Gå til innhold

Noen som har blitt penere på sine "eldre dager"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært hverken pen eller stygg. Bare helt vanlig. Og har egentlig vært fornøyd med det og tenkt at utseende ikke er så viktig, at jeg har andre kvaliteter som er viktigere.

Men de siste årene (etter at jeg fikk barn, faktisk) Så har både kroppen og ansiktet forandret seg. Jeg har rett pg slett blitt mye penere og fått flottere kropp enn jeg noen gang har hatt. (fra jeg var ca. 25 ser jeg endringen) Jeg er ikke slankere vektmessig, men ser slankere ut. Noe med hvordan vekten fordeler seg. Jeg har finere hud. Og trekkene i ansiktet er annerledes. Jeg har alltid vært bleik, hatt vanskelig for å få farge, og sett litt gusten ut. Men etter at jeg fikk barn har hudfargen endret seg. Mer gyllen og friskere.

Før jeg var 25 var jeg også student på et studie der det var vanskelig å jobbe ved siden av, i alle fall fast. Og levde på et minimum av penger. Nå har jeg annen økonomi og har råd til å kjøpe sminke med bedre kvalitet, har råd til hudpleieprodukter, til å gå til frisør osv.

Poenget er at jeg merker at jeg liker det veldig godt. Jeg syns folk behandler meg annerledes. (Ikke bare menn, men også kvinner) Jeg liker kommentarene og komplimentene. Jeg liker overraskelsen i ansiktet på mennesker jeg ikke har møtt på noen år. Jeg liker å i stedet for å tenke "huff, er det mulig å være mindre fotogen" til å tenke. Hmmm... ser jeg virkelig så br ut (og janteloven skriker i hodet at jeg er litt kvalm nå, men prøver å være ærlig)

Problemet er at mannen min ikke liker det. Han burde vel kanskje vært fornøyd med at jeg ser bedre ut. Men det virker som om han blir mer usikker av det. Han snakker om at han er redd for at jeg skal finne meg en annen hele tiden. At han ikke er bra nok for meg. Og det er jo ikke sant! Elsker ham, og hadde ikke byttet ham for noen! Virer som om han syns det var bedre før, for da "kunne jeg ikke få" noen andre...

Her en dag var han snurt i flere dager, uten at jeg kunne forstå hvorfor. Og tilslutt så forteller han at det var fordi jeg hadde vært innom jobben hans, (relativt ny jobb, så jeg har ikke vært der før) og da hadde noen av kollegene hans kommentert at jeg var så fin, og at hun der hadde han vært heldig med. (Og da hadde han i hodet sitt tenkt at det de egentlig sa var at jeg var for fin for ham)

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dette jeg...

Anonym poster: 97ce59f8ad6587657f954e53b02df567

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker å i stedet for å tenke "huff, er det mulig å være mindre fotogen" til å tenke. Hmmm... ser jeg virkelig så br ut (og janteloven skriker i hodet at jeg er litt kvalm nå, men prøver å være ærlig) NÅR JEG SER BILDER AV MEG SELV

skulle det være

Anonym poster: e402cfbfec924c714ef39e15ab56a1ee

Skrevet

Nyt det! :)

Jeg ble pen etter at jeg ble 23 kanskje.. Før det var jeg en grå mus.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Kos deg og vær glad du! Keg blir også penere og penere, eller nei jeg mer og mer innbilsk heter vel heller det jeg blir :/ hehe

Skrevet

Dette er jo mannen din sitt problem ikke ditt. Nyt det! Jeg fikk høre som 12 åring at jeg kom til å bli pen når jeg ble voksen. I følge noen så ble jeg det. :P Mannen min har også opplevd å få kommentarer som "hun må ha vært bra full når du klarte å lure henne" osv., men han er bare stolt over å være mannen min. :)

Skrevet

Hehe, jeg vet ikke selv, men jeg har fått høre av gamle venner og bekjente at jeg bare blir penere og penere med åra. ;)

Egentlig tror jeg det har mer med selvsikkerhet, trygghet og den utstrålingen man får av det å gjøre enn utseendet i seg selv.

Skrevet

Dette er jo mannen din sitt problem ikke ditt. Nyt det! Jeg fikk høre som 12 åring at jeg kom til å bli pen når jeg ble voksen. I følge noen så ble jeg det. :P Mannen min har også opplevd å få kommentarer som "hun må ha vært bra full når du klarte å lure henne" osv., men han er bare stolt over å være mannen min. :)

Gaah!! Har sett for meg deg som den blonde dolla med oransje hudfarge, yppige pupper under haka, kort rosa miniskjørt og Louboutin-sko.

- Der ble det inntrykket ettertrykkelig drept!

Anonym poster: cdc7dd97ba7e1107a8e6114d3feba79e

Skrevet

Samme som Lilleva sier ovenfor, så har jeg også hørt at jeg blir bare penere og penere med årene. Jeg tar det til meg, for jeg ble mobbet i ungdommen over at jeg var mindre pen...Jeg føler meg penere, men det eg kanskje fordi jeg utstråler er større selvtillit idag....jeg er 35 år

Skrevet

Heldiggris, mine "glansdager" er over...Har akkurat fått min første rynke og er superdeppa!

Anonym poster: 66d9afcabdc43666735c433fa8b5e25a

Skrevet

Ja,til tross for noen rynker og grå hår så er jeg nok mye penere enn frks 20-årene. Var litt bulkete en periode,men nå er jeg meget slank og veltrent! Litt for tynn vil kanskje noen si,men jeg får hvertfall veldig mange lange blikk fra menn i alle aldre..

Anonym poster: 3949f3a96af8979ab54d530976527887

Skrevet

Hehe... Kommer jo ann på øyet som ser. Men jeg var seeeent utviklet og bare søt til jeg var 18 år. Gikk da for å være rundt 13!:-O

Så ble jeg litt lubbis og deppa og lei av å være søt. Til jeg rundet 20 og bestemte meg for at nokk fikk være nokk!!

Trenet meg ned 10 kilo og voila!! Det var svanen!!:-)

Nå er jeg over 30 har en flokk unger og ser ut som jeg er sånn ca23. Greit det!:-)

Men mener helt bestemt at det er et vakkert indre som teller, da blir man bare finere med årene -og rynkene:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...