Gå til innhold

Skravletråd


Leb76

Anbefalte innlegg

Jeg drister meg til å starte en skravletråd her, jeg. Nå er det jo flere som har gått over i andre trimester, så er vi plutselig på to steder der. Jeg har vært litt inne på både 1. og 2. trimester, men det blir jo litt tungvindt...

Dere får skravle med meg her hvis dere har lyst :)

 

Jeg har vært hos legen igjen i dag. Ble sykemeldt for to nye uker.

Hun lurte på om det var mulig for meg å gjøre mindre, så kanskje jeg ble mindre kvalm. Jeg skjønner ikke hvordan det skal være mulig å gjøre mindre enn jeg allerede gjør. Jeg som har en kjempedag hvis jeg har klart å komme meg i dusjen... Alt annet faller desverre på samboeren. Kjenner jeg har litt dårlig samvittighet der, men jeg passer på å skryte mye av han da.

 

Og jammen er det bra at det er helg i dag! Gleder meg til to dager med annet selskap enn tv'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Kjekt med skravvletråd:))))

Huff, må være slitsomt å være så dårlig:( Håper det går over innen de 14 dagene er over!

 

Har selv vært syk i nesten 3 uker. Influensa, halsbet og helt potte tette bihuler..Lå pal på sofaen i nesten 3 uker. Utslitt av å dusje og bare det å gå på do. Så samboeren min måtte også gjøre alt i huset, sysselsette sønnen osv.. Jeg bare lå pal...

Heldigvis våknet jeg som et nytt menneske på tirsdag, og jeg er i form igjen. Så nå klarer jeg å gjøre alt igjen:) Deilig..

Er litt kvalm på kveldene, men ikke så mye at jeg brekker meg.

 

Er nå 10+2, og nermer meg sakte men sikkert de berømte 12 ukene... tjuhuuu

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Jeg er 12 fullgåtte uker på søndag. Gleder meg over at tiden går selv om det føles som den står stille. Har vært sykemeldt 1 mnd og skal tilbake til legen på mandag. Har hyperemesis og har vært elendig. Litt bedre nå, men kaster fortsatt opp og er kvalm og elendig. Mannen har vært borte i 4 uker mens dette har stått på som værst så jeg har vært helt nede i kjelleren for å hente krefter. Vi har jo to barn fra før som trenger meg.

 

Nå reiser har igjen på søndag så da blir jeg alene igjen i 2-3 uker. Håper formen stiger enda noen hakk slik at vi kan styre med juleforberedelser :)

 

Hvordan er magen deres? Jeg har faktisk litt problemer med å skjule min nå. Jeg er jo 3. gangs, men likevel.. Jeg har bestandig fått mage sent.

Har dere fortalt verden om graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått bra med mage. Jeg kan kanskje skjule det med litt store, vide klær, men da ser jeg jo bare tykk ut...

Sånn sett er det jo greit å være sykemeldt og så dårlig at jeg bare ligger på sofaen. Man treffer ikke mange folk på den måten.

Vi skal fortelle det til familien neste helg, da passer det bra i forhold til en bursdag. Og når de har fått vite det, så tenker jeg at alle andre kan få vite det også. Det er bare litt om å gjøre at de får vite det først. Spesielt i disse facebooktider er det ikke så lett å holde kontroll på hvem som vet hva. Hadde ikke likt det hvis foreldrene våre fikk vite det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, merker du ingen bedring i det hele tatt? Jeg har gått fra å spy 10 ganger pr. dag til bare 4-5 ganger i uka. Det merkes veldig godt på formen, men energinivået er fortsatt labert.

 

Vi har lyst at barna skal få vite det av oss og ikke av noen andre. Når jentene våre vet det er det nok bare snakk om dager før "alle andre" vet det også. Regner med de kommer til å fortelle det til alle de møter :)

Hadde tenkt å fortelle det neste helg vi også, men mulig vi gjør det på søndag siden mannen reiser bort da. Jeg er akkurat 12 uker da så det passer jo egentlig greit.

 

Foreldrene våre og søstrene våre vet det allerede. Mamma så det på meg (jeg har sett helt forferdelig dårlig ut) og da fortalte vi det til svigers også. Har fått mye hjelp fra dem nå når jeg har vært så dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa liker skravletråd :) Her har "alle" visst det fra uke 8 allerede fordi jeg har vært så dårlig, har trengt hjelp og støtte fra de rundt meg. Vært sykemeldt i 4 uker nå og er det i to uker til..gleder meg sånn til å bli bra igjen og greie å jobbe, synes det er utrolig kjedelig å bare være hjemme, og det verste er at jeg for det meste ikke greier å se tv en gang eller være på pc, men i dag har jeg en litt bedre dag :) Gleder meg masse til å hoppe over til 2. tri med dere som er der og satser på et hyggeligere tri da. Håper bare jeg er i fin form til jul igjen, vært kjedelig å være dårlig da også. Er 10+2 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke greit å ha det slik over lengre tid. Jeg var hos legen i dag og han sykemeldte meg ut året. Har allerede gått 1 mnd hjemme og merker at det er tungt. Er ikke vant til å være hjemme så jeg blir litt deppa av det. Er så lei av å være inne i huset på den samme sofaen dag ut og dag inn. Jeg merker at jeg er bedre, men i de andre graviditetene har jeg vært kvalm og kastet opp helt til uke 16 og 20.

 

Var å bestilte meg time til jordmor i dag. Fikk time neste uke. Ser frem til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

Har virkelig savnet en slik tråd, syns det er litt vanskelig å følge med nå når vi er på forskjellige trimestre "alle" sammen :-)

 

I dag har vi vært på tidlig ultralyd. Vi fikk se en meget aktiv krabat, som mer enn villig viste seg fram for oss :-) 12+3 i dag og ny termindato ble satt til 10.juni :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi begynt å fortelle den store nyheten til familie og venner.

Vi har store familier begge to, så det ble noen timer i telefonen på oss. Fikk nesten ikke gjort annet på lørdag :)

Og det må være de beste telefonsamtalene jeg noen gang har tatt. Jeg ble møtt med masse glede og varme, noen gledestårer og jammen klarte vi ikke å overraske mange også. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay for skravletråd! Jeg har tre forskjellige termindatoer å forholde meg til, så er ikke helt sikker på hvor langt jeg er på vei, men mellom 12-13 uker et sted :-) er sykemeldt, men var allerede sykemeldt når jeg ble gravid pga et prolaps i ryggen. Må bli hjemmeværende resten av svangerskapet... Så nå har jeg funnet frem strikketøyet og har mange prosjekter fremover :-) har enn treåring fra før og da somfår tiden til å gå fort! Mage her og, og jeg vurderer p ta ned gravidbusene fra loftet. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på ul. Ble satt en hel dag bakover på termin, så ifg jordmor er jeg idag 11+4 dager på vei..

 

Alle målinger var fine. H*n vinket til oss faktisk.. hihi

Knøttet var 5 cm langt.

 

Så nå er det ikke hemmelig lenger, nå får jungeltelegrafen gå sin gang.. hoho :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig babybell :D åhh gleder meg til UL :)

 

Dere drevne, når kan jeg gå over til 2. tri igjen, var det ikke før fullgåtte 13? helt forvirret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er saa mye forskjellige meninger om naar nöyaktig 2. trimester starter, men saa et sted her inne at det visstnok er etter 12 fullgaatte uker, altsaa 12+0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...