Gå til innhold

Jeg trenger andres synspunkter på dette. Hvem av oss har rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har vært utro, over tid. Nå angrer han, og fortalte det til meg.

Jeg er veldig skuffet og såret, men ønsker å fortsette sammen med ham. Tilliten ligger i grus, men jeg vil prøve å bygge den opp igjen. Jeg har sagt til ham at jeg må få tilgang til hans telefon, epost og skypekonto. Jeg har ikke tenkt til å kontrollere alt han driver med, men jeg vil ha muligheten, vil at han skal vise at han faktisk ikke vil ha hemmeligheter for meg.

Han sier at dette er greit, men mener at da bør han også få tilgang til min telefon, epost og skype. Telefon og skype er helt ok for meg, men jeg utveksler en del veldig personlige eposter med en venninne i utlandet. Dem vil jeg ikke at han skal lese, egentlig mest på grunn av henne. Hvis jeg ikke kan garantere henne at det bare er jeg som leser det hun skriver, kan hun heller ikke skrive de tingene til meg som hun gjør.

Jeg har aldri vært utro, og mannen min tror heller ikke det. Han mener bare at åpenheten og tilliten bør gå begge veier. Jeg mener at jeg viser ham stor tillit ved å prøve å gjenoppbygge tilliten, og at hans svar på dette må være at han ikke skal ha private "rom" der jeg ikke har adgang. Jeg ville aldri ha bedt om dette dersom han ikke hadde vært utro, jeg var aldri mistenksom før.

Hva mener dere? Hvem av oss har rett?

Anonym poster: e7fd6d42e6e295c7292564d31dddeb1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår behovet ditt for å "overvåke" nå, men da må han få lov også. Hvis ikke kan ingen av dere få kontroll på den måten.

Dessuten har det litt å si hvor lenge han har vært utro, evnt med hvor mange, hvilke arenaer han brukte, osv. Skjønner behovet ditt er større jo mer eller ofte han har holdt på. Også spørs det litt hvor lenge dere har vært sammen, om det er barn i bildet o.l.

Et tips, om han har skype eller mail, må du regne med at han har flere kontoer, med annet navn.

Anonym poster: 7df8199ac9e580631bd00c87dbdc75e3

Skrevet

Selv om det er han som har vært drittsekk, så synes jeg faktisk begge skal være like åpne. Men ser problemet ditt ang venninna di. Kan du ikke opprette en ny mail som du bare bruker med denne venninna. Han får ikle tilgang, men når han måtte ønske det kan du vise han at det kun ligger mail fra henne i innboksen?

Vanskelig situasjon. Hadde kvitta meg med mannen jeg da, så har aldri tenkt noe sånt ;p

Anonym poster: 1fe7aa0841bc9283fe7c22631a5d4dfe

Skrevet

Du har rett. Dessverre er den utro parten ofte mistenksom i forhold til partner utfra at på seg selv kjennet man andre.

Han bør først vise at han er verdig noe som helst tillit fra din side!

Anonym poster: b6df5c83d4b0bc7b45debedb08a1dcca

Skrevet

Jeg forstår behovet ditt for å "overvåke" nå, men da må han få lov også. Hvis ikke kan ingen av dere få kontroll på den måten.

Dessuten har det litt å si hvor lenge han har vært utro, evnt med hvor mange, hvilke arenaer han brukte, osv. Skjønner behovet ditt er større jo mer eller ofte han har holdt på. Også spørs det litt hvor lenge dere har vært sammen, om det er barn i bildet o.l.

Et tips, om han har skype eller mail, må du regne med at han har flere kontoer, med annet navn.

Men hvorfor mener du at han må få lov til å overvåke min kommunikasjon med andre? Jeg har aldri gått over noen grense, og det vet han. Jeg vil ha tilgang på hans kommunikasjonskanaler for å prøve å bygge opp tilliten igjen. Jeg kommer ikke til å kontrollere alt han gjør, for jeg vil egentlig ikke være en slik person, men jeg vil vite at jeg har muligheten til det.

HI

Skrevet

Han er usikker på deg nå, for det er vel ofte slik at "på seg selv kjenner man andre." synd for han!

Han har vært utro. Om det var en gang eller ti er egentlig likegyldig her, tilliten er uansett borte. Selvfølgelig vil du ha tilgang om du skulle ønske det, mem han har da ingen grunn til å ha tilgang til ditt.

Bare det at han foreslår det i en situasjon som dette er tarvelig.

Det er du som er sveket og han som har mye å bevise nå.

Når en gang tilliten er tilbake, kan dere jo ha mere tilgang om det skulle være ønsket. Men du skal ikke straffes mere for hans svik.

Om han begikk mord, skulle vel du også ha sonet.

Neh.. Synes han er frekk som i det hele tatt foreslår det!

Skrevet

Men hvorfor mener du at han må få lov til å overvåke min kommunikasjon med andre? Jeg har aldri gått over noen grense, og det vet han. Jeg vil ha tilgang på hans kommunikasjonskanaler for å prøve å bygge opp tilliten igjen. Jeg kommer ikke til å kontrollere alt han gjør, for jeg vil egentlig ikke være en slik person, men jeg vil vite at jeg har muligheten til det.

HI

Mener bare det må være likt. Helt ærlig synes jeg ikke noen av dere skal overvåke hverandre. Tillit skal være tillit. Ok, så den er brutt nå, men da må dere arbeide dere gjennom dette og ordne opp på nytt.

Husk forresten at må smart tlf så finnes det app som gjemmer enkelte sms'r fra de du lagrer der inne.

Skrevet

HI

Mener bare det må være likt. Helt ærlig synes jeg ikke noen av dere skal overvåke hverandre. Tillit skal være tillit. Ok, så den er brutt nå, men da må dere arbeide dere gjennom dette og ordne opp på nytt.

Husk forresten at må smart tlf så finnes det app som gjemmer enkelte sms'r fra de du lagrer der inne.

Hadde det bare vært så enkelt som å bestemme seg for å ha tillit og så var den på plass, så skulle jeg ha gjort det. Men det er ikke slik. Tror knust tillit er som en vase, den må limes langsomt sammen, og blir aldri helt den samme. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Det at han nå viser meg at han ikke vil skjule noe for meg, er en begynnelse, det er noe som jeg kanskje kan bygge videre på. Jeg ønsker ikke å være en mistenksom dame, men akkurat nå er jeg det. Veldig. Jeg stolte så mye på ham, og slaget jeg fikk var utrolig tungt. Poenget med dette er ikke å overvåke, men at han skal vise at han ikke skjuler noe for meg.

Han har ikke smarttelefon. Men selvsagt vet jeg at han kan slette både sms og epost, eller ha andre kontoer. Den sjansen får jeg ta. Jeg tror ikke han har det.

HI

Gjest Antarctica
Skrevet

Han kan IKKE forlange at "åpenhet" går begge veier med mindre også utroskapen har gjort det!

Skrevet

Denne situasjonen er det han som har skapt. Dette hadde du ikke krevd om han ikke var utro. Han kan ikke kreve tilgang til dine ting.

Anonym poster: 2203054a1b66290e4553d756430eaec0

Skrevet

Det er HAN som har noe å bevise her, ikke du! Og er han interessert i å redde forholdet deres, så bør han legge seg langflat og ikke kreve noe som helst.

Jeg hadde aldri klart det du gjør nå, så han bør prise seg lykkelig for at du i det hele tatt ønsker å fortsette forholdet!

Skrevet

Fy faen! Kast han på hue og ræva ut!!

Anonym poster: d4a1953616a1b7e27baba478c601dd6c

Skrevet

Fy faen! Kast han på hue og ræva ut!!

Anonym poster: d4a1953616a1b7e27baba478c601dd6c

Kunne du ikke ha spart deg den? Det ligger en del tenking og tvil bak en slik avgjørelse som jeg har tatt, og det er et velig, veldig sårt punkt. Beklager hvis jeg er humorløs, men for meg er dette ikke morsomt. Og det er heller ikke morsomt å bli servert denne standardfrasen.

HI

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jan bestemte å være utro. Du bestemmer hva som skal til for å få din tilgivelse. Nå er det du som er sjefen!

Skrevet

Du gjør et offer ved å satse på denne mannen på tross av hans tillitsbrudd. Det er du som bestemmer over deg selv i forhold til om du kan tilgi, legge det bak deg og gå videre. Om du ikke kan det, og føler et behov for å kotrollere ham gjennom denne overvåkningen som du krever for å fortsette forholdet, synes JEG at du heller burde avslutte deres samliv.

Det er aldri bra at et forhold har en ulik maktbalanse, hvor den ene kan dominere/kotrollere den andre.

Ønsker deg masser av lykke til :-)

Anonym poster: 923291156b2a9c2ec7152217d7ed66bd

Skrevet

Du gjør et offer ved å satse på denne mannen på tross av hans tillitsbrudd. Det er du som bestemmer over deg selv i forhold til om du kan tilgi, legge det bak deg og gå videre. Om du ikke kan det, og føler et behov for å kotrollere ham gjennom denne overvåkningen som du krever for å fortsette forholdet, synes JEG at du heller burde avslutte deres samliv.

Det er aldri bra at et forhold har en ulik maktbalanse, hvor den ene kan dominere/kotrollere den andre.

Ønsker deg masser av lykke til :-)

Anonym poster: 923291156b2a9c2ec7152217d7ed66bd

Det er ikke snakk om å skulle ha et maktovertak og dominere, det er snakk om å finne noe jeg kan begynne å bygge tillit på. Nei, jeg stoler ikke på ham nå, uansett om jeg gjerne ville. Det er ikke noe jeg kan bestemme meg for. Men jeg kan bestemme meg for å prøve å gjenoppbygge tilliten. Det virker som om mange tror at det å stole på noen er noe man bare bestemmer seg for, men det er ikke så enkelt.

HI

Skrevet

Jeg tror ærlig talt at jeg bare hadde ledd av han om det var meg det var snakk om..

Det er _han_ som har laget dette tillitsbruddet,så da får han ta konsekvensene også.Ærlig talt,du tilgir utroskap,han bør virkelig krype.

Skrevet

Du skriver ikke om dere har gjort det, men hvis dere ikke har gjort det så ville jeg tatt kontakt med familievernkontoret, samlivsterapeut eller lignende som kan hjelpe dere. Det kan hjelpe ham til å forstå hva det er du trenger for å bygge opp igjen tilliten til ham - og hva han da faktisk må gjøre og evt finne seg i.

Det er så mye lettere for deg om dette kommer fra en fagperson og upartisk person i saken, heller enn at du nå skal måtte kjempe kamper hvor han kjemper imot fordi han sikkert føler at han blir umyndiggjort. Han prøver nok følelsesmessig å redde litt av "æren" sin (han trenger ikke være det bevisst) og da begynner han å stille motkrav hver gang du krever noe av ham.

Så gjør det lettere for både deg og ham, få kvalifisert hjelp til å løse problemene deres!

Lykke til!

Anonym poster: 97cee8a9a7d0859bd36cd56600a1e1b3

Skrevet

Jeg mener du har rett i denne situasjonen. Uansett hva du tenker, sier og føler nå har du rett i, og det bør han bare finne seg i! Sånn er det når man begår det ultimate sviket mot sin partner, man må bare gi den andre parten akkurat det han/hun vil ha. Utrolig frekt av han å kreve det samme tilbake når det ikke er du som har gått bak ryggen hans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...