Gå til innhold

Barnebok anbefaling

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lenge slitt med fraværende leselyst hos eldste jenta. Hun leser leksa,men ikke noe mer. Formuer er brukt på barnebøker og blader samtidig som vi har vært mye på biblioteket.

Så fant jeg kom jeg over en gammel barnebok av Gabriel Scott mens jeg ryddet. Sølvfaks. Den slo ann og er visst gørrspennende.

Så til de som tror at dagens barn må ha alt moderne og nytt- in your face Boken anbefales på det varmeste :)

Endret av ellen-propellen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, så fint å høre! Det spys ut så mye elendig dusinvare av barnelitteratur som er så hipp og with-it at man kan få utslett, men det er neigu ikke sikkert det er den som skaper leselysten.

Forresten, har dere prøvd noen av de gamle som er nyutgitt, type Anne fra Bjørkely, Emily fra Månegården, etc? Fine fine bøkene... Forresten lurer jeg på hvordan Evy Bøgenæs hadde slått an nå?

Og så kan jeg anbefale Barbro Lindgrens Superhemmelig, Topphemmelig, og Bladene brenner.

Skrevet

Her har vi plukket frem mor's (mine) skjulte skatter fra loftet.

Gulltopp, Bobsey barna, Ina bøkene, Vi fem bøkene, Frøken Detektiv og Hardy guttene (kule de da).

For å ikke glemme bøkene til Elsa Beskow.

Gjest amandine
Skrevet (endret)

Ellers anbefales litt nye,også,Leo og Mei av Synne Lea, Hei det er meg av Nina Grøntvedt, Vaffelhjarte og Tonje Glimmerdal av Maria Parr, for eksempel. Heia norske nye barnebokforfattere!! Og for de mindre barna, Reisen av Veronica Salinas. Elsker.

Endret av amandine
Skrevet

Ellers anbefales litt nye,også,Leo og Mei av Synne Lea, Hei det er meg av Nina Grøntvedt, Vaffelhjarte og Tonje Glimmerdal av Maria Parr, for eksempel. Heia norske nye barnebokforfattere!! Og for de mindre barna, Reisen av Veronica Salinas. Elsker.

Støtter VELDIG Leo og Mei, de andre kjenner jeg ikke men ungen sier hun har lest Tonje Glimmerdal og likte den.
Skrevet

Størstegutten likte Bobseybarna, Fem og frøken Detektiv for noen år siden, men Gulltopp og Hardyguttene var ingen suksess. Har mange GGG- og GGP-bøker liggende her som først var pappa eller mammas og deretter mine. Får se om noen av mine tre fenges av noe av det. Jeg tror Evy Bøgenes vil fenge, men kanskje ikke guttene.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Min favoritt som liten var Gudrun Mebs sin Sunday's Child. Har ikke lest den på mange år, må få tak i den. Veldig fin, synes jeg. Den ble lest mange, mange ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...