Gå til innhold

Felles soverom for to små gutter? Eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og jeg er uenige. Vi har tre soverom i huset, et digert og to mindre. Av praktiske årsaker vil vi ikke ha noen av barna på det ene av de små rommene slik at vi selv vil ta i bruk dette rommet som vårt soverom.

Da står vi igjen med et stort og et lite rom, vi har to gutter på 1 og 3 år. De er veldig gode venner. Jeg har sett for meg en løsning der gutta sover sammen på det lille rommet og bruker det store som felles lekerom.

Dette rommet er på over 20 kvadrat mens det lille er 9.

Mannen min mener at barna MÅ ha hvert sitt rom. Jeg tenker at det kan de få når de blir større. Hva synes dere?

Anonym poster: e9373371442d432ff2d490cbcd282f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det som er mest praktisk til de blir større. Personlig syns jeg det er best om barna har separarte soverom. Den ene må ofte bli forstyrret av den andre f.eks. ved sykdom.

Skrevet

Synes du har et veldig godt forslag. Spør barna da vel? Hvis de er gamle nok...De fleste vil ofte dele rom.

Dessuten er det sikrere om det f.eks skulle brenne. 1 rom å hente gutta fra...

Anonym poster: bc716dce0397b767b1e15fdd997e11a5

Skrevet

Ville hatt det store til felles soverom for gutta og det lille som lekerom/gjesterom etc.

vi skal gjøre det samme. Har tre barn og forhåpentligvis snart 4-5 soverom i leiligheten. da blir det et til oss, et til storesøster, et til gutta på deling, ett til gjesterom og muligens et garderoberom eller lekerom.

Skrevet

Kommer an på aldersforskjell tenker jeg. Legger de seg samtidig? Leker de med samme leker eller er en av dem så liten at enkelte leker er farlige enda for han??

Vurder litt slike ting først, men ellers ser jeg ikke noe problem med at de har rom sammen :-)

Skrevet

Vi hadde akkurat den løsningen da våre to eldste jenter var mindre. De likte det veldig godt, og det fungerte utmerket. De ville ikke ha egne rom før den eldste var et stykke opp i skolealder. De lå sånn fra den yngste var ca. 9 mnd (da var den eldste 4), og i flere år, faktisk, selv om hadde mulighet for hvert sitt rom.

De forstyrret ikke hverandre om kvelden/morgenen heller, men fant trygghet i hverandre.

Anonym poster: c07454846ef86cb9b48f13d9304c8406

Skrevet

Mine to eldste har delt eom i ALLE år og hatt stor glede av dette. De begynte å dele rom da de var 2 og 4 år.

Så er ikke pappans bekymring over dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...