Gå til innhold

Flinke studenten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så fornøyd med meg selv da jeg i høst bestemte meg for at sosiologi var veien å gå.

Nå sitter jeg her, men en snart ferdig oppgave som skal leveres inn, har hittil fått alt godkjent med flotte kommentarer som helst skulle vært rammet inn å satt på veggen. Problemet er jo bare at jeg ikke skjønner bæret av noe av det jeg har gjort!!

Gaah, tror ikke jeg overlever eksamen :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i det, få papiret og finn en jobb du forstår :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Klart du skjønner det du bare vet det ikke.

Skriv ned alt du husker.

Begynn med teoretikerne ta et A4 ark, dall det Erik Erikson, skriv alt du vet om han i midten, utdyp med eksempler og slikt til høyre, og hva den teorien er sentral.

Til venstre har du hva den bygger på. =)

Så gjør du det med Bandura og bla bla bla..

Så plutselig leser du noe og skal drøfte og da husker du at jommen var det ikke dette Ziehe mente! For da er det vissuelt og du får brukt det godt på eksamen. Når du må dra inn teoretikere inn i oppgaven. Som kriminalitet, samfunnsteoriene, oppdragelse, invandring. Da vet du hvor det hører hjemme =)

Lykke til!

Skrevet

Det var ett supert tips som skal brukes når eksamenslesing slår til for fullt:)

Men nå står større utfordringer for tur, utregning av kjikvadrat, statistisk generalisering og annen d****. Jeg har selverklært dyskalkuli(??) og skriker løpende i motsatt retning når jeg ser en kalkulator, dette lover ikke godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...