert at hun har hatt så stort behov for bamsen

Skrevet

Sønnen min har alltid med.seg kosedyr i bhg, og han er snart 3 år. Det ligger på hylla stort sett (innimellom vil han ha det med inn.på avd og da får han lov til det en stund, feks fram til mat eller andre aktiviteter. Etter det blir kosedyret lagt på hylla, no problem. Alle sier at kosedyr/kos gjør barna tryggere, så vi kommer ikke til å.pushe gutten til å.legge igjen kosedyret hjemme så lenge det ikke er noe problem for noen.

Skrevet

Frøkna har alltid med bamse i bhg. Varierer litt hvilken/hvilke. Hun må ha bamse for å få sove. Dette har også bhg personalet erfart selv. Det er aldri noe problem at bamsene er med inn. De legger den bare i hylla hvis hun legger den fra seg, så får hun den når hun skal sove. Burde ikke være så vanskelig for andre bhg å få til heller.....

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

I vår barnehage får ungene ha både sutta og bamse (eller lignende) når de skal sove. Det ligger alltid i vogna til det enkelte barn.

 

Enkelt og greit å holde styr på, tenker jeg. Og fint for de barna som trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...