Gjest Antarctica Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Dette skrev Åse Irene Rilås Williksen på facebooksida til Narkomanes Pårørende Kalde hjerter og mangel på folkeskikk! På vei hjem fra jobb i Torggata/Storgata i kveld ble jeg vitne til at en hjemløs tigger ble slått, sparket og rana av tre gutter i 16-17 års alderen. Tre ”herrer” flere par og taxisjåfører så hendelsen og INGEN reagerte. Kun en buss som bråstoppet og tutet og jeg. De tre ”herrene” stoppet opp og så på mens de lo og ristet på hodet, parene skyndet seg videre osv. Attpå til fnyste to ”fine fruer” høylytt og sa ”Æsj” da jeg prøvde å trøste den hjemløse med en klem, penger og bekreftelse på at NOEN bryr seg. Den hjemløse gråt og var fortvilet…ikke for pengene men fordi han synes det er skamfullt nok å tigge på gata og følte at det siste lille han hadde av selvrespekt ble fratatt ham nå i kveld. Han var nykter! Jeg håper at alle de andre vitnene til hendelsen sover godt i natt og at de ikke selv noen ganger blir utsatt for slikt. Disse snørrungene som ranet ham, vil jeg tro får sin ”lønn i himmelen” Hvorfor skriver jeg dette? Dessverre er dette ingen uvanlig og unik hendelse…..det skjer hver dag i ”vårt lille land” at medmennesker blir utsatt for urett og overtramp av snørrhovne banditter. Mitt ønske er bare å gi dere noe å tenke på. At dere, mine venner, viser like stor respekt for Ola uteligger som for Mr. Rævvafullavpenger og at vi lærer våre barn det samme.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Slike historier tar jeg med en stor klype salt. Ellers enig i at man må respektere alle uansett rang i samfunnet. Anonym poster: 5b796c7e189600d85156a35807c041c3
Gjest Antarctica Skrevet 23. november 2012 #3 Skrevet 23. november 2012 Mener du at du tror hun lyver?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 Jeg tror iallefall hun lyver! Men hun har et poeng uansett Anonym poster: 6b0ff5064af5b3c063f65b78fb3b8fe8
Caprica Skrevet 23. november 2012 #5 Skrevet 23. november 2012 Nei jeg tror ikke hun lyver. Jeg er ikke noe fan.av tiggere, men de skal ikke angripes for det! Det går an å være høflig mot dem.og si "nei beklager", man trenger ikkw behandle dem som søppel!
Gjest Antarctica Skrevet 23. november 2012 #6 Skrevet 23. november 2012 Syns vel at å slå og sparke sine medmennesker bør unngås uansett, jeg. Kall meg gjerne gammeldags...
stearin Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 Uff... Grusomt å tenke på... Fikk et stikk i hjertet når jeg leste dette, slikt skal ikke skje! De som så dette, og ikke gjorde noe, er like skyldige som de som faktisk gjorde det. Samme gjelder om det ikke er Ola Nordmann-uteligger men f.eks. en rumener. Man bruker ikke vold mot andre personer eller dyr, det er fullstendig respektløst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå